Toon posts:

directory listing serverside met VB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een pagina waarbij een directory moet worden geopend waarin weer subdirectories staan met daarin tesktbestanden. Hierbij maak ik gebruik van reeds aanwezige VBScript code maar het probleem is dat deze client-side wordt uitgevoerd en dus naar een directory op de pc van de gebruiker kijkt. Mijn bedoeling is dus een directory, op een webserver waar deze code uitgevoerd wordt, te openen en dan moeten de namen van de subdirectories worden weergegeven.

De aanwezige methode is:
code:
1
2
3
4
5
6
    PATH = mid(location.pathname, 2, len(location.pathname)-15)
    PATH = Replace(PATH, "%20", " ")

Set fs=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set f =fs.GetFolder(PATH)
    Set fc=f.SubFolders

als deze methode gebruikt wordt dan wordt dus gekeken naar een directory op m'n desktop! :?

Ik heb op meerdere locaties gezocht naar oplossingen maar kon geen passende vinden. De enige optie die ik op dit moment heb is de hele pagina te vertalen van VBScript naar ASP, maar das een boel werk ;)

Mijn vraag is dus; weet iemand de syntax voor het achterhalen van een directory op de server met behulp van Visual Basic Script? Of is VBscript alleen client-side uit te voeren?

mvg.

R. Muzolf

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:?
Je wilt dus een folder op de server uitlezen vanaf de client? Lijkt me, uit veiligheidsoverwegingen, niet kunnen.
En een asp-bestandje op de server draaien, dat geen optie?

Ik ben trouwens benieuwd wat voor extra werkt het is om clientside vbscript om te zetten naar serverside vbscript.

[ Voor 30% gewijzigd door gorgi_19 op 06-05-2003 13:00 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo