Toon posts:

[Win XP Home] Persoonlijke mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een crash gehad met Windows XP home edition (niet illegaal) op een aparte partitie, en ik kan nu windows niet meer inkomen daar want bij het opstarten blijft ie haken, ook de veilige modus doet het daar neit meer.
Enne ik had daar mijn eigen gebruiker en de Mijn Documenten map is daar persoonlijk gemaakt (Eigenschappen->Delen->Persoonlijke map).
Nouja, toen installeerde ik dus een nieuwe Windows Xp op een nieuwe partitie en ik wil dus in Mijn Documenten komen van die andere win xp omdat daar al mijn sites etc. in zitten, alles wat belangrijk is zit er in.

Maar via de goede Windows xp kan ik er niet inkomen ( logisch natuurlijk |:( )
dus hebben jullie één of andere manier om tog nog in die andere windows te komen of toch nog die map onpersoonlijke te kunnen maken???
ik heb al geprobeerd er een image van te maken, ingezipt ed. maar het wil maar niet lukken :'(
vet bedankt als iemand er raad meeweet :P

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat je gewoon pech hebt, om het maar heel hard te zeggen,

ik zelf maak nooit gebruik van die standaard windows mappen, omdat dit vaak vroeg of laat fout gaat.

jammer, maar helaas dat is wat ik je kan vertellen.

je kan ook nog proberen met een bootfloppy (welke NTFS ondersteund) de bestanden vanuit DOS naar een ander deel van de harddisk te verplaasten :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe bedankt :'(
maarja ik ga nog maar ff aan de gang met die bootdisks, goed idee idd
maar als het in de ntfs zit ingebakken dan heeft het tog nog niet veel niet om het uit dos te doen??

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Het kan wel, maar het is een beetje ingewikkeld in XP Home. Wat je moet doen is met de goede XP in Veilige Modus opstarten en inloggen als Administrator. Vervolgens browse je in de Verkenner naar je "Persoonlijke map". Als je dat gedaan hebt, voer je de volgende stappen uit de KB van Microsoft uit: http://support.microsoft.com/?kbid=308421 .
Als je dat doet kun je in ieder geval weer bij je bestanden (met deze Admin-account in ieder geval). Als je dan je bestanden naar een nieuwe locatie kopieert zijn ze in ieder geval weer veilig!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :).

Verwijderd

Topicstarter
tnx ik probeer het meteen :)

Even later...

Ik heb het allemaal gedaan en het werkt!!!! :) _/-\o_
VET BEDANKT!!

(ik zou bijna een bosje bloemen sturen) :*)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 16:08 ]