draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Voordat ik geld uit ga geven, wil ik weten of de oplossing die ik bedacht heb een goede en goedkope oplossing is.

Wat ik wil: Ik wil met zowel mijn laptop als mijn andere pc's op internet. Momenteel heb ik een netwerk van drie pc's. Op een komt internet binnen (server) die het weer naar de andere twee doorsluist (client).
Dit werkt allemaal perfect, dus dat wil ik ook zo laten. Maar ik wil nu met mijn laptop ook op internet kunnen. Dit wil ik draadloos doen.
Aangezien de kabels voor de rest van de pc's er al liggen wil ik daar ook niets meer mee doen. Ben tevreden. Het enige wat ik nu dus wil is dat de laptop draadloos op internet kan.

Mijn idee: Ik koop een PCMCIA draadloos kaartje en een wireless access point (deze kan ik voor een prikkie krijgen van een vriend die 'm niet meer gebruikt).
De access point die koppel ik aan mijn hub en voor de rest alles instellen als normaal netwerk?
Moet die access point nog appart geïnstalleerd worden? Zit nl wel een install progje bij, maar ik denk niet dat het nodig is. En zo ja, via de server???

Is dit een goed oplossing (de goedkoopste voor mij waarschijnlijk wel), of zal het teveel problemen opleveren.

Nog ff plaatje voor alle duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.juansi.com/temp/lan.jpg

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

lijkt me geen probleem, ip wordt gewoon verkregen via DHCP neem ik aan?

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
BN schreef op 06 May 2003 @ 16:11:
lijkt me geen probleem, ip wordt gewoon verkregen via DHCP neem ik aan?
Jazeker.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Geen probleem.

Een AP is eigelijk ook een soort HUB. Er kunnen per AP maximaal een X aantal gebruikers op aangesloten worden, net als bij een ‘gewone’ HUB.