[PROFTPD] Gebruikers kunnen naar onderliggende mappen.

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi. Ik heb hier iets raars op mijn slackware server. Ik heb een gebruiker aangemaakt via WEBMIN en hem een thuismap gegeven: /var/www/htdocs

Dat is de homedir van Apache webserver. Als ik nu echter inlog met flashfxp of een ander ftp prog, dan kan ik zo naar bovenliggende mappen. Weet iemand hoe ik dit kan wegkrijgen. Ook kan deze gebruiker al mijn bestanden wissen in de root van mijn slackware server.

Ik gebruik dus wel WEBMIN om mijn ftp gebruikers enzo te beheren en ook mijn ftp server. Alvast bedankt.

Verwijderd

Dit heeft afaik niets met proftp te maken, maar met de rechten die je aan files en directories hebt gegeven.

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 15:30:
Dit heeft afaik niets met proftp te maken, maar met de rechten die je aan files en directories hebt gegeven.
Ja, maar dan kan de gebruiker nog steeds naar onderliggende mappen. OOkal kunnen ze DAN niets verwijderen en wijzigen e.d.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

zoek eens naar chroot :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 14:00

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

In je proftpd.conf moet je iets aanpassen ... Ga eens op zoek naar DefaultRoot

Dit is overigens wel erg search-achtig materiaal

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

wat jij nodig heb is 'chroot' er is vast wel een howto hiervan te vinden op google

Mistakes are proof that you are trying...

• WiNlUx
imdos schreef op 06 May 2003 @ 15:31:
In je proftpd.conf moet je iets aanpassen ... Ga eens op zoek naar DefaultRoot

Dit is overigens wel erg search-achtig materiaal
Nee. In de search vond ik niets. Alleen maar topics enzo van ik kan niet inloggen op mijn ftp.

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Kijk anders eens naar de docs van proftpd. Deze gaat op slot omdat je dit echt zelf wel had kunnen vinden. Ik raad je aan om de policy nog eens goed door te lezen. Success :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 15:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.