Toon posts:

Sweex router - vast ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Sweex breedband router (momenteel 50 euro bij bijvoorbeeld funprice) is het mogelijk om de client PC's via DHCP een ip te laten krijgen. Maar is het ook mogelijk om één van de client PC's een vast IP te geven en dat in te voeren in de router zodat deze PC toch op internet kan?

Desnoods alle PC's met een vast IP instellen, maar die ene PC moet een vast IP hebben.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Dat moet je dan op de PC zelf instellen toch, of begrijp ik je niet helemaal :?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:42
Je kan op die routers een lease ingeven. vb voor DHCP gebruik adres 192.168.200.50 tot 192.168.200.100. De rest van de adressen kan je gewoon gebruiken om andere pc's een vast adres te geven (op de pc zelf uiteraard).

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

je moet gewoon het IP van de router als default gateway instellen in je IP instellingen en dat is het enige.

Met DHCP heb je niets te maken dan, want omdat je pc met een vast IP geen DHCP request doet maakt het allemaal niet uit wat er verder op je router ingesteld staat

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Dus op de router wordt niet intern bijgehouden welkeIP's wel en welke niet vanaf het netwerk op internet mogen (oftewel, alle IP's mogen naar buiten)?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:18:
Dus op de router wordt niet intern bijgehouden welkeIP's wel en welke niet vanaf het netwerk op internet mogen (oftewel, alle IP's mogen naar buiten)?
in principe mogen alle IP's naar buiten toe ja... ik heb zelf ook zo'n router thuis staan maar daar heb ik zelf nog niet naar gekeken of je dat soort instellingen kan doen (misschien in de firewall maar die heb ik niet aanstaan)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedacht me net nog iets:
Maakt subnet mask nog iets uit, kan dat ook elke waarde hebben?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
nee, moet hetzelfde als het lan subnet mask van de router zijn :)

en de dns server op je router instellen wil ook nog wel helpen (ik heb iig geen internet als ik dat niet doe)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

G33rt schreef op 06 May 2003 @ 15:28:
nee, moet hetzelfde als het lan subnet mask van de router zijn :)

en de dns server op je router instellen wil ook nog wel helpen (ik heb iig geen internet als ik dat niet doe)
Je hebt wel internet, alleen geen name resolving ;)

Ik heb btw in mijn pauze op me werk ook ff een Sweex Routertje gehaald.. 50 EUR!! spotgoedkoop man :9
Nu hopen dat het een beetje degelijk ding is :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DeMoN schreef op 06 mei 2003 @ 16:45:
Ik heb btw in mijn pauze op me werk ook ff een Sweex Routertje gehaald.. 50 EUR!! spotgoedkoop man :9
Nu hopen dat het een beetje degelijk ding is :)
K ben er zelf zeer tevreden over, meer ervaringen vindt je hier:
Sweex router topic

Pagina: 1