[aankoopadvies] Mobo + Ram + evt. proc

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 21:00
Een goedenmiddag heren en dames tweakers,
na wat zelf rondsnuffelen en het doorwerken van enkele topics op dit forum dacht ik: nou vraag ik het gewoon zelf ;).
Ik ben van plan om een nieuw moederbord met RAM te kopen. Heb nu een AMD Athlon 900 MHz. Ik weet nog niet of ik ook meteen een nieuwe processor erbij koop (hints/tips: waarom wel/niet) dus bij 't advies s.v.p. meenemen dat 't moederbord deze relatief oude processor moet kunnen ondersteunen.
Verder wil ik graag DDR-Ram, USB 2.0, ingebouwde LAN-poort, en ik zat te denken aan RAID voor mijn eerste (twee dan dus, mirroring) harde schijf(-ven) met Windows erop (s.v.p. geen opmerkingen over mijn OS-keuze ;))
Zelf zat ik, na toch goede ervaringen met Asus-moederborden te kijken naar de A7N8X en A7V8X van dit merk. Daar dan (minstens...) 512 MB RAM bij kopen en eventueel een AMD 2200+ (of 2400 of 2600? (tips?)).
Nou wil ik jullie, 75000 "experts", vragen of dit een goede combinatie zou zijn (welke van de 2 mobo's (of nog een andere?), welk ram? (jaja, ik heb de grote a7n8x en a7v8x-forums doorgekeken, maar in allebei postieve én negatieve reacties) en evt. andere opmerkingen/suggesties)
Nou..'t bericht is alweer langer geworden dan de bedoeling was, maar ja..
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Ik denk dat je dit beter in het hiervoor bedoelde topic kan vragen: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 5 :)

The devil is in the details.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Wat wil je? ivm met mobo. Veel fratsen? dan neem je deluxe
2400+ is een gangbare proc. En kan nog wel een beetje worden geOC :+
En aangezien dat het een dual channel ddr mobo kan er 2 x PC2700 cas 2.5 ddr op.
In modules van 2 * 256 of 2 * 512.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit graag lezen eer je een topic opent, check de laatste posting :)

In het vervolg dus éérst de FAQ/sticky doornemen eer je een topic opent! Zie ook de [faQ=forumgedrag B)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.