Ik heb een domeinnaam gekocht en deze door laten verwijzen naar mijn VASTE adsl ip van Planet.
Hier wil ik alleen een mailserver op draaien (ga hem alleen voor e-mail gebruiken)
Dit zijn alle specs.:
PC/SERVER:
* Intel Pentium processor with MMX, 200 Mhz
* 128 MB Sd-Ram PC-66
* 3 Gb harddisks (Western Digital) 5400rpm
* Windows 2000 professional
VERBINDING:
* Planet ADSL Comfort
INTERNET -- ALCATEL SPEEDTOUCH MODEM/ROUTER -- DynaLink 10/100 SWITCH -- SERVER
In de router heb ik als standaard server "10.0.0.201" ingesteld, dit ip heb ik ook aan de server gegeven, server kan internet verbinding krijgen.
Ik heb op de server VisNetic mailserver en Merak Mailserver geprobeerd (eigenlijk werken ze allebei precies hetzelfde) kan met Outlook wél inloggen, maar e-mails komen nooit aan die naar het emailadres verzonden worden (wel die ik zelf verstuur, maar dit gaat via mail.planet.nl (gebruik hun SMTP)
Op de chello kabel werkte dit altijd wel, toen nog met een ander domein.
Zijn precies nog dezelfde instellingen, alleen domein e.d. veranderd.
Ik heb het allemaal ook al een keer opnieuw geinstalleerd.
Maar het lijkt wel of of het modem, of Planet iets tegenhoud, ik dacht dat je bij Planet een eigen server mocht hebben voor eigen gebruik (wat dit is, alleen voor mn eigen email)
Weet iemand een oplossing of iemand ervaring?
Excuses als dit bericht te lang is, wou het zo duidelijk mogelijk uitleggen!
Hier wil ik alleen een mailserver op draaien (ga hem alleen voor e-mail gebruiken)
Dit zijn alle specs.:
PC/SERVER:
* Intel Pentium processor with MMX, 200 Mhz
* 128 MB Sd-Ram PC-66
* 3 Gb harddisks (Western Digital) 5400rpm
* Windows 2000 professional
VERBINDING:
* Planet ADSL Comfort
INTERNET -- ALCATEL SPEEDTOUCH MODEM/ROUTER -- DynaLink 10/100 SWITCH -- SERVER
In de router heb ik als standaard server "10.0.0.201" ingesteld, dit ip heb ik ook aan de server gegeven, server kan internet verbinding krijgen.
Ik heb op de server VisNetic mailserver en Merak Mailserver geprobeerd (eigenlijk werken ze allebei precies hetzelfde) kan met Outlook wél inloggen, maar e-mails komen nooit aan die naar het emailadres verzonden worden (wel die ik zelf verstuur, maar dit gaat via mail.planet.nl (gebruik hun SMTP)
Op de chello kabel werkte dit altijd wel, toen nog met een ander domein.
Zijn precies nog dezelfde instellingen, alleen domein e.d. veranderd.
Ik heb het allemaal ook al een keer opnieuw geinstalleerd.
Maar het lijkt wel of of het modem, of Planet iets tegenhoud, ik dacht dat je bij Planet een eigen server mocht hebben voor eigen gebruik (wat dit is, alleen voor mn eigen email)
Weet iemand een oplossing of iemand ervaring?
Excuses als dit bericht te lang is, wou het zo duidelijk mogelijk uitleggen!