Nou, ik maak al heel tijdje gebruik van de search functie hier op GoT (zeg 2 of 3 maanden), maar dit is dan mijn eerste daadwerkelijke post
.
Eerst maar even mijn specs, dan de vraag:
Epox 8KHa+
AMD Athlon XP 2000+ (idle@40 graden - stressed@45 - 48)
512 MB DDR pc2100
GeForce IV Ti 4280 128 MB
40 GB 7200RPM 2MB Cache
Nu ben ik redelijk tevreden over mijn systeem, maar toen ik eens op Tom's Hardware Guide aant neuzen was, kwam ik een leuk filmpje tegen over het unlocken van de Athlon XP/MP series. Dus ik raakte meer en meer geinteresseerd in het overclocken.
Nu las ik in de grote FAQ hier ook dat het overkrikken van je FSB effectiever is omdat je de rest van je systeem ook overclockt.
En dan nu de vraag (eindelijk
): De FSB en mn RAM latje zijn draaien even snel, als ik de FSB nu omhoog gooi, kan ik dan verwachten dat mijn pc2100 latje het overleefd?
ps. Misschien dat er al een topic hierover was, maar er waren behoorlijk veel search resultaten, dus als er al eentje over is, dan zou ik daar graag van op de hoogte worden gebracht
Eerst maar even mijn specs, dan de vraag:
Epox 8KHa+
AMD Athlon XP 2000+ (idle@40 graden - stressed@45 - 48)
512 MB DDR pc2100
GeForce IV Ti 4280 128 MB
40 GB 7200RPM 2MB Cache
Nu ben ik redelijk tevreden over mijn systeem, maar toen ik eens op Tom's Hardware Guide aant neuzen was, kwam ik een leuk filmpje tegen over het unlocken van de Athlon XP/MP series. Dus ik raakte meer en meer geinteresseerd in het overclocken.
Nu las ik in de grote FAQ hier ook dat het overkrikken van je FSB effectiever is omdat je de rest van je systeem ook overclockt.
En dan nu de vraag (eindelijk
ps. Misschien dat er al een topic hierover was, maar er waren behoorlijk veel search resultaten, dus als er al eentje over is, dan zou ik daar graag van op de hoogte worden gebracht
Learn something new every day.