Ik 'moet' voor een startend bedrijf een database ontwerpen en ontwikkelen. Deze database zal informatie bevatten over contact personen/bedrijven, over huidige projecten die lopen bij deze contacten en bedrijven, maar ook een lijst van medewerkers en zal bijhouden welke werknemer wat wanneer heeft gedaan en welke afspraken met de contact personen zijn gemaakt. Maar verder ook belangrijk is dat de database ook powerpoint presentaties moeten 'opslaan' beter gezegd catalogiseren.
De hele database zal een tabel of 8-12 kunnen gaan worden die relationeel aan elkaar verbonden zullen zijn.
Ik heb enigzins ervaring met MySQL en PHP, maar dacht in eerste instantie dat Access beter zou moeten gaan werken. Echter las ik hier:
Newbie: "Database (Acces) op internet? Help!"
dit:
[rml][ access 97/PHP] data in de database versleutelen[/rml]
over de slechte beveiliging van Access 97
De hele database zal een tabel of 8-12 kunnen gaan worden die relationeel aan elkaar verbonden zullen zijn.
Ik heb enigzins ervaring met MySQL en PHP, maar dacht in eerste instantie dat Access beter zou moeten gaan werken. Echter las ik hier:
Newbie: "Database (Acces) op internet? Help!"
dit:
Ook las ik hierVerwijderd schreef op 11 February 2000 @ 02:22:
ik weet niet wat voor database je hebt, maar als het een grote is/wordt raad ik je wel aan iets anders te gebruiken, een SQL database server of iets in die richting. Gaat vele malen sneller dan access simply omdat het ervoor gemaakt is. Access is gemaakt om een database te koppelen aan een mooie, gebruiksvriendelijke interface. Als het een beetje groot wordt krijgt access er echt moeite mee waar een sql server nog uit zijn neus loopt te vreten terwijl die dezelfde queries doet.<P>Verder weet ik niet wat voor pagina je gaat bouwen maar ik ben ervoor om PHP te gebruiken ipv asp, omdat php overall en met vrijwel elke server gebruikt kan worden, binnekort (en misschien nu al) ook met IIS (JAWEL!!!). ASP is gebonden aan IIS, wat je de beperking geeft dat je pagina's alleen op een iis server gedraaid kunnen worden.<P>BTW, ik ben NIET anti M$, ik vind alleen Unix-achtigen (lees Linux, FreeBSD,Apache etc.) beter geschikt voor internet-server dan M$ software...
[rml][ access 97/PHP] data in de database versleutelen[/rml]
over de slechte beveiliging van Access 97
Mijn vraag is dus, is Access 2000 dusdanig beter dan de voorgaande versie? Of raden jullie mij wat anders aan? PHP in combinatie met MySQL? Of nog iets anders?Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 15:45:
Je kan je gegevens in je Access database op 2 manieren beschermen.
1) Zet een user/password combinatie op de database. Mensen zonder deze combinatie kunnen de database niet openen. Het probleem is dat dit zo slecht is gemaakt, dat met toooltjes die je van het Internet kunt downloaden ook zonder password in de database kan komen. Kortom, dit alleen is niet voldoende.
2) Je kunt de gegevens in de database zelf versleutelen. Zo kan iemand misschien wel in de database komen, maar de gegevens niet begrijpen. Dit heeft echter ook zijn beperkingen. De encryptie moet 2-way zijn, zodat de gegevens ook te decrypten zijn. In dat geval is met de relatief grote hoeveelheid data die in een database staat meestal en op dezelfde manier encrypt is redellijk makkelijk de decryptie-sleutel te vinden. Bovendien zal encryptie en decryptie van de gegevens tijd kosten, waardoor de applicatie bizar langzaam kan worden.
Mijn advies is dus om geen Access database te gebruiken, maar een database methode 1 wel goed geimplementeerd heeft. MySQL of SQL Server zijn daarvoor prima opties.
HTH