Ik krijg binnenkort mijn nieuwe Siemens S55, en ik gebruik daarbij mijn huidige KPN abonnement met 360 belminuten per maand. Nu ben ik van plan om af en toe via mijn laptop via IR of datakabel wat te gaan internetten met 1 kb/sec via dat ding
. Maar nu is de vraag, vallen deze internetminuten ook onder mijn belbundel?
Ik bel dus in via een gewoon 030 inbelnummer van Zonnet, en geen 0676 inbelnummer. En het gaat niet via GPRS en/of WAP, maar gewoon een modemverbinding, met de ingebouwde modem van de S55
Voordat iedereen 'search' gaat roepen, ik heb ik uiteraard wat research gedaan
.
De helpdesk van KPN antwoorde me via e-mail het volgende:
Beide antwoorden klinken logisch, maar ik heb dus nog geen uitsluitsel.....
De search van GoT kon mij verder ook weinig nuttige topics geven, de meesten waren verouderd, of van toepassing op andere providers dan KPN.
Weet een van jullie of het nou wèl of niet binnen mijn belbundel valt? Ik hoop het eerste, want dat zou heel gunstig zijn af en toe onderweg
.
Ik bel dus in via een gewoon 030 inbelnummer van Zonnet, en geen 0676 inbelnummer. En het gaat niet via GPRS en/of WAP, maar gewoon een modemverbinding, met de ingebouwde modem van de S55
Voordat iedereen 'search' gaat roepen, ik heb ik uiteraard wat research gedaan
De helpdesk van KPN antwoorde me via e-mail het volgende:
Ok, ik blij, want het viel dus in de bundel. Maar ik zat nog steeds te twijfelen. Dus nog maar even de telefonische helpdesk van KPN gebeld. Die beweren dus het tegenovergestelde, waar ik dus al bang voor was, dus dat het als dataverkeer op mijn factuur zou komen te staan (29 cent/minuut wist de helpdeskdame mij te vertellen).Geachte heer ******,
Uit navraag bij onze technische afdeling is gebleken dat het inbellen met behulp van uw laptop en mobiele telefoon bij uw internetprovider via een gewoon vast telefoonnummer (geen 0676) gezien wordt als een 'gewone' spraakoproep. Een dergelijk gesprek wordt daarom onder de noemer 'Binnen Nederland' in rekening gebracht en uw belbundel is van toepassing op dit gesprek. Wanneer u inbelt met behulp van een 0676-nummer, valt dit niet onder deze kosten en geldt de bundel niet. [...]
De search van GoT kon mij verder ook weinig nuttige topics geven, de meesten waren verouderd, of van toepassing op andere providers dan KPN.
Weet een van jullie of het nou wèl of niet binnen mijn belbundel valt? Ik hoop het eerste, want dat zou heel gunstig zijn af en toe onderweg
edit:
ff wat toegevoegd
ff wat toegevoegd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 18:39 ]