NT4 Local groups in Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 15:50
Wij hebben een nieuwe server geinstalleerd op werk. Om alvast voor te bereiden op de toekomst hebben we hier Windows 2000 opgezet en deze aangemeld op het NT domein. Alleen nu hebben we gemerkt dat de local groups die wij op onze Windows NT4 PDC hebben aangemaakt niet zichtbaar zijn op onze Windows2000 server terwijl deze altijd wel zichtbaar waren op onze oude NT4 BDC.
Moeten we nu al die local groups handmatig aanmaken op die Windows 2000 machine? Of kan dit ook automatisch?

Een ander probleem is dat we nu geen andere NT4 servers meer hebben en dus in geval van nood ook geen BDC meer hebben. Kan de Windows 2000 server ook de rol van BDC op zich nemen?

Hail to the king baby!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:14
urk_forever schreef op 06 May 2003 @ 15:19:
Wij hebben een nieuwe server geinstalleerd op werk. Om alvast voor te bereiden op de toekomst hebben we hier Windows 2000 opgezet en deze aangemeld op het NT domein. Alleen nu hebben we gemerkt dat de local groups die wij op onze Windows NT4 PDC hebben aangemaakt niet zichtbaar zijn op onze Windows2000 server terwijl deze altijd wel zichtbaar waren op onze oude NT4 BDC.
Moeten we nu al die local groups handmatig aanmaken op die Windows 2000 machine? Of kan dit ook automatisch?

Een ander probleem is dat we nu geen andere NT4 servers meer hebben en dus in geval van nood ook geen BDC meer hebben. Kan de Windows 2000 server ook de rol van BDC op zich nemen?
Die local group zul je alleen maar zien op de PDC want daarom issie ook LOCAL he.

je hebt je domain verkeerd opgebouwt.

Ken je AGLP (acount-global-local-permisions)?

Je maakt alleen maar local groupen om rechten op te zetten.

Users moeten altijd in een GLOBAL group welke je weer in een local group zet.

Win2k kan geen BDC worden, wel PDC, maar aan je manier van schrijven te zijn lijkt het me niet verstandig daar aan te beginnen (NOFI :) )
toch een korte uitleg

installeer nieuwe machine als NT4 BDC

promote nieuwe machine naar NT4.0 PDC

doe een Upgrade in place op je nieuwe momenteel NT4.0 PDC

Win2k zal nu PDC emulator gaan spelen, en je BDC repliceert dan gewoon een gedeelte van je database.l

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 06-05-2003 15:27 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• urk_forever
Grolsch schreef op 06 May 2003 @ 15:23:
[...]

Die local group zul je alleen maar zien op de PDC want daarom issie ook LOCAL he.

Win2k kan geen BDC worden, wel PDC, maar aan je manier van schrijven te zijn lijkt het me niet verstandig daar aan te beginnen (NOFI :) )
toch een korte uitleg

installeer nieuwe machine als NT4 BDC

promote nieuwe machine naar NT4.0 PDC

doe een Upgrade in place op je nieuwe momenteel NT4.0 PDC

Win2k zal nu PDC emulator gaan spelen, en je BDC repliceert dan gewoon een gedeelte van je database.l
Maar op de NT4 bdc zagen wij de local groups van de pdc altijd wel!

Hail to the king baby!

• Grolsch
urk_forever schreef op 06 May 2003 @ 15:36:
[...]

Maar op de NT4 bdc zagen wij de local groups van de pdc altijd wel!
omdat de NT4 BDC een Domain Controller is/was

je win2k server is momt. een member server.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De local groups zie je alleen op de PDC en BDC's van het domein. Blijkbaar heb je die Win2K server geen PDC gemaakt (zoals Grolsch al zei; begin er maar niet aan) en daarom zie je daar geen local groups. Da's basiskennis.

• Grolsch
/downtime/ schreef op 06 mei 2003 @ 20:19:
De local groups zie je alleen op de PDC en BDC's van het domein. Blijkbaar heb je die Win2K server geen PDC gemaakt (zoals Grolsch al zei; begin er maar niet aan) en daarom zie je daar geen local groups. Da's basiskennis.
hij kan die win2k geen pdc maken omdat er al een pdc is :P

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 22:45
Grolsch schreef op 06 mei 2003 @ 20:26:
[...]

Hij kan die win2k geen pdc maken omdat win2k niet werkt met PDC en BDC's. Hij kan er wel een DC van maken, die dan in het NT4 domein kan.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Grolsch schreef op 06 May 2003 @ 20:26:
En om 't de PDC te maken had ie de NT4 machine moeten upgraden naar W2K zodat het domein in mixed mode draait. I know :)

Ik meende me te herinneren dat je een W2K machine ook gewoon als domein controller aan een domein kon toevoegen en dat je 't domein zo kon upgraden naar een mixed mode domein. Maar ik heb 't eens nagekeken en je moet daarvoor inderdaad de NT4 machine upgraden. I stand corrected...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Poltergeist schreef op 06 May 2003 @ 20:31:
Hij kan er wel een DC van maken, die dan in het NT4 domein kan.
Knap zeg....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:08

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Breinspinsel: Zou de DCPromo Wizzard nog wat kunnen uitvoeren/betekenen??

• urk_forever
Zoals jullie zien heb ik dus geen MCSE in Windows2000, maar wil altijd wel dingen leren. Dus als jullie mij kunnen zeggen of ik die Windows2000 machine DC kan maken in mijn NT4 domein dan ga ik dat ff uitzoeken en testen.
En anders zit er niks anders op om al die Local groups ook op de Windows2000 Server aan te maken?

Hail to the king baby!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 22:45
Geloof je me als ik zeg dat ik al half sliep? :P

Verwijderd

urk_forever schreef op 07 May 2003 @ 12:06:
Windows2000 machine DC kan maken in mijn NT4 domein
Dit kan dus niet. Maak een extra BDC aan en upgrade je ene PDC mbv windows 2000, dan zal het wel werken.
Gaat het fout, dan kan je altijd nog die extra BDC promoten naar PDC

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

[quote]Poltergeist schreef op 07 May 2003 @ 12:35:
[...]
offtopic:
Geloof je me als ik zeg dat ik al half sliep? :P[/quote]

niet alleen jij zit 1/2 te slapen de topic starter ook. Er word meerdere malen vermeld dat een DC niet in een NT4 domain kan en toch gaat ie het proberen lol.

De enige mogelijkheid is om een upgrade te doen van jou huidige WindowsNT4 Primary Domain Controller naar een Windows2000 Domain Controller. Haal voor alle zekerheid als je dit gaat doen wel een Backup Domain Controller offline.. dan heb je in ieder geval nog een weg terug als de upgrade mislukt door de BDC dan te promoten naar PDC.

• Grolsch
urk_forever schreef op 07 May 2003 @ 12:06:
Zoals jullie zien heb ik dus geen MCSE in Windows2000, maar wil altijd wel dingen leren. Dus als jullie mij kunnen zeggen of ik die Windows2000 machine DC kan maken in mijn NT4 domein dan ga ik dat ff uitzoeken en testen.
En anders zit er niks anders op om al die Local groups ook op de Windows2000 Server aan te maken?
Hij zal nooit geen DC kunnen worden in je NT4 domain, (zoals vaker verteld), je kunt wel een win2k domain hebben in mixed mode met NT4.0 BDC's.

en waar gebruik je die groepen voor als ik vragen mag?

om users in te stoppen? maak er dan global groups van aub, anders krijg je hetzelfde probleem weer

Verwijderd

Het lijkt me verstandig, om hier eens een goed boek over te lezen.....
Pagina: 1