Ik wil vanuit een vb applicatie vanuit een directory uit alle daarin aanwezige excel bestanden een nieuw excel werkboek aanmaken met daarin onder elkaar de inhoudt van een specieke cel in alle andere werkboeken.
Ik kan dit doen door alle werkboeken stuk voor stuk te openen, de waarde uit te lezen, en daarna weer te sluiten , maar ik dacht gebruik te maken van de in excel ingebouwde mogelijkheid om een referentie te maken naar een andere cel in een ander werkboek.
dit doe ik door de cel te vullen met de volgende formule(de code wijzigt de naam van het bestand naar de volgende naam in de directory):
xlWS.Cells(3, 2 + i).Value = "='[200303-8088.xls]Blad2'!$J$8"
helaas vraagt hij dan elke keer om de lokatie van het bestand
Hoe kan ik een celverwijzing vanuit vb opgeven?
-edit-
laat maar. pad ervoor en het werkt !
-/edit-
Ik kan dit doen door alle werkboeken stuk voor stuk te openen, de waarde uit te lezen, en daarna weer te sluiten , maar ik dacht gebruik te maken van de in excel ingebouwde mogelijkheid om een referentie te maken naar een andere cel in een ander werkboek.
dit doe ik door de cel te vullen met de volgende formule(de code wijzigt de naam van het bestand naar de volgende naam in de directory):
xlWS.Cells(3, 2 + i).Value = "='[200303-8088.xls]Blad2'!$J$8"
helaas vraagt hij dan elke keer om de lokatie van het bestand
Hoe kan ik een celverwijzing vanuit vb opgeven?
-edit-
laat maar. pad ervoor en het werkt !
-/edit-
[ Voor 6% gewijzigd door lexited op 06-05-2003 15:59 . Reden: antwoord al gevonden ]
1 - 2 - 3