nieuw leven voor oude pc

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• luigi400580
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07-2023
een oude pc wordt nieuw leven ingeblazen. Hiervoor gebruik ik het moederbord van Asus P2L97 met 64 Mb RAM en biosversie 1008. Er zitten twee kaarten in namelijk de Sounblaster Gold AWE64 en een videokaart van Matrox Millenium G400 Dual Head. Voorheen liep deze pc onder W98.
Als mailservertje wil ik hem laten lopen onder Windows XP Professional NL. Na de installatie van dit pakket met geïntegreerde SP1 start de machine op en blijft hangen op het welkomscherm van XP. In de veilige modus (standaard VGA wordt dan gebruikt) loopt alles naar wens en start de machine door en kom ik in Windows XP terecht. Verwijderen van de audiokaart en opnieuw installeren levert zelfde resultaat op. Ik verdenk videokaart van probleem. Gezocht naar bios updates bij Asus (om beperking nieuwe harddisk op te heffen, niet noodzakelijk maar toch fijn als je de volledige capaciteit van de harddisk kan gebruiken in plaats van 75%) en info bij Matrox leiden tot niets.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Vast bedankt voor de te nemen moeite.

Luigi :?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Volgens mij is er voor WinXP 128mb ram nodig?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Dit graag lezen eer je een topic opent

en in het bijzonder:

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Mijn gok: ACPI issues met de BIOS. Probeer een update, als dat niet lukt, opnieuw installeren met ACPI uit. Aan de G400 gaat het niet liggen, de default XP drivers zijn niet denderend, maar hangen doen ze niet

Iig succes nog- als je er via de troubleshooter niet uitkomt, post je bevindingen in een nieuwe topic en we zien dan verder :)

/faq- dicht

Edit:
WinXP heeft officieel 128MB nodig, maar wil best met 64MB draaien, al is het moddertraag. Een upgrade kost geen zak en scheelt fors :z

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 06-05-2003 15:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.