Toon posts:

bios herkent hd niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me c schijf geformateerd en zooi die ik wou bewaren op D gezet nou c was leeg en ik d8t gooi er weer een frisse win xp op. zegt ie tijdens instalatie win xp heeft geen hard diks gevonden blablabla. blijkt dus dat ook in me bios bij primary slave not instaled staat. maar ik heb er nu win 98 op gezet en me hds werken prima

wat is het probleem???

bij voorbaat dank

Niels

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Welkom op GoT !

zoals je zelf zegt : wat is nou precies het probleem ?

Je hebt het over XP en 98 en de bios die de schijf niet herkent, waarna je win98 hebt geïnstalleerd ?
Denk verder eens aan interpunctie en groeten is op GoT niet nodig (lees de FAQ's maar eens door)

[ Voor 3% gewijzigd door Mitch op 06-05-2003 14:38 . Reden: nuance aangebracht :) ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boot even met een dos bootdiskje, en kijk of FDISK de schijf kan vinden, dan weet je het zeker.
doe voor de zekerheid even een cmos reset, voor het geval er iets niet klopt.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 16:34

makje

Professioneel prutser

Welkom op GoT idd. Zoals gezegd lees ff de faq door over hoe je een startpost maakt, en belangrijker nog, dat je eerst de search gebruikt voordat je een nieuw topic opent.

Wat betreft je probleem, ik begrijp dat je Win XP op je primary slave wil zetten?? Dan denk ik dat dit je probleem is. Je opstartschijf moet nl. altijd op de primary master zitten :)

Veel succes

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik op een verkeerde manier gepost hebt excuses daarvoor.

Maar hoe kan het opeens dat me primary master en slave verandert zijn ik ben toch nergens aan geweest? alleen geformateerd. wat ik nou bedoel is waarom kan ik wel win 98 instaleren maar geen xp waarom zegt xp steeds dat er geen hds in me pc zitten?

bedankt niels

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:05

Thunde®

Don't Worry :)

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 15:19:
sorry dat ik op een verkeerde manier gepost hebt excuses daarvoor.

Maar hoe kan het opeens dat me primary master en slave verandert zijn ik ben toch nergens aan geweest? alleen geformateerd. wat ik nou bedoel is waarom kan ik wel win 98 instaleren maar geen xp waarom zegt xp steeds dat er geen hds in me pc zitten?

bedankt niels
Mischien herkent XP ze niet

Mijn spec's | Modelbouwforum

Verwijderd

Topicstarter
maar xp heeft er wel opgestaan voorheen en geen problemen gehad

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
d8 zelf in eerste instantie aan een RAID config of iets met een controller card, daar je bij XP F6 moet indrukken in 't begin bij de installatie en of dit bij 98 het geval is :? geen id :)

Verder wordt ook IK geen wijs uit je post, want doet 98 het nu wel goed? En wat geeft ie precies voor foutmelding in XP en waar tijdens de installatie :? Of als t al geinstalleerd is?

..::System Specs::..

Verwijderd

Topicstarter
dat F6 heb ik ook al geprobeerd maar dan moet je een flop met software hebben die heb ik dus niet. en het hij zegt het nadat ik geboot hebt vanaf de cdrom en je drie mogelijkheden hebt 1 om xp te instaleren 2 of te repairen 3 om te stoppen. Als ik dan instaleren kies zegt hij dat er geen hard drives zijn

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

dan moet je een flop met software hebben die heb ik dus niet
Om welke harde schijven gaat het (merk & type), en zo ook: wat voor moederbord heb je (en ik denk het niet maar indien relevant: welke losse SCSI adapter / RAID controller?)

En zoals Terw_Dan al zegt: wat geeft fdisk aan? Zie zo ook de diverse tips te vinden via http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find

offtopic:
Ik denk dat je vraag misschien beter past bij de buren, ik verplaats je topic dan misschien straks (lees: morgenm want ik ga naar bed :+ ) ook die kant op - onthoudt dan ook de URL of klik op je naam op http://gathering.tweakers.net/forum om je post terug te vinden als ik het verplaats.

Had er al iemand je welkom geheten op GoT? :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1