Exchange of pop of combineren ?

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Graag jullie onderbouwde visie op het volgende;

bedrijf van 13 mdw's moet een nieuw netwerk hebben. Dat is op zich geen probleem. Nu is er echter een discussie op gang gekomen waarbij de een zegt: POP accounts ende ander zegt exchange.

om het geheel compleet te maken zegt #3 dat we ook pop accounts met een echange server kunnen maken. Echter op Got heb ik over die combie al opmerkingen gelzen datdat een tikje onzin zou zijn.

Persoonlijk heb ik het idee
- dat je met exchange meer baas in eigen huis bent.
- je met outlook webacces van exchange je overal enaltijd AL je mail kunt bekijken.

ergens maakt het me niet uit maar ik heb wel graag de meest makkelijk beheersbare oplossing die ook de meeste mogelijk heden bied.

kortom; wie zegt pop, wie zegt exchange en vooral, WAAROM.....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

---> SA

Ik zal het sterker maken: je kan ook POP doen met remote toegang (bijv. zelfs via telnet, zo lees ik veel van m'n mail via SSH in pine). Webmail vind ik als gebruiker zelf zeker een pre.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Gompy58 schreef op 06 May 2003 @ 17:08:
om het geheel compleet te maken zegt #3 dat we ook pop accounts met een echange server kunnen maken. Echter op Got heb ik over die combie al opmerkingen gelzen datdat een tikje onzin zou zijn.

kortom; wie zegt pop, wie zegt exchange en vooral, WAAROM.....
Je kan POP en Exchange wel combineren door een programma als Popbeamer.
Popbeamer haalt de mail op en stowt het in je exchenge.

Als je als server een SBS hebt draaien dan zit daar al standaard een pop connector bij.

het is dus geen onzin.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:07

mutsje

Certified Prutser

pop mail bij een 3th party provider heeft het voordeel bij storing ben jij niet verantwoordelijk en kun je een claim bij de isp indienen(mits een goed afgesloten contract)

Met exchange2000 zit je vast aan windows2000 licentie plus calls. Exchange2000 licentie.
Je zult Active Directory moeten implementeren en DNS. Het is meer werk.
Het grote voordeel echter is dat je alles in eigen hand hebt. Mailbox sizelimits webmail pop3 etc. Ik denk persoonlijk voor 13 mensen dat je best een exchange server op kunt zetten het is wel een dure oplossing maar wel een erg goede.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 21:43

McMiGHtY

- burp -

Erzijn ook goedkopere oplossingen als Exchange, ik kan me een topic herinnereren van een tijd geleden die het had over Mdeamon Groupware. Deze kan ongeveer hetzelfde als Exchange alleen tegen een stuk minder kosten en dan heb je altijd nog je Linux oplossing die ook erg goed draaien.

• blueline
  • Laatst online: 09:30
Je kan het ook met het pakket VPop3 combineren en dan haalt VPop3 de mail binnen en verdeeld de mail dan over exchange. Op verzoek kan ik je wel een documentje sturen hoe dat precies moet.

The ones with the greatest power protect those who don't.

Verwijderd

blueline schreef op 07 May 2003 @ 17:44:
Je kan het ook met het pakket VPop3 combineren en dan haalt VPop3 de mail binnen en verdeeld de mail dan over exchange. Op verzoek kan ik je wel een documentje sturen hoe dat precies moet.
Daar heb ik ook wel intresse in. Zou je die misschien naar maarten@diago.nl kunnen sturen? (ik zag je mail adres niet in je profiel staan, vandaar dat ik het maar even zo doe)

• blueline
  • Laatst online: 09:30
Heb je een docje gestuurd met de benodigde info :)

The ones with the greatest power protect those who don't.

Pagina: 1