[adsl speedtoch 510]SIP spoof werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik heb inderdaad een Speedtouch 510 gekregen.

Ik heb de sipspoof.ini gebruikt van:
http://jp.dhs.org/~jp/510.html

en als ik mijn ehernetkaart config als 10.0.0.150 (om in het modem te kunnen kijken) dan zie ik dat de verbinding UP is (na het invullen van het juiste password, die tikfout daarin kostte me ook al 30 minuten :P )

maw. het MODEM heeft verbinding nu type ik in
linux (DEBIAN)
code:
1
2
3
ifconfig eth0 [mijn ip gaat hier] netmask 255.255.255.255 broadcast 255.255.255.255
route add 10.0.0.138 dev eth0
route add default gw 10.0.0.138

maar dan heb ik geen verbiniding.. ik kan niet pingen naar internet ip's... wel naar mijn eigen ip maar dat is logisch want die heb ik net aan de eth0 gekoppeld

ik kan wel pingen naar 10.0.0.138 dus de gateway is erwel
maar ik kan niet pingen naar het internet (DNS doet het nog niet maar dat is nu niet terzake ik werk alleen met ip's)

iemand ?

ow bij
basic -> system info -> ip adres staat:
Not specified

is dat normaal na een SIP - SPOOF ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bji mij moest ik ETH1 ipv ETH0 intypen, probeer dat eens?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
JvS schreef op 06 mei 2003 @ 16:53:
Het kan zijn dat je wel je gateway goed hebt ingevuld/toegekend, maar dat je verbinding het uberhaupt niet doet. Welk antwoord krijg je als je een internet IP pingt? Een time-out of een "kan doel niet vinden" achtig antwoord?

En als je een trace uitvoert, ziet-ie dan bijvoorbeeld wel je modem en wijkcentrale (195.190.*.* ip adres) en stopt-ie daarna? Dan is bij jou namelijk alles goed, maar heeft je ISP je een verkeerd of geen IP adres gegeven, waardoor je geen data hebt.
Of kan je niet eens naar buiten tracen en kan-ie het doel niet vinden? Dan heb je gewoon de gateway niet goed toegekend/geconfigureerd.

edit:
Ja hallo! Die is lekker :o. Ik een beetje uitgebreid antwoord geven, ga jij je post leegmaken! :(
ik had net je post geqoute om hier een nette reactie te geven

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Toch maar verder in de ander draad.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.