Toon posts:

Xp en Xp Werken niet samen :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een klein netwerkje maken van 2 computers.
Allebei de computers draaien op Win xp Prof.
Ik stop de cd er in van win xp en ik installeer vervolgens een netwerk precies zoals het hoort.
Maar het werkt niet , wat ik ook probeer.
De twee netwerk kaarten zijn prima want ik heb al eerder deze twee computers in netwerk gehad, alleen toen had mijn tweede pc Windows Me.
Maar gister had ik er Xp op gezet en nu krijg ik mijn netwerk niet meer ingesteld :(
Het is ook niet gelukt als ik het handmatig instel.

Het volgende gebeurt, mijn comp ziet zich zelf wel staan in het MShome netwerk groep maar niet de tweede en als ik bij de tweede pc naar netwerk ga en dan naar Mshome ziet hij niks staan. ook niet als ik op zoeken naar andere computers klik.

ik heb gewoon een crosscable gebruikt en die is echt in orden want als ik die in mijn broertjes pc stop heb ik wel verbinding met zijn pc.
Er is dus iets mis met die gateway instelling ( tweede pc van mij)

ps. wat ook raar is als ik die kabel in die gateway stop geeft hij wel aan dat de kabel is verbonden maar toch ziet hij bij netwerk geen andere computer staan alleen zich zelf :?

Weten jullie misschien wat ik ben vergeten of wat is gegaan

Vriendelijke Groeten Neo

Verwijderd

Hebben de pc's een ip in hetzelfde segment, dus b.v.: 192.168.1.1 en 192.168.1.2 met bijden subnet 255.255.255.0 ?

Croscable is wel goed? Bijde pc's guest account enabled, of 2 identieke accounts aangemaakt?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Kun je die netwerkinstellingen van die ene XP machine niet kopieren naar een diskette en deze overzetten naar de andere XP machine? Volgens mij zit die optie in de netwerk wizard van XP...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 12:34
Erhm.. wat zijn je ip instellingen?? ook wel handig om te weten..
Let er ook op dat een browserlistupdate wel 15 minuten kan duren..

En ten 3e.. heb je Netbios over TCP/IP aanstaan? Werkt een stuk beter als deze aanstaat..

Pvouput live

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

En uiteraard heb je al dezelfde netwerknamen op beide pc's ingesteld, en de drives geshared

Verwijderd

Topicstarter
"Bijde pc's guest account enabled, of 2 identieke accounts aangemaakt? "

uhm misschien stomme vraag maar hoe bedoel je 2 identieke accounts hoe moet ik dat instellen dan ???:$

Verwijderd

Topicstarter
Speedy_Gonzalez schreef op 06 May 2003 @ 13:50:
En uiteraard heb je al dezelfde netwerknamen op beide pc's ingesteld, en de drives geshared
Ja dat heb ik allemaal al wel gedaan ja ,
ps ik heb een vooruit gang mijn gateway pc die tweede dus ziet zich zelf al wel in het mshome netwerk groep dat was net nog niet :D

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58
hij bedoelt waarschijnlijk zelfde workgroup... anders werkt het ook nooit

Verwijderd

Je hoeft in principe NIKS in te stellen met zo'n opstelling. Dus gewoon netwerkinstellingen weg. En opnieuw opstarten. (zorg er wel voor dat je in dezelfde werkgroep zit.)

Verwijderd

Tja.. klinkt toch echt als file and printersharing en dan ook daadwerkelijk een paar directories delen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:04:
Je hoeft in principe NIKS in te stellen met zo'n opstelling. Dus gewoon netwerkinstellingen weg. En opnieuw opstarten. (zorg er wel voor dat je in dezelfde werkgroep zit.)
Ik heb de goede werkgroep en dat opstarten heb ik ook al geprobeert maar dat helpt niet , vandaar dat ik het echt niet meer weet en jullie hulp graag wil.

Ik snap er zelf echt niet meer 8)7

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

kunnen de pc's elkaar pingen? En kunnen beide pc's die vna je broetje zien of alleen maar 1 van de 2? (als je die dus op die van je broertje aansluit)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Geef eerst eens je instellingen :)

PC1:
IPnr: ......
subnetmask: .....
eventueel gateway en DNS

PC2:
IPnr: ......
subnetmask: ...........
eventueel gateway en DNS

:)

Verwijderd

Topicstarter
nhimf schreef op 06 mei 2003 @ 14:15:
kunnen de pc's elkaar pingen? En kunnen beide pc's die vna je broetje zien of alleen maar 1 van de 2? (als je die dus op die van je broertje aansluit)
Uhm hoe moet ik een pc pingen en ik zal eens kijken of mijn broertjes pc die gateway ziet , ik heb maar in crosscable dus ik moet ff die kabel om leggen

maar ik probeer het gelijk dan hoor je dadelijk of dat wel werkt
alvast bedankt

Verwijderd

lege paswoorden bij XP geven ook miserie voor de newbie-netwerker

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

heb je de ingebouwde firewall voor die verbinding soms aanstaan? laatste tabblad bij je netwerkinstellingen meen ik!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 13:59:
"Bijde pc's guest account enabled, of 2 identieke accounts aangemaakt? "

uhm misschien stomme vraag maar hoe bedoel je 2 identieke accounts hoe moet ik dat instellen dan ???:$
2 dezelfde user accounts, op beide pcs met exact dezelfde naam en wachtwoord

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:17:
[...]

Uhm hoe moet ik een pc pingen en ik zal eens kijken of mijn broertjes pc die gateway ziet , ik heb maar in crosscable dus ik moet ff die kabel om leggen

maar ik probeer het gelijk dan hoor je dadelijk of dat wel werkt
alvast bedankt
In de console (cmd uitvoeren) ping <ipadres>
bijv: ping 192.168.1.2

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Pagina: 1