Toon posts:

8RDA+ geen LAN na biosupdate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zostraks de bios van mijn Epox 8RDA+ nforce2 moederbord geupdate naar de nieuwste versie. Dit verliep goed.
Ik kwam na de bios update weer in win XP en hij had meteen de lan adapter gevonden die geintegreerd zit op het moederbord. Alleen het netwerk deed het daarna niet meer.
Daarna heb ik de driver verwijderd en de driver cd van het moederbord opnieuw geinstalleerd, en wederom geen lan verbinding.
hij krijgt wel een ip adres toegewezen, alleen hij doet niets.
wat kan hier het probleem van zijn?, ;(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor IP adres krijgt ie toegewezen dan?

Verder heeft dit weinig met Processors, Mobo's & Geheugen te maken.. Problemen met een onboard LAN controller maakt dit niet meteen een PMG probleem. Dat wordt dus een move naar Network Troubleshooting :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het verkeerd plaatsen, ik dacht het hoort bij het moederbord, vandaar. maar hij krijgt door de router het ip adres 192.168.0.2 toegewezen

"het lijkt er net op of hij eigenlijk een nieuwe lan verbinding heeft gemaakt bij het updaten van de bios, terwijl de oude verborgen staat"

p.s. hij loopt nu al stabiel op 2400MHz _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 14:54 ]

Verwijderd

BalusC:

Dit is wel degelijk een mobo/bios probleem - ik heb exact hetzelfde, alles werkte prima met bios 3129, maar sinds verdere biosupdates is onboard lan niet aan de gang te krijgen.

Sindsdien heb ik steeds teruggeflashed naar 3129. Maar blijkbaar ben ik niet de enige met het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
dus voor jou is het ook van belang om een antwoord op mijn vraag te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
schop

zelfde probleem hier. Heb nu 3402 erop, en de standaard bios deed ook niet (lan dan).

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Zucht, mn onboard lan blijkt prima te werken, er is een probleempje met mn netwerkstekkers :X

Al een andere netwerkkaart ingebouwd, hielp niet, en toen ff de pc verplaatst. Wat blijkt, de netwerkkabel is niet helemaal goed (zelf gemaakt, zeker iets niet goed gegaan oid, alle andere zelfgemaakte zijn wel goed).

Grolsch Royce!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 14:12
Ik kan me vaag herinneren ooit op het forum van www.amdmb.com iets hierover heb gelezen, het was geloof ik op te lossen door het MAC-adres handmatig in te voeren, moet je daar maar eens even rondkijken hoe of wat :)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ik kan mijn 8rda+ niet eens updaten, dan boot windows gewoon helemaal niet meer 8)7.

Ik kan dan ook ineens in het bios het vdd voltage instellen, terwijl dat helemaal niet hoort te kunnen bij een 8rda+ :?.

tvw

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Heel simpel, even iets invullen bij je MAC adres in de bios, ik had et probleem ook :)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
BalusC schreef op 06 mei 2003 @ 14:47:
Verder heeft dit weinig met Processors, Mobo's & Geheugen te maken.. Problemen met een onboard LAN controller maakt dit niet meteen een PMG probleem. Dat wordt dus een move naar Network Troubleshooting :)
Dit heeft juist alles met PMG te maken, het probleem treedt op na een BIOS upgrade dus is het gevolg dan wel een netwerkprobleem maar de oorzaak is wel degelijk het moedebord.

[ Voor 16% gewijzigd door TripleM op 18-05-2003 17:35 ]

Verwijderd

Doe in windows een ipconfig /all
Dan zie je het hardware adres (MAC address). Onthou de eerste 6 cijfers.
Ga in je bios naar integrated peripherals en zet Machine MAC (NV) Address op enabled en vul bij Address Input de eerste 6 cijfers in.

Dat helpt meestal (alleen bij mij onder windows 2003 server nog niet)

Verwijderd

ik dacht dat dit probleem te maken had met een 8rda+ lan adaapter ..

ga in je bios bij de mac adres vul 123456 ..save en exit.. dan weer bios in zet je geen mac adres. save en exit en als het goed is doet ie het weer ;) . dit staat trouwens in de 8rda+/rga+ topic bij Die hard overclocking. forum.
Pagina: 1