Toon posts:

Moederbord dood? (MSI K7N2G-L)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord doet niks meer!
Ik heb een nieuw systeem gekocht:
MSI K7N2G-L
AMD ATHLON XP 2400+
2x 256 MB Kingston PC2700 Dimm
Maxtor DiamondMax Plus 9, 80Gb
Aopen H500A miditower 300W

Het installeren ging opzich prima, maar zodra ik de drivers van alle on-board dingen had geinstalleerd kreeg ik veel blauwe schermen.

Ik wilde een bios update doen, maar daar ging het fout en nu doet mijn systeem niks meer!

Ik heb de CMOS al gecleard met de jumper maar dat helpt niks.
Als ik nu de power aanzet, gaat de fan draaien en verder niks! :(
Niet eens een piepje van de pc-speaker...

Ik heb nu maar één reepje geheugen erin zitten en verder niks aangesloten (geen cd-rom oid) De video is on-board dus daar kan ik niks aan veranderen.

MSI levert een "D-bracket" mee met diagnose ledjes.
Daar wordt ik ook niet veel wijzer van, want alleen lampje 4 brand rood, de rest niet.

Ik heb al het een en ander gelezen over hotflashen van de bios, maar ik wil de garantie niet kwijtraken.

Ik zit er echt over te denken om naar informatique te rijden en te kijken of ik 'm terug kan brengen want ik ben ten einde raad.

Heeft er nog iemand suggesties of tips voor het retourneren van een moederbord?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 13:48:
MSI levert een "D-bracket" mee met diagnose ledjes.
Daar wordt ik ook niet veel wijzer van, want alleen lampje 4 brand rood, de rest niet.
Wordt er niks vermeld in je handleiding? Daar staat toch de betekenis van die message leds?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
nee in de handleiding staat alleen wat het betekent als er een lampjes groen en rood branden... stel de rest was groen geweest zou het "Testing RTC (Real Time Clock)" betekenen en daar heb ik ook niet echt veel aan...

Verwijderd

Probeer aan een andere bioschip te komen...dat lijkt mij de enigste oplossing.
Je kunt natuurlijk ook proberen het bordje terug te brengen en maar hopen dat ze niets van je mislukte biosflash merken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 14:07 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36
terug naar de winkel... die kunnen em als RMA terugsturen

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:11
het batterijtje eruit halen en daarna met de jumper je CMOS clearen, en daarna de powercable eruit en 10-15 sec. op je 'aan'knop drukken (zodat de condensatoren leeglopen), dat lijkt me een redelijke kans hebben...

Of gewoon gebruik maken van de garantie en um omruilen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam deze site nog tegen: www.flashbios.org
Iedereen is er enthousiast over, dus misschien een optie.
Of moet ik maar gewoon voor de garantie gaan?

Als flashbios.org een goede oplossing is, hebben jullie dan tips om de bios chip uit mijn moederbord te halen? dit heb ik nog nooit gedaan.

Verwijderd

Heb zo'n vermoeden dat alle antwoorden op deze vragen op GOT of al dan wel niet de manufaturer sites te vinden zijn.

:? slotje :?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
bios hotswappen? jezou hem opnieuw moeten flashen lijkt mij aangezien het misging bij de flash

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 17:09:
Heb zo'n vermoeden dat alle antwoorden op deze vragen op GOT of al dan wel niet de manufaturer sites te vinden zijn.

:? slotje :?
Lees de FAQ's eens door, gelieve niet te vragen om slotjes etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ al doorgelezen. (zoals je volgens mij ook wel uit mijn verhaal op kan maken)
hotflashen lijkt me niks omdatik nog gewoon garantie heb. Ik vraag daarom ook om ervaringen, die kan ik niet vinden op de manufacturer sites.
Ik zal es gaan zoeken naar hoe ik die bios chip kan verwijderen want dat heb ik inderdaad nog niet uitgebreid gedaan.
vragen om een slotje vind ik een beetje kinderachtig.. ga dan soliciteren als moderator als je daar over wilt oordelen...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijder geen BIOS chip, daar heb je een speciale EEPROM-tang voor nodig. Breng dat gewoon naar informatique is het devies. Kloten met een schroevendraaier zal waarschijnlijk resulteren in een kapotte BIOS socket

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Kijk hier eens ff naar misschien dat het lukt ;) http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/boot.htm

SUC6 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door XoReP op 06-05-2003 23:31 ]

Verwijderd

hey Chriss zoals ik hier lees over jou probleem kan idd naar informatique terug gaan ze gaan niet moeilijk doen. ik spreek uit ervaring vaste klant :) en vooral niet op het bord klooien want dan kan je wel garantie vergeten dus AFBLIJVEN en niet hyper worden kalm blijven over zulke dingen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 23:37 ]

Pagina: 1