Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fan aansluiten is pc uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:58

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Ik probeerde net een Fan aantesluiten oud dingetje uit een voeding, ik heb hem wel vaker aangesloten maar ik kon hem steeds niet goed vast zetten dus heb ik hem er weer uitmoeten halen.

Maar nu ff het probleem :) ik wou net dus die fan aansluiten ik doe netjes zwart in zwart rood in geel en BOEM pc gaat spontaan uit, alles is uit alleen het lampje van me power knop brand nog :? Maar ik kon de power on knop zelf niet indrukken want er gebeurde dan niks maar toen ik de stekker eruit trok en erweer in deed alless het weer. Nu is me vraag : waarom vloog ie uit? zelf denk ik kortsluiting maar dat ding heeft het gewoon gedaan en er is niks mee gebeurt.

Atlon 2000+
Maxtron 80 gig 7200
Geforce 3 Ti 200 64mb ddr
1 x 256 + 1 x 512 mbddram
52 speed cdrom
Asus moederbord A7V8X
300 watt voeding (naam weet ik niet als hij die heeft)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kortsluiting of inductie.

1 van de twee lijkt me :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

ff stekker eruit. en even w88

je kan ook ff dat knopje op de voeding aan en uit zetten ( niet die van 110/230 )

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

Exterazzo

Qeasy

Je gaat toch ook geen fan aansluiten als je PC aanstaat :?
Nou ja ik heb het eerlijk gezegd ook gedaan en toen kwamen de draadjes ook tegen elkaar aan, kort sluiting. Pc meteen uit. Ik was wel geschrokken, maar hij deed het gelukkig nog wel. Maar ik heb er wel van geleerd gewoon je PC afzetten als je met draadjes in je PC gaat frutten :)

Audentia

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:16:
ff stekker eruit. en even w88

je kan ook ff dat knopje op de voeding aan en uit zetten ( niet die van 110/230 )
Nee lukte niet bij mij heb hem paar keer ingedrukt en ook ingedrukt gehouden verkeerd gelezen :) maar zit geen knopje achter op me voeding :) dus dat gaat niet lukke :)
Exterazzo schreef op 06 May 2003 @ 14:16:
Je gaat toch ook geen fan aansluiten als je PC aanstaat :?
Nou ja ik heb het eerlijk gezegd ook gedaan en toen kwamen de draadjes ook tegen elkaar aan, kort sluiting. Pc meteen uit. Ik was wel geschrokken, maar hij deed het gelukkig nog wel. Maar ik heb er wel van geleerd gewoon je PC afzetten als je met draadjes in je PC gaat frutten :)
Doe ik zo vaak nooit wat meegehad en de draadjes raakte elkaar niet.

[ Voor 54% gewijzigd door jaKKer op 06-05-2003 14:26 ]

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

volgens mij is het zowiezo handiger om alleen met je systeem te gaan prutsen als de spanning eraf is, ivm kortsluiting e.d. 8)7

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Nahja dan zal ik de volgende keer maar me pc uitzetten :) scheelt weer 1 hardslag :P

Verwijderd

als je kast onder kortsluiting komt gaat de pc van zelf uit, moet je ff je powerkabel eruit trekken en ff wachten en weer je pc aan zetten. uitkijken met kloten met draden als je pc aan staat, ik heb al een keer een hele pc doorgebrand door zon geintje.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
waarom komt iedereen bij een 'ervaring' of 'probleem' nu altijd met wat specs van een mobo zn geheugen en welke proc.. in slechts 1% van de gevallen is het daar de fout van. het zal wel aan mij liggen maar ik erger me er af en toe wel eens aan. :(

enne misschien handig de fan aan te sluiten als de pc uit staat?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Maurice schreef op 06 May 2003 @ 14:29:
waarom komt iedereen bij een 'ervaring' of 'probleem' nu altijd met wat specs van een mobo zn geheugen en welke proc.. in slechts 1% van de gevallen is het daar de fout van. het zal wel aan mij liggen maar ik erger me er af en toe wel eens aan. :(

enne misschien handig de fan aan te sluiten als de pc uit staat?
Nou omdat er meestal om gevraagt word om wat voor voeding je hebt en als je nou een 250 watt voeding hebt met een 486 dan is de kans groot dat de voeding het wel trekt dus dat het ergens anders aan licht. Maar als je een 250 watt voeding hebt met een Athlon 2600 met dikke overclock dan licht het anders want dan kan het makkelijk de voeding zijn. dus

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
als er geen schakelaar op de voeding zit: stekker eruit ff de aan/uitknop indrukken (bij sommige voedingen draait de fan dan nog ff 1 rondje en (dan pas) is alle "rest" spanning eruit) en daarna ff kijken of ie 't weer doet...

I'm not weird, I'm a limited edition

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
ok. Totdat het bij sommige topics uitloopt op: als ik quake3 arena start dan loopt mn computer vast. ik heb een geforce en een amd 3000+. owja enmn voeding is een qtec met een chieftec case. waar ligt het aan... |:(

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Maurice schreef op 06 May 2003 @ 14:33:
ok. Totdat het bij sommige topics uitloopt op: als ik quake3 arena start dan loopt mn computer vast. ik heb een geforce en een amd 3000+. owja enmn voeding is een qtec met een chieftec case. waar ligt het aan... |:(
ja kijk daar ben ik het soms ook wel mee eens. Maar nu was het nodig om het erbij te vermelden.

Verwijderd

Ik moet toegeven dat ik zelf ook zoiemand ben van, ach wat maakt het uit of er nou nog spanning op staat of niet. Maar dat heb ik ook geweten.
Toen ik laatst een DVDspeler op m`n molex connector aansloot terwijl de pc aan stond
is m`n hele harddisk gecrashed. de boot partitie was totaal weg.
Beter dus om je pc uit te zetten voor je iets belastends aansluit :D

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Waarschijnlijk heb je toch even kortsluiting gemaakt. Wijze les: sluit alleen zooi aan, als je PC uit is.
Verder leidt dit topic niet echt ergens toe volgens mij :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.