vreemd probleem met AVI file.

Pagina: 1
Acties:

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 23:28
heb op een P3 600 systeem (met win xp pro) met pinnacle PCTV kaart een stuk opgenomen (analoog) materiaal gecaptured en op een CD gebrand als data.
het probleem is dat ik de cd alleen op die PC afgespeeld krijg met beeld en geluid. op alle andere PC's die ik getest heb (sommige met winxp home sommige win98 sommige winxp pro) krijg ik alleen maar geluid, of WMP zegt dat hij geen goede decrompressor kan downloaden.
heb Nimo geinstalleerd, BSplayer geprobeerd........ WMP 9.1 gedownload, maar op geen enkele manier krijg ik zowel beeld als geluid....... ligt dit nog steeds aan codecs, of kan ik het beste opnieuw branden en dan als VCD ??

To Tweak Or Not To Tweak

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat heeft dit te maken met Processors, Mobo's & Geheugen :?

Hup, naar Audio, Video & HiFi Forum ermee ..

• justanotheruser
sorry.....helemaal fout geplaatst.

To Tweak Or Not To Tweak

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Je hebt 'm als DivX opgeslagen?
In principe is dit een codec-kwestie, aangezien de file het wel goed doet op je 'hoofd'-pc...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-08 19:45
Cis schreef op 06 mei 2003 @ 18:46:
Je hebt 'm als DivX opgeslagen?
In principe is dit een codec-kwestie, aangezien de file het wel goed doet op je 'hoofd'-pc...
Dit lijkt me idd een video-codec kwestie, vraag eens op met wat voor een codec die is gecomprimeerd...
Eigenschappen van je .AVI --> Samenvatting --> VideoCompressie

Mogelijkheden zijn:
• DivX
• XviD

Waarschijnljik is de codec die jouw filmpje heeft niet geinstalleerd op die andere computers...

• justanotheruser
ik heb op de PC waar het gemaakt is en de andere PC's dezelfde nimo codec pack geinstalleerd.
ga eens kijken wat ik over het bestand te weten kan komen

To Tweak Or Not To Tweak

• justanotheruser
die informatie is niet beschikbaar :S maar ik geloof dat het programma waarmee het gecaptured is (die bij de pinnacle kaart zit) niet als Divx ofzo kan decoden......

To Tweak Or Not To Tweak

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Pinnacle heeft zijn eigen codec die ze standaard gebruiken, tenminste dat was een tijd terug zo. Heb even voor je gekeken op de pinnacle site maar kan nix meer van vinden.

Canon Digital Ixus V3

• justanotheruser
bedankt, ik heb er nu maar vlug een VCD van gemaakt, want mijn oom (daar is de CD voor) heeft 'm hard genoeg nodig. misschien als ik bij hem pinnacle installeer dat het wel werkt.

nog een vraagje....... Windows 98 (SE) en DivX kijken......... is dat een no-go situation of moet dat toch ook gewoon kunnen ?

To Tweak Or Not To Tweak

Verwijderd

justanotheruser schreef op 07 mei 2003 @ 13:31:
bedankt, ik heb er nu maar vlug een VCD van gemaakt, want mijn oom (daar is de CD voor) heeft 'm hard genoeg nodig. misschien als ik bij hem pinnacle installeer dat het wel werkt.

nog een vraagje....... Windows 98 (SE) en DivX kijken......... is dat een no-go situation of moet dat toch ook gewoon kunnen ?
Wat moet daar no go aan zijn dan????
Pagina: 1