Toon posts:

[WinXP] Wachtwoord & gebruikersnaam caching *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Situatie: Client (Compaq evo N1020v WINXPPRO)(lokale werkgroep aanmelding)
Server (Compaq ML350G2 WIN2K Server SP3) (domaincontroller)

Wanneer ik vanaf de client een share op de server wil benaderen vraagt deze om een naam en wachtwoord, begrijpelijk want dit account bestaat (opzettelijk) niet op de server, wanneer hier een gebruikersnaam en wachtwoord word ingegeven, is de share toegankelijk en werkt prima,

Maar!

Als ik daarna een 2e share wil benaderen, gaat winxppro er standaard vanuit dat ik dit wil met dezelfde username en password, dat wil ik nu JUIST niet. ik wil gewoon dat hij iedere keer een "prompt" geeft waarin ik me kan verifieren.
hij cached het wachtwoord gewoon, maar waar fix je dat ?

Wie kan mij helpen???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zolang het naar dezelfde server gaat, is dat 'by design'. Als je de rechten per share anders wilt zetten, kan je dat serverside doen ;)

Ik zet je OS trouwens even in de topictitel, is wel zo duidelijk. Zie ook het WOS policy bovenaan de topiclijst :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 17:00:
Ik zit met het volgende probleem:

Situatie: Client (Compaq evo N1020v WINXPPRO)(lokale werkgroep aanmelding)
Server (Compaq ML350G2 WIN2K Server SP3) (domaincontroller)

Wie kan mij helpen???
Iets met net use \\server\share /user:user

Dit eventueel in batchfile proppen/proggen :?

Open een cmd prompt en typ net /? en er gaat een wereld voor je open :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-09 13:43
Hmm, je kunt het wel wissen of bewerken via Control Panel - User Accounts - Advanced - Manage Passwords. Maar ik weet niet of je het ook uit kunt zetten..

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de replies, ik kom nu al verder, maar heb nog een vraagje. waar worden deze wachtwoorden nu "tijdelijk" opslagen?? , dan scherm ik dit namelijk af met illusion 2k. en ben ik ook klaar, maarja waar gebeurt dit ??