Ik heb een oud moederbord, Asus P2L97 met 64 Mb RAM en biosversie 1008. Ik wil deze als mailserver gaan gebruiken. De PC liep onder W98 en ik wil hem nu laten lopen onder Windows XP Professional NL. Verder zitter er twee kaarten in namelijk de videokaart (Matrox Millenium G400 Dual Head) en de geluidskaart (Soundblaster AWE64 Gold). Na installeren van XP met geïntegreerd SP1 startte de pc op en bleef hangen op her welokmscherm. In de veilige modus (standaard VGA) start de pc door. Met of zonder geluidkaart geïnstalleerd, probleem bleeg indentiek. Ik verdenk videokaart van probleem bij normaal opstarten van Windows XP.
Speurtocht bij Asus naar bios update en bij Matrox naar videokaart gegevens en eventuele FAQ over dit probleem geen succes.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn, heeft een oplossing of weet hoe ik dit verder aan moet pakken.
Vast bedankt voor de reactie.
Luigi
Speurtocht bij Asus naar bios update en bij Matrox naar videokaart gegevens en eventuele FAQ over dit probleem geen succes.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn, heeft een oplossing of weet hoe ik dit verder aan moet pakken.
Vast bedankt voor de reactie.
Luigi