Toon posts:

GA-7IXE4 en geheugenprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al 2 weken om mijn geheugen uit te breiden van 128Mb (Infineon pc133 CL3) naar 256Mb of 384SDRAM maar krijg dit niet voor elkaar.
Ben al naar 2 winkels geweest en heb zowel Kingston als Infineon en merkloze geheugens van 256Mb en als laatste zelfs Infineon van 128 Mb geprobeerd maar krijg als ik ze erbij plaats geen verhoging van het aantal Mb's te zien.
Als ik het nieuwe geheugen alleen erin stop start de pc niet op en krijg ik een melding op de monitor dat er geen videokabel is aangesloten.
Het oude geheugen al in alle slots geprobeerd en alles werkt goed.
Heb ook 2 oudere geheugenchips van elk 64 MB/100Mhz erbij geplaatst maar zie dan een verschuiving van 128 naar 192 MB. Als ik de oude 64 MB geheugens er alleen in stop krijg ik slechts 64 Mb te zien, ook als ik ze onderling verwissel. Heb alle mogelijkheden reeds uitgeprobeerd maar kom niet verder.
Wie kan mij hierbij helpen???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Dit is een verhaal van chip dichtheden en ondersteunde adreslijnen. Je geeft helaas te weinig informatie om ons toe te staan je te kunnen helpen.

Lees de RAM FAQ door en kijk dan naar Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?

Let daarbij vooral op:

- wat voor chips hebben de modules (64Mb, 128Mb, 256Mb, 512Mb)
- hoeveel chips zitten er op de modules (4, 8, 16)
- zijn de modules enkelzijdig of dubbelzijdig
- waarmee kan je chipset overweg (tip: het is een AMD 750 chipset)

Succes!

/faq en/of te weinig info- dicht

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 06-05-2003 16:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.