Ac3Filter - Alleen stereo geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 15:12
Goedenavond,

Ik heb sinds een tijdje een uitbereiding voor mijn onboard geluidskaart aangeschaft, zodat ik deze via een digitale kabel kon verbinden met mijn 5.1 versterker.

Nu heb ik zojuist een XviD met AC3 geluid gedownload.
Om AC3 streams te kunnen beluisteren heb ik de AC3 codec (Intervideo) geïnstalleerd en vervolgens het programma Ac3Filter.
Deze combinatie werkte altijd goed met een DivX/XviD + AC3 stream, zodat ik dus 5.1 geluid kon horen via mijn versterker. Probleem is, nu werkt het ineens niet meer :?. Zowel met films die het wel deden als de nieuwe.

Als ik kijk bij de Ac3Filter settings, staat deze nog steeds ingesteld om de ac3 stream via de SPDIF aansluiting naar mijn versterker te sturen.
Maar zodra ik een film start met een willekeurige player (voornamelijk BsPlayer), dan krijg gewoon stereo geluid. Als ik dan bij de audiocodecpreferences in BsPlayer kijk, staan deze intervideo codecs gewoon op 2 channel stereo. Ook de Ac3Filter Config laat zien (Bitstream Information) dat het een 1+1 Mono geluidsstream is.

Het lukt mij maar niet om dit probleem op te lossen. Wie weet de oplossing?

[edit]
Dit probleem heb ik met Ac3Filter 0.63 tot aan 0.68

[ Voor 3% gewijzigd door Halfkakkende op 06-05-2003 18:07 ]

MUZIEK!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:55
zitten er geen andere codecs op? nieuw prog/codec geinstalleerd?
anders zou ik eens proberen al je codecs te verwijderen en de gordian knot codec pack te installeren... dit hielp bij mij wel

• Halfkakkende
Ik heb in de tussentijd geen andere programma's geïnstalleerd op het systeem, omdat het een dedicated multimedia machine is.
Ik heb zojuist de Gordian Knot pack geprobeerd, maar helaas lost dit nog niets op.
Ook opnieuw los de codecs installeren lost niets op.

Iemand anders nog?

MUZIEK!

Verwijderd

/warez

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
AC3 hoeft niet perse 5.1 te zijn. Het kan ook stereo geluid bevatten..
Probeer eens een andere film.

• Halfkakkende
Ik heb met Gspot gekeken en die geeft aan: 448 kb/s (89/ch x 5 ch). Ook andere films, waarvan ik zeker ben dat het 5.1 is, doen het niet.

Ik heb zojuist zelf een ac3 5.1 stream van een dvd geript, maar die doet het ook niet.

MUZIEK!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb wel een met AC3 Filter zitten rommelen, misschien dat je daar ook wel iets mee kan. Is een soort "tussenfilter" voor het aanpassen van het geluid; give it a try!

http://ac3filter.sourceforge.net/

Wees consequent, maar niet altijd

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Waarom :? Het codec is zeker geen warez, ondersteuning hierop bieden is dan ook geen probleem. Dit in tegenstelling tot ondersteuning voor een specifieke duidelijk gedownloade ipv zelf geripte film zoals bij jou het geval was. Dat jij een slotje krijgt is geen reden om ook bij anderen warez te gaan roepen, en dan nog: graag in Schop een Modje of via het handje linksboven ipv zo in het topic. Maar goed, voor verdere discussie: m'n e-mailadres staat in m'n profiel, dan hoeven we hier niet verder offtopic te gaan :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 13:22

delorean7

Let's take the Aston toni

Eeuwig te laat natuurlijk, maar ik ben met een ander probleem bezig en kwam deze onbeantwoorde vraag tegen.

Je kan AC3 met de nieuwe 0.70 filter via de spdif naar je versterker gooien, deze ac3 komt dan ongeschonden langs je geluidskaart en wordt door de versterker als 5.1 DD opgepakt en afgespeeld.

Dit doe je door in de filter niet 2/0 stereo of zelfs 2/3+1 te kiezen als modus maar SPDIF out.
Pagina: 1