Bewegende transparantie in Premiere?

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Ik zit dus met een probleem. Ik kan in Premiere wel gewoon stilstaande Alpha Maps importeren om een effect te krijgen in video zoals ik hier heb gemaakt, maar bewegende Alpha Channels lukt dus niet.

Ik heb in 3ds max een bewegend logo gemaakt dat rechtbovenin een filmpje moet komen. Het moet daar gewoon blijven ronddraaien. Ik heb dus ook in 3ds max het Alpha Channel als avi geexporteerd.
Als ik echter in Premiere bij transparency van de clip Image Matte kies en daar de AVI kies, dan animeert de Alpha dus niet. Hij blijft op frame 1, waardoor het draaiende logo steeds wegvalt.

Nog even een basic vraagje er tussendoor:
Hoe repeat ik in hemelsnaam clips in Premiere? Ik heb een clip van 5 sec. die ik iets van 20x moet herhalen met alpha effecten erbij enzo. En kopieren+plakken is zo omslachtig.

In de help kon ik trouwens niet zoveel vinden en in de search kreeg ik alleen vragen mbt tot stilstaande beelden en iemand die de Nurburgring wilde editten ofzo :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Je kunt natuurlijk ook je avi in 3dsmax exporteren als een Targa Sequence met Alpha Channel werkt perfect. Zie ook verschillende leaders op t.v ;)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
alienfruit schreef op 06 May 2003 @ 20:34:
Je kunt natuurlijk ook je avi in 3dsmax exporteren als een Targa Sequence met Alpha Channel werkt perfect. Zie ook verschillende leaders op t.v ;)
hoe kun je in godsnaam zien aan een tv-leader dat deze is opgebouwd uit een serie alphamapped TIFF´s :? Beetje zinloze opmerking lijkt me ;)

[ Voor 13% gewijzigd door HunterPro op 06-05-2003 20:39 ]

Verwijderd

Omdat ik ze zelf heb gemaakt :)
Overigens worden ook veel gebruikt gemaakt van chromakey-ing zoals verschillende leaders op Sbs6 (Hart in Aktie bijv.)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 10:50 ]

Verwijderd

Render gewoon naar mov (millions of colors+) , als je die importeert dan is hij transparant (in aftereffects is dat toch zo, ik neem aan in premiere ook)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
alienfruit == reyer :?

Verwijderd

Nope. alienfruit is me broer :)
Pagina: 1