Vulcano 11+ vraagje

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 19:20
Ik heb een Thermaltake Vulcano 11+ xaser edition besteld omdat onze huidige pentalhpa aan het overlijden is en we binnenkort toch ook een andere cpu gaan kopen. maar nu zit ik met het volgende: op volle snelheid trekt dat ding 0,7A en mn mobo aansluiting kan maar 0,6A aan, gaat die 0,1A een probleem opleveren? of is dat niet zo'n probleem? we willen hem temp gestuurd aansluiten en bij 55 graden gaat hij volle snelheid draaien. en bij 20 graden op 1300 rpm hoe zit dat daartussen? loopt dat lineair of met stapjes? uit het plaatje op de tt site haal ik iets van lineair... maar het is nogal een vaag plaatje.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Waarom sluit je de fan van die Volcano niet gewoon rechtstreeks aan op je voeding, op een molexconnector? Ik denk zelfs dat het niet anders kán.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

TT heeft inderdaad pittige fans, hoog verbruik. Maar als het goed is haalt ie de 55 graden nooit. Dus ik zou me er niet zo druk om maken. Er zit toch ook een regelaar bij. Als je die nu gewoon gebruikt handmatig ofzo, dat temperatuur geregeld is sowieso niet ideaal. Als hij net boven een temperatuur zit, maakt hij pokkeherrie, komt hij er dan weer onder, gaat het geluid ietsje omlaag. En dan stijgt de temp weer, en gaat het geluid weer harder. En zo verder, soms komen temp geregelde fans daar niet meer uit. Je kunt er anders een fanmate tussenzetten om te voorkomen dat hij meer dan 0.6 pakt. Maar ikzelf heb nog nooit problemen gehad, met kleine overschrijdingen van de maximaal toegestane A, maar ja, als het fout gaat...

Kijk ook effe hier
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-129-1.htm

niet zo'n heel positieve review. Er zijn betere heatsinks voor die prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 06-05-2003 12:42 ]

• MewBie
REDFISH schreef op 06 mei 2003 @ 12:40:
Kijk ook effe hier
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-129-1.htm

niet zo'n heel positieve review. Er zijn betere heatsinks voor die prijs.
tnx voor de review, het wordt dus gewoon handmatig snelheid instellen :) en over die x-dream die zij noemen heb ik ook nog nagedacht maar dan zou het wel de x-dream SE worden en die is nog nergens verkrijgbaar en zal bij introductie wel onwijs duur zijn.

*beeeeep*

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 14:09

Pubbert

random gestoord

Ik heb hem ook, op zich niets mis mee, coelt zelf op laagste stand nog goed. En op de hoogste stand veel lawaai :) bij de Xaser editiion zit een draaiknopje. ook erg handig. Van die ampere zou ik niet weten. Ik heb um ook op mn mobo. (Epox 8rda)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Je hebt dus blijkbaar een window erinzitten, dat je zo naar uiterlijk kijkt. Ja de SE ook al in review gezien. Ziet er goed uit. Maar waarom wacht je niet gewoon effe dan. Zelf denk ik dat als je goed zoekt hij niet zo duur zal uitvallen, aangezien de non SE nu al goedkoper is.

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
heu, die fancontrollers die werken toch met een weerstandje? Dan zou het toch betekenen dat het geheel (fan + controller) sowieso (12x0,7=) 8,4W verbruikt, ongeacht hoe hard het fannetje draait :?

Volgens mij werkt het namelijk zo: Als je je fannetje zachter zet, is de weerstand van je fancontroller groter. Het verbruik van je weerstand (energie die omgezet wordt in warmte) + verbruik van je fannetje = altijd 8,4W.

Kan iemand het verhaaltje hierboven even bevestigen/ontkrachten?

• MewBie
Herr Muller schreef op 06 mei 2003 @ 13:03:
heu, die fancontrollers die werken toch met een weerstandje? Dan zou het toch betekenen dat het geheel (fan + controller) sowieso (12x0,7=) 8,4W verbruikt, ongeacht hoe hard het fannetje draait :?

Volgens mij werkt het namelijk zo: Als je je fannetje zachter zet, is de weerstand van je fancontroller groter. Het verbruik van je weerstand (energie die omgezet wordt in warmte) + verbruik van je fannetje = altijd 8,4W.

Kan iemand het verhaaltje hierboven even bevestigen/ontkrachten?
je hebt gelijk :)
REDFISH schreef op 06 mei 2003 @ 13:01:
Je hebt dus blijkbaar een window erinzitten, dat je zo naar uiterlijk kijkt. Ja de SE ook al in review gezien. Ziet er goed uit. Maar waarom wacht je niet gewoon effe dan. Zelf denk ik dat als je goed zoekt hij niet zo duur zal uitvallen, aangezien de non SE nu al goedkoper is.
ik heb geen window :+ maar we moeten nu een andere koeler hebben dus wachten op de X-Dream SE is geen uitkomst en de V11 was onze (mn broer en mij) andere keuze

edit: het Ampere probleem is opgelost: The fan runs off a three pin connector. Don't even think of hooking this baby up to your mainboard. Do yourself a favor and prevent a stroke, (your own) and use the included adapter RPM cable. :)
staat in de review die op frontpage heeft gestaanklik, moet toch nog beter zoeken voortaan :X :X

[ Voor 16% gewijzigd door MewBie op 06-05-2003 15:03 ]

*beeeeep*

Pagina: 1