Toon posts:

[vb6] printer reageert pas in 2e instantie op printcommando

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje met een programma geschreven in vb6. ik maak in een webbrowser control een html-pagina op en wil die vervolgens naar de printer sturen. nu gaat dat op zich goed, via

[....].ExecWB(OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER)

MAAR de printer reageert niet goed op de eerste call, dan geeft ie alleen een lege pagina. Als ik exact dezelfde aanroep meteen weer doe, dan komt ie wel met de output :? :? Iemand een idee?

Btw, het is IE6 onder win98 en de printer is een Hp deskjet 960c.

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Kan je aangeven wat je zelf al aan debugging hebt gedaan. Dat weet men ook een beetje op welk niveau qua complexiteit we het moeten zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
de mogelijke debugging tot op het geven van die call, zeg maar. D.w.z. ik heb gecheckt wat er naar die browser control wordt toegestuurd aan data, en dat klopt met mijn bedoeling. het heeft (lijkt mij) iets te maken met miscommunicatie met de printer, vanwege dat verschil tussen de tweede en de eerste keer... alsof de printer een signaal nodig heeft om 'wakker' te worden of zo...

• Goodielover

Goodielover

Ik zit eerder te denken aan de context van de call.
Wordt door de eerste call impliciet een context gezet die er voor zorgt dat je bij de tweede call wel het juiste print.
Je eerste call doet namelijk niet alleen een wake-up, maar laat er ook een blad uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is volgens mij niet zo, want ik geef twee keer exact dezelfde call :)

• Goodielover

Goodielover

Kan je de eerste niet een reset oid laten sturen?
Pagina: 1