Toon posts:

[access] moet gerepareerd of is geen databasebestand *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben access database op ut netwerk gezet zodat iedereen er in kon werken

maar sins kort geeft hij steeds een fout van

De database H:\...\database.mdb moet worden gerepareed of is geen databasebestand

mogelijk hebt u of heeft een andere gebruiker Microsoft Access onverwacht afgesloten terwijl er een database Micorosoft Access was geopend.
Wilt u dat Microsoft Acess de datbase probeert te repareren?

JA/Nee

en het is ook zo dat als ik er alleen in zit misschien weet iemand hier meer mee en kan hij me helpen

email : retrace@hotmail.com of post it op de forum

greeze retrace

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
groeten is volgens mij niet gewenst :)

heb je uberhaupt al ja of nee geprobeerd te antwoorden? (wel even het bestand backuppen)

SA?

Verwijderd

Topicstarter
backup heb ik maar het is balen dat hij steeds niet goed afsluit dus als je access opend komt er een .ldb met users erin die er op dat moment er in zitten maar als je er uit gaat blijven die users er in en later krijg je dan ook die fout als je nog eens wilt inloggen ook als ik er alleen in zit krijg ik die fout

dus sluiten is ho maar en ik weet niet wat ik er aan kan doen

Verwijderd

Ja, dat heb ik ook vaker gehad.
Access is ook niet echt de mooiste multi user omgeving...

Wellicht overstappen op een echte database ?

Overigens kan je hem inderdaad gewoon laten repareren (zal wel automatisch in de backup meegenomen worden...?)

Kan je trouwens iets meer over het programma vertellen...
Is het mogelijk om een apart front-end te maken (dat lokaal uitgerold wordt) ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is lokaal gemaakt en daarna voor gedeelde gebruikers beschikbaar gemaakt
het heeft ook enige tijd gewerkt en nu krijg ik deze fout melding

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS --> Software Algemeen ja :)
email : retrace@hotmail.com of post it op de forum
We zijn een forum zodat ook anderen mee kunnen lezen & leren. Dus veel liever via forum :P
Ik maak trouwens je topictitel even af. Enkel de naam van zo'n programma zegt helemaal niets als je bedenkt dat er nog honderden of duizenden andere vragen over Access op dit forum staan ;)

Als ik trouwens de GoT-search gebruik, kom ik Access probleem! tegen. Het lijkt me zo ook aan te raden om een rondje Google te doen :Y)
(Leverde dat nog iets op?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1