Toon posts:

[sound] creative pci 128 geeft problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative PCI 128 geluidskaart (ongeveer 5 jaar oud) en ik heb problemen om hem goed geinstalleerd te krijgen. Wanneer ik namelijk de ORIGINELE drivers (van de bijgeleverde cd) installeer doet alles het. Het minpuntje hierbij is echter dat ik dan mijn muis en keyboard niet kan gebruiken omdat de drivers van mijn geluidskaart die onbruikbaar heeft gemaakt (systeem draait gewoon verder, ik kan alleen mijn keyboard en muis niet gebruiken). Wanneer ik via veilige modus (zonder stuurprogramma) reboot en via apparaatbeheer bij "bestruring voor geluid, video en spelletjes" kijk staan er drie dingen:
- Creative Gameport Joystick
- Creative Labs Soundblaster PCI 128
- Soundblaster PCI 128 legacy device

Wanneer ik de laatste uitschakel werkt alles perfect (ik kan dan alleen geen gebruik maken van mun mic). Weet iemand van jullie hoe ik dit fix, met extra drivers oid (bij Creative zeiden ze dat die er niet waren).

NOTE: De helpdesk van Creative had nog nooit gehoord van het feit dat een geluidskaart een keyboard en muis "uitschakeld".

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

Ik heb een Creative PCI 128 geluidskaart (ongeveer 5 jaar oud)
Zegt misschien al genoeg.

maar okay, wat voor OS Heb je ?

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Verwijderd

Wat voor OS ?
Die "Soundblaster PCI 128 legacy device" lijkt me de 16-bits DOS support. Die kun je gewoon weglaten bij het installeren. Die doet namenlijk aanpassingen in je autoexec.bat en je config.sys. Hoogstwaarschijnlijk worden je muis/toetsenbord settings dan vern*kt.

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

hmm ik heb zie ik nu een precies dezelfde geluidskaart als mijn 2e geluids kaart (voor het mixen)

Ik heb echter geen enkel probleem met muis / toetsenbord en zover ik weet heeft die SB tijdens het installeren geen aanpassingen gedaan aan me autoexec.bat en config.sys, want ze zijn beide leeg

Misschien makkkelijk om je windows versie ff te posten

[ Voor 15% gewijzigd door KolNedra op 06-05-2003 15:50 ]

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows 98 SE en ik kan die legacy device idd uitschakelen, maar niet VOOR dat hij geinstalleerd wordt, ivm het vastlopen van de autorun van de installatiecd (zelfde probleem) :S