Toon posts:

[W2K] Com-port installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een desktop PC die recentelijk overgegaan is van Win NT4 naar W2k. Nu is hiervoor een image gebruikt. Echter bleek de PC waar het image van afgehaald is fouten te bevatten met betrekking op de com-poorten. Deze werken namelijk niet. Nu weet ik zeker dat er op de PC waar het image zojuist op gedraaid is wel goede en werkzame poorten heeft, maar logischerwijs geeft Windows aan (in Control Panel -> System -> Device Manager) dat ze niet goed functioneren en dat ik maar contact op moet nemen met de leverancier, want de poorten zijn kapot.

Bullshit, dus! :) Echter, ik krijg ze ook niet geinstalleerd! Als ik de poorten de-installeer en ik start de machine weer op staat er weer exact hetzelfde. Ook als ik de stuurprogramma's bewerk en opnieuw installeer vanaf de originele CD (waar het image ook mee gemaakt is) blijft hij hetzelfde aangeven.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:44

grimson

domeingrommer

Kan je op deze PC niet nogmaals sysprep draaien ? zodat je dus het image weer stript van de gedetecteerde hardware ?
Als je dan weer opnieuw boot dan zal hij je systeem weer opnieuw detecteren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staan ze in het BIOS wel aan dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 16:18
Hadden die PC's dezelfde hardware aan boord?

Anders heb je aan die image helemaal niets en kun je dus
vanaf 0 met de CD opnieuw beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Da's snel! :) Ik ga eens aan de slag met deze tips... Jullie horen zo van me.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Kosh66 schreef op 06 May 2003 @ 12:33:
Hadden die PC's dezelfde hardware aan boord?

Anders heb je aan die image helemaal niets en kun je dus
vanaf 0 met de CD opnieuw beginnen.
PC's zijn nagenoeg hetzelfde: Zelfde moederbord, zelfde processor, zelfde videokaart, zelfde geheugen, etc. Daar lijkt met me niet aan te liggen, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik overigens die sysprep draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 12:51 ]

Verwijderd

Staat op je windows 2000 prof. CD, in de support\tools map moet je deploy.cab hebben.

Sysprep.exe draaien en pc start opnieuw op

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp! :) Ik heb eerst maar eens geprobeerd de BIOS te updaten en dat was meteen al de oplossing. Na een restart vond windows de poorten direct. Probleem opgelost! :) Nogmaals bedankt!

Topic kan gelockt worden.
Pagina: 1