Bitrate van mp3's veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 15:59
Ik zoek een programma waar je op een makkelijke wijze de bitrate van je mp3's kan veranderen.
Er zijn programmas maar daar is de wijze zeer omslachtig.
Het is voor om een mp3speler te zetten, zo kunnen er meerdere op.

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 16:11
Volgens mij kan je alleen maar ze eerst decoden naar .wav en ze dan weer encoden naar .mp3. Dit gaat wel ten koste van de geluidskwaliteit

Verwijderd

-edit-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 18:09 ]

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
dBpoweramp....

• Gizmoke
Wat ik wil, een programma waar je de bitrate op eens SIMPELE wijze kan omzetten.

Ik ken er en deze zijn veel te omslachtig, niet gebruiksvriendelijk. Zoals eerst terug in wav omzetten en dan de bitrate kiezen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou zeggen probeer deze: http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

Werkt makkelijk hoewel ik niet 100% durf te zeggen of mp3's ook 'direct' naar een andere bitrate kan omzetten. Maar je rightclickt gewoon op de bestanden die je wilt omzetten, kiest 3 opties oid en dan is het een kwestie van even wachten en klaar.

Ik ken ze iig niet handiger in gebruik dan dit :).

[ Voor 9% gewijzigd door IceStorm op 06-05-2003 18:11 ]

• Stompie160
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 13:19
Probeer dbpoweramp eens

Te vinden op:

http://www.dbpoweramp.com

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Met Lame + Razorlame kun je volgens mij ook gewoon MP3's van MP3's maken, dus ook de bitrate omzetten.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• satcp
  • Niet online
Als je de bitrate verandert zal ongeacht het programma je gebruikt het bestand geherencodeerd worden met extra verlies van kwaliteit als gevolg. Naar een hogere bitrate doen is totaal onzinnig, naar een lagere kan handig zijn zoals in de vraagsteller's geval om meer muziek op dezelfde opslagruimte te krijgen. Maar hou er rekening mee dat de kwaliteit van zulk een mp3'tje lager zal zijn dan wanneer je vanaf cd ineens naar de lage bitrate zou encoderen.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 21:21
Je kunt de mp3's gewoon ook in hogere/lagere bitrates downloaden of rippen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 16:11
Yohan schreef op 06 May 2003 @ 18:15:
Je kunt de mp3's gewoon ook in hogere/lagere bitrates downloaden of rippen.
Lijkt me nie echt handig als je gigabytes aan mp3's hebt.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
All Audio Converter, daarmee kan het ook heel makkelijk, helemaal als je een groot aantal hebt :)

Check:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~feestkar/db/mp3convertert.jpg

Alhoewel er Wav -> Mp3 staat, is dit gewoon mp3 -> mp3. Het programma is bedoeld voor het converten van of naar wave. Naar mp3 -> mp3/wma/etc. slikt ie ook. Bij het open venster even *.* inrammen zodat je ook MP3s kan openen. ;)

🌞🍃

• IceStorm
  • Laatst online: 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ziet er redelijk uit zoals Musicconverter hoewel die laatste lekker gratis is :).

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 09:58

Zoefff

❤ 

Ik heb het even voor je gechecked, en het kan inderdaad prima met http://www.dbpoweramp.com/ , wat overigens sowieso een prima programma is, en absoluut het makkelijkst en snelst werkt van alle decoders die ik ken :)

Zojuist dus met succes een Mp3tje van 192kbps verneukt door m om te zetten naar 32kbps ;)

Ik ga er vanuit dat je zelf al wel had begrepen dat het natuurlijk geen zin heeft om mp3tjes om te zetten naar een hogere bitrate, daar win je natuurlijk geen kwaliteit mee...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 21:21
Twistedmark schreef op 06 May 2003 @ 18:23:
[...]

Lijkt me nie echt handig als je gigabytes aan mp3's hebt.
Hij heeft de grootte van zijn mp3speler niet genoemd. Het lijkt me niet nodig de bitrates te veranderen als je een 30 gigabyte iPod hebt, ;) ik ga er dan ook vanuit dat hij een flashplayer van 128 of 256 mb bezit.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Gizmoke
Alvast bedankt, voor die progjes, ga die eens uitproberen.

Heb dus een flashplayer van 128mb en dus geen ipod van 30GB alhoewel die ik wel graag zou willen.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-08 11:44
Ik doe het met CDEX ik zal wel ff een url'tje opzoeken

Alstublieft:http://www.surf.to/cdex

[offtopic] Leuke Jetsam® [Offtopic/]

[ Voor 20% gewijzigd door supreme tweaker op 07-05-2003 16:05 ]

Burp

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 22:51
Je kan ook itunes gebruiken maar moet je wel je voorkeuren aanpassen en dan de bitrate kiezen die je wil. Dan songs selecteren en kies voor conbverteren naar MP3 en dan begint het. Heb dit ook zo gedaan omdat ze ietsje te hoog waren. En de oude kun je weer wegsmijten. Als je alle songs doet zet je best de bitrate kolom even aan en sorteer je daar op. dan zie je meteen welke songs goed zijn en welke niet en met wissen gaan ze ook meteen van je harde schijf en heb je weer plaats over.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:32
@topicstarter
gebruik dan mp3pro plugin voor dbpoweramp
zeer goeie kwaliteit voor 64 kb mp3 en mijn usbmp3spelertje doet het er perfect mee
integenstelling tot wma wat ie ook moet ondersteunen (wat ie dus niet doet : filetype error)

edit, wel erg oud topic TS zal het nu wel opgelost hebben :D

[ Voor 12% gewijzigd door lamko op 22-11-2004 18:02 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 13:17
De tip vd maand: Audacity. Dit is gewoon freeware, maar je kan behalve de audiostream bewerken omzetten naar wav (alle bekende wav formaten dus) ogg vorbis en mp3. De bitrate kun je aangeven en evt gewoon veranderen. Je hebt misschien wel lame.exe nodig, maar ook dit is met google snel te vinden.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Ik sluit me helemaal aan bij SatCP, maar als je het echt wilt doen, doe het dan met de zelfde compressiemethode als het origineel. Verschillende compressiemethodes gooien namelijk verschillende informatie weg. Als je dus nog een beetje van de kwaliteit over wilt houden, moet je sowieso niet MP3Pro gaan gebruiken.
Als je nog een keuze moet maken voor de encoder, zou ik voor LAME kiezen en daarvan een lage kwaliteit VBR preset van gebruiken. Die encoden namelijk erg slim en houden bijvoorbeeld geen dingen die er niet zijn. (Zo heb ik ooit eens een CD geripped die was gemaakt van 128K MP3's en de gemiddelde bitrate na comprimeren met de APS standaard was inderdaad iets minder dan 128Kbps.)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dit topic is meer dan twee jaar oud, oude koe dus. Op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.