Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Ik zou de splitter wel netjes beneden zetten, dan heb je iig het minste kans op signaalverlies. Nadeel is dan dus wel dat er waarschijnlijk een tweede kabel naar boven moet gaan... Testen? In principe moet die vieraderige kabel goed genoeg zijn...
Zo scherp als een voetbal!
De afstand binnenshuis voor de modem telt mee in de afstand centrale-modem en is daarmee nadelig voor de snelheid van je verbinding. Heb je nu een basisinstall van 256 zou het best kunnen. Heb je een 8Mbit abbo dan zou ik hem zeker beneden neerzetten.
Ja, je kan die splitter gewoon vlak voor je NT1 plaatsen, maar je mag 'm ook beneden plaatsen. Zolang je maar die lijn splitst die voor je NT1 zitkan ik mijn adsl gewoon vlak voor de nt1 aansluiten ? of is de "gewone 4 aderige telefoonlijn" die door het huisloopt niet goed genoeg ?
En als je nou de splitter beneden neerhangt en dan een adsl-lijn naar boven trekt, komt die lengte er ook bij, bij de afstand centrale - modem, dus dat maakt geen moer uit
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Maar als 'ie op de een of andere manier problemen krijgt (de splitter dus), is het eerste dat ze bij MxStream/je ISP roepen: sluit die splitter dan ook beneden aan!
En een beetje ruis op de lijn wordt er wel uitgefilterd denk ik, maar je moet het de splitter ook niet onnodig moeilijk maken. Ik kan me zo voorstellen dat het splitten van het sterkste signaal makkelijker gaat, dan het splitten van een signaal waar al extra ruis in zit.
En een beetje ruis op de lijn wordt er wel uitgefilterd denk ik, maar je moet het de splitter ook niet onnodig moeilijk maken. Ik kan me zo voorstellen dat het splitten van het sterkste signaal makkelijker gaat, dan het splitten van een signaal waar al extra ruis in zit.
Zo scherp als een voetbal!
Als je de netwerkkabel uit het modem naar boven laat lopen dan niet. Als je de splitter beneden zet en het modem boven dan uiteraard wel..JvS schreef op 06 May 2003 @ 11:50:
En als je nou de splitter beneden neerhangt en dan een adsl-lijn naar boven trekt, komt die lengte er ook bij, bij de afstand centrale - modem, dus dat maakt geen moer uit.
Maakt wel degelijk uit! Hadden een probleem bij een klant (lokale AH) Patchkasten met NT1 kastjes stonden ergens midden in het gebouw. ISRA punt een eind verwijderd. Alle bekabeling in het nieuwe gebouw is Cat5. Splitter vlak voor NT1 gehangen.. geen signaal. KPN bellen.. ja hoor, ADSL is toch echt op die lijn al geactiveerd. Andere splitter geprobeerd, maakte niet uit. Werd verzocht om de splitter vlak na het ISRA punt te maken... dat gedaan.. en jawel, werkt perfect.JvS schreef op 06 May 2003 @ 11:50:
[...]
Ja, je kan die splitter gewoon vlak voor je NT1 plaatsen, maar je mag 'm ook beneden plaatsen. Zolang je maar die lijn splitst die voor je NT1 zit.
En als je nou de splitter beneden neerhangt en dan een adsl-lijn naar boven trekt, komt die lengte er ook bij, bij de afstand centrale - modem, dus dat maakt geen moer uit. Zolang je maar geen vele meters platte cheap-ass kabel gebruikt voor je adsl signaal, is er niet echt iets aan de hand.
Dus er zit wel degelijk verschil in! Alleen bij welke afstanden of andere interferenties er echt problemen optreden durf ik niet te zeggen. Op alle andere plekken waar ik ADSL aangesloten heb, werkte het idd wel altijd prima om het vlak voor het NT1 kastje te doen
*als* de kabel tussen het ISRA-punt en 'boven' gewone, goeie twisted telefoonkabel is, en geen plat telefoonsnoer maakt het geen flikker uit waar die splitter zit. Hebbie tweakdsl aangevraagd? Dan heb je het antwoord van de helpdesk.
I don't like facts. They have a liberal bias.
hoe ver mag "een eind" dan wel niet wezen?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1