Het volgende script heb ik ergens vandaan gehaald om een real-time valutakoers te hebben voor Dollars en Ponden.
werkt heel goed, alleen ik ben niet handig genoeg hierin om dit aan te passen naar wat ik nodig heb.
Ik wil gewoon een bedrag wat ik in euro in mijn database heb staan omrekenen naar dollars en ponden. Het volgende had ik daarom aan dit scriptje toegevoegd:
$usd=$money[0];
$gbp=$money[1];
Als ik vervolgens echo $usd en $gbp deed, kwam de goede waarde eruit, maar zodra ik deze twee gebruikte in een formule was de uitkomst dat het bedrag in USD gelijk was aan GBP, en dat klopt dus niet
Wat ik dus wil, is dat $usd en $gbp continu de juiste valutakoers bevatten. Mag ook op een andere manier, maar via die urls in dat script kunnen in ieder geval de juiste waardes worden opgehaald.
Kan iemand mij helpen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <? $type = array( "US Dollar", "British Pound"); $money[0]=file('http://quote.yahoo.com/m5?a=1&t=USD&s=EUR'); $money[1]=file('http://quote.yahoo.com/m5?a=1&t=GBP&s=EUR'); for($i=0; $i<sizeof($money); $i++){ $money[$i] = join("",$money[$i]); $money[$i] = ereg_replace(".*<table border=1 cellpadding=2 cellspacing=0>",'',$money[$i]); $money[$i] = ereg_replace("</table>.*",'',$money[$i]); $money[$i] = ereg_replace("</b>.*",'',$money[$i]); $money[$i] = ereg_replace(".*<b>",'',$money[$i]); echo "1 Euro = ".$money[$i]." ".$type[$i]."<br>\n"; } ?> |
werkt heel goed, alleen ik ben niet handig genoeg hierin om dit aan te passen naar wat ik nodig heb.
Ik wil gewoon een bedrag wat ik in euro in mijn database heb staan omrekenen naar dollars en ponden. Het volgende had ik daarom aan dit scriptje toegevoegd:
$usd=$money[0];
$gbp=$money[1];
Als ik vervolgens echo $usd en $gbp deed, kwam de goede waarde eruit, maar zodra ik deze twee gebruikte in een formule was de uitkomst dat het bedrag in USD gelijk was aan GBP, en dat klopt dus niet
Wat ik dus wil, is dat $usd en $gbp continu de juiste valutakoers bevatten. Mag ook op een andere manier, maar via die urls in dat script kunnen in ieder geval de juiste waardes worden opgehaald.
Kan iemand mij helpen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 12:26 ]