Toon posts:

Wireless verbinding weg na 70 meter terwijl.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoTers,

Small probleempje:

In mijn huis staat een Wireless AP met een 8dbi antenne er aan vast, die een bereik heeft, met minder dan 180km wind, van 1 kilometer.

In huis 2 staat een pc met een pcicma kaart erin ingesteld op de AP bij mij. De antenne is een indoor/outdoor Omni directional 2.4ghz.

Probleem dat ik heb is dat indien ik de connectie met mijn laptop test, hij na 70meter de connectie kwijt is buiten.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=111736

Dit is de situatie.

Volgens de fabrikant (Edimax) moet je dit oplossen door bij de ontvangende kant een 2e 8dbi antenne te plaatsen (wat automatisch betekend dat daar ook een AP moet komen om die antenne op aan te sluiten).

Opzich vind ik dit eigenlijk een :r situatie daar je met die eerste antenne toch send en op de 2e pc op 80meter afstand een receivende kaart in je pc hebt.....

Heeft iemand ervaring hiermee? of een solution hoe te maken, want met al die antennes en APs wordt het wel een onoverzichtelijke situatie vind ik zo

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 18:13 . Reden: te kleine foto ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zitten er muren ofzo tussen :?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit inderdaad een muur tussen aan receivende kant, de antenne aan mijn kant hangt aan de buitenmuur en kijkt over het schuurdakje heen.

maar dat zou volgens mij alleen een probleem zijn als de antenne een minder bereik heeft toch?

maar tijdens het testen stond ik gewoon buiten in de openlucht toen de connectie al na 70meter weg was.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 18:17 . Reden: aanvulling eerst vergetern ]

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij een netwerk gaat het niet alleen om het ontvangen.
De laptop moet ook de antenne kunnen bereiken. Dit om bijvoorbeel informatie op te vragen..

Om grotere afstanden te kunnen overbruggen moeten er dus 2 "richt"attennes opgesteld worden en op elkaar worden uitgericht.

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Je vergeet dat de ontvangende kant ook wat terug moet kunnen sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dus die gasten van edimax hebben gelijk dat ik er een 2e antenne bij moet plaatsen (wat dus ook meteen betekend dat ik er een AP moet plaatsen)

Althans, zo begrijp ik ook uit jullie replies (toch?)

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

[qoute]Volgens de fabrikant (Edimax) moet je dit oplossen door bij de ontvangende kant een 2e 8dbi antenne te plaatsen (wat automatisch betekend dat daar ook een AP moet komen om die antenne op aan te sluiten).[/qoute]

Zie bericht spyroman..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
HarrieH schreef op 06 mei 2003 @ 18:55:
[..]
Zie bericht spyroman..
Kijk voor de gein eens wie de topicstarter is ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Uhm ja zal ik maar even zeggen dat een muur idd zoveel dempt (of kan dempen) dat het signaal gewoon er niet doorheen komt. Oplossing is een externe antenne gebruiken en een kabeltje door de muur heen monteren. Zorg ervoor dat de antennekabel zo kort mogelijk is anders dempt dat weer zo erg dat je de afstand weer niet kan overbruggen. Ik heb zelf een setje thuis staan en ik kom zelfs niet door glas heen. Is wel logisch als het glas metaal houdend is maar als het daar niet doorheen komt (30m) dan zal een betonnen muur met daarin metalen spalken ook wel problemen geven toch?!?!

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 14:31

nightwatcher_b

When the wolves are crying

Opzich moet je met een omni antenne en een laptop kaartje verder kunnen komen als 70 meter. Maar als het laptop kaartje door de muur heen moet word het al moeilijk.
Je zei al dat het signaal over een schuurtje heen moet, hoeveel graden kan die omni vertikaal stralen.
Ik zou geen tweede omni plaatsen, maar een richt antenne.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Aan een kant een antenne eraan hangen heeft echt geen zin, hoor! Je zult met twee van die dingen moeten werken wil alles fatsoenlijk draaien.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx aan allen.

Moet dus ff kijken hoe het financiele plaatje in totaal zal zijn en andere mogelijkheden moeten checken met een apart aansluiting aan de andere kant en dan een VPN tunnel ofzo opzetten (mits financieel beter dan de Wireless optie)

Nogmaals dank.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 18:54:
Hmm dus die gasten van edimax hebben gelijk dat ik er een 2e antenne bij moet plaatsen (wat dus ook meteen betekend dat ik er een AP moet plaatsen)

Althans, zo begrijp ik ook uit jullie replies (toch?)
Hoeft niet. Je kan aan je aan een aantal pcmcia kaarten antenne's hangen.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar: Afbeeldingslocatie: http://www.zx-yagi.nl/images/carantenne.gif
Zx-mobiel antenne type 3 met MC connector voor directe aansluiting op de pcmcia card met lucent/orinoco connector.
Verkrijgbaar bij (Geen Spam, werk er niet of zo): http://www.zx-yagi.nl

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 14:31

nightwatcher_b

When the wolves are crying

Longbeard schreef op 07 mei 2003 @ 10:11:
[...]

Hoeft niet. Je kan aan je aan een aantal pcmcia kaarten antenne's hangen.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar: [afbeelding]
Zx-mobiel antenne type 3 met MC connector voor directe aansluiting op de pcmcia card met lucent/orinoco connector.
Verkrijgbaar bij (Geen Spam, werk er niet of zo): http://www.zx-yagi.nl
Dat kan bij de pcmcia kaarten van Edimax dus niet. :)

Verwijderd

Je moet een zgn 'pigtail' halen. Die zorgt ervoor dat je gewoon een n-connector (wat standaard aan wifi antennes zit) aan je pcmcia kaartje kan kopelen. Ik raad aan om vervolgend op die pcmcia kaart een yagi antenne te hangen. Dan moet je een heel stuk (+/- 100 meter) verder komen.
Pagina: 1