[Win2k srvr] Dos programma traag via netwerk *

Pagina: 1
Acties:

• intersys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Goedemiddag,

Ik heb een nieuw netwerk geinstalleerd met windows 2000 server en verder windows XP clients, nu gebruik ik een adminstratief programma, wat een dos programma nog is, maar wat men geschiktheeft gemaakt voor windows.

Eerst draaide dit programma altijd op de vorige NT server en toen werkte alles nog vlot, maar sinds de 2000 server is het programma in eerste instantie gewoon op prima snelheid, maar van het ene op het andere moment is het niet meer vooruit te branden, en op eens is ie daarna weer op goede snelheid. Ik heb al naar vanalles zitten zoeken maar kan er echt geen logica achter ontdekken waarom het programma opeens traag zou draaien. Heeft iemand misschien nog ideeen ?

_/-\o_

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21
Misschien zou het handig zijn om even te vertellen welk programma dit is en of je er al updates ed voor hebt geinstalleerd. Voor welke versie van Windows hebben ze het geschikt gemaakt enzovoorts, ander denk ik niet dat er heel veel zinnige reacties zullen komen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wilde gok: Exact?

Dat is al eerder langs gekomen. Loop dan de geheugeninstellingen in ieder geval even na, deze staan in de handleidingen (en de op de support site van Exact).

Verder kan ik me voorstellen dat je even wilt kijken naar de serverkant: caching, aantal openstaande files etc.
offtopic:
Ik voeg je (server) OS even toe aan de topictitel, zie het WOS Policy voor meer hierover :)
Zie trouwens vooral ook djluc

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 06-05-2003 16:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 13:31
wilde gok 2: Grote Beer :X (bagger zooitje)

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Waren de clients vroeger ook w2k of w98 of zo.

Van DOS programma's is bekend dat ze slecht draaien onder w2k, Draai je ze fullscreen of in een venster. In een venster zijn ze nog een stuk trager namelijk.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

http://www.tamedos.com/
Kijk daar maar eens ;)

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Draait die applicatie op je clients?
Als ja dan is die server niet meer het doen dan t file sharen. Let op 2 dingen:
Zorg dat in de directory op de server de gebruikers van het programma "full-control" rechten hebben (Modify is voor de meeste DOS programmas niet genoeg)
En zorg er ook voor dat je in je Windows server aangeeft dat er geoptimaliseerd wordt voor netwerk toepassingen.

NB. zet sowieso QoS uit op die XP clients!
Pagina: 1