FSB up --> memory dood?

Pagina: 1
Acties:

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Nou, ik maak al heel tijdje gebruik van de search functie hier op GoT (zeg 2 of 3 maanden), maar dit is dan mijn eerste daadwerkelijke post :) .

Eerst maar even mijn specs, dan de vraag:

Epox 8KHa+
AMD Athlon XP 2000+ (idle@40 graden - stressed@45 - 48)
512 MB DDR pc2100
GeForce IV Ti 4280 128 MB
40 GB 7200RPM 2MB Cache

Nu ben ik redelijk tevreden over mijn systeem, maar toen ik eens op Tom's Hardware Guide aant neuzen was, kwam ik een leuk filmpje tegen over het unlocken van de Athlon XP/MP series. Dus ik raakte meer en meer geinteresseerd in het overclocken.

Nu las ik in de grote FAQ hier ook dat het overkrikken van je FSB effectiever is omdat je de rest van je systeem ook overclockt.

En dan nu de vraag (eindelijk ;)): De FSB en mn RAM latje zijn draaien even snel, als ik de FSB nu omhoog gooi, kan ik dan verwachten dat mijn pc2100 latje het overleefd?

ps. Misschien dat er al een topic hierover was, maar er waren behoorlijk veel search resultaten, dus als er al eentje over is, dan zou ik daar graag van op de hoogte worden gebracht :P

Learn something new every day.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je geheugenlatje zal niet zo snel dood gaan hoor, maar mocht ie kapot gaan, op de veel latjes zit levenslange garantie :D

de kans dat ie het overleefd is groter dan dat ie dood gaat, maar als het goed is krijg je lang voor die snelheid al vastlopers/BSOD's. Als laatste gaat ie meestal niet dood van een hoge snelheid, maar van een te hoog voltage

[ Voor 49% gewijzigd door Glashelder op 06-05-2003 17:36 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar zal het reepje heus niet kapot van gaan. Maar hoever je komt verschilt per reepje; de enige manier om daar achter te komen is om het simpelweg zélf uit te proberen :) Over het algemeen kom je relatief ver met geheugenreepjes met hoogkwalitatieve Micron (Corsair, Crucial, etc), Winbond (Twinmos, Kingston, etc) en Samsung (Dane-Elec, Infineon, etc..) geheugenchipjes :)

Speel eens met de FSB en de geheugentimings (zie ook de Technische PMG FAQ en de RAM FAQ die je daarin kunt vinden). Als je instabiliteit verneemt (blauwe schermen, "onverklaarbare" vastlopers, spontane reboots, etc), dan weet je dat je te ver bent gegaan. Daarna kun je de BIOS resetten en dan weer van voren af beginnen, maar dan met iets lagere settings/etc ..

Zie ook de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling B)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 06-05-2003 17:42 ]

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Stuk zal je geheugen niet gelijk gaan. Vastlopen zit er wel dik in als de FSB te hoog staat, maar stuk waarschijnlijk niet.

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Nou, heel erg bedankt voor de snelle reacties. Ik duik nu meteen mn bios in om te kijken wat er gebeurt :)..

Oh.. wel even handig om te vragen natuurlijk. Het resetten van mn bios, hoe moet zoiets in godsnaam :P :P

[ Voor 35% gewijzigd door DrSnuggles op 06-05-2003 17:50 ]

• ANdrode
  • Niet online
Dat staat in het boekje van je moederbord, maar komt meestal op een van de volgende dingen neer:
- Batterij er uit en 2 pinnetjes verbinden
- Jumper even omzetten
- 2 Pinnetjes verbinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RTM dus en zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen, welke je via de PMG sticky/FAQ kunt vinden :)

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Ik heb mn CPU nu op 1750 MHz, zonder Multiplier overclock.. Dus ik ga van de week proberen mn L1 bruggen te verbinden, kijken hoever hij kan :D

Verwijderd

Bal0n schreef op 06 mei 2003 @ 21:59:
Ik heb mn CPU nu op 1750 MHz, zonder Multiplier overclock.. Dus ik ga van de week proberen mn L1 bruggen te verbinden, kijken hoever hij kan :D
mijne fietst 1832 maximaal :)

147mhz FSB zonder mods :P geen zin in om me cpu te vernaggelen en me bord eet toch geen manuele instellingen 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 10:46 ]

Pagina: 1