Hoi, we hebben iets waar we niet uit komen... Onze comp is net gecrasht en we hebben alles er weer bijna op, maar onze tweede harde schijf wordt niet herkend. Waarschijnlijk ligt dit aan de bios, waar we iets moeten doen met de slave en master harde schijf van C: en D:. Maar we weten niet wat we er mee moeten doen.... De primary slave en master staan nu op AUTO en de secondary master op NOT INSTALLED en de slave op AUTO. Wie weet wat er moet gebeuren....????
We hebben al geprobeerd om alles op auto te zetten en de kabels zitten zeker goed.... werkt dus niet.... misschien nog andere suggesties
Verwijderd
heb je de jumpertjes op de hd's goed gezet? 1ste op master en 2de hd op slave of cable select ...
Secondary Master eerst maar eens op AUTO.
Verder even kijken of alles nog goed aangesloten is, hoor je de schijf opkomen (spin-up) want anders kan ook gewoon schijf stuk zijn.
Doe in je BIOS een autodetect voor al je schijven, ziet hij hem dan wel verschijnen?
Op welke kabel zit je HD1 & HD2? Op welke standen zijn ze gejumperd? (dus Master of Slave?)
Etc.
Verder even kijken of alles nog goed aangesloten is, hoor je de schijf opkomen (spin-up) want anders kan ook gewoon schijf stuk zijn.
Doe in je BIOS een autodetect voor al je schijven, ziet hij hem dan wel verschijnen?
Op welke kabel zit je HD1 & HD2? Op welke standen zijn ze gejumperd? (dus Master of Slave?)
Etc.
edit:
Ik was blijkbaar weer eens niet snel genoeg
Ik was blijkbaar weer eens niet snel genoeg
[ Voor 8% gewijzigd door zion op 06-05-2003 13:03 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
nou... ten eerste, de schijf is NIET stuk, dat is zeker.... er is nix aan veranderd aan de instelling van de harde schijf zelf tijdens het crashe... alleen hebben we alles trug gezet naar fabrieksinstellingen, en daar zit alleen C: op, dus de tweede harde schijf wordt niet als actief beschouwd. Maar even op een rijtje :
Primary Master : AUTO
Primary Slave : AUTO
Sec. Master : NOT INSTALLED
Sec. Slave : AUTO
wat moet waarop als de primary (C:) master is en sec. (D:) slave???
Primary Master : AUTO
Primary Slave : AUTO
Sec. Master : NOT INSTALLED
Sec. Slave : AUTO
wat moet waarop als de primary (C:) master is en sec. (D:) slave???
Kijk eens in de FAQ van het juiste subforum
Opslagmedia & I/O Controllers, it is
Met name "mijn ide config werkt niet lekker" en "mijn hdd doet vaag" zijn punten die je eerst zou moeten uitwerken eer je een nieuw topic wil openen .. Hier op GoT wordt van je verwacht dat je eerst wat troubleshootwerk en research doet. Zie ook de [FAQ]FAQ[/FAQ] (welke je tijdens je registratie had moeten doornemen ..) en in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte
/faq
Opslagmedia & I/O Controllers, it is
Met name "mijn ide config werkt niet lekker" en "mijn hdd doet vaag" zijn punten die je eerst zou moeten uitwerken eer je een nieuw topic wil openen .. Hier op GoT wordt van je verwacht dat je eerst wat troubleshootwerk en research doet. Zie ook de [FAQ]FAQ[/FAQ] (welke je tijdens je registratie had moeten doornemen ..) en in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte
/faq
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()