Kan sommige pagina's niet openen

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
We hebben hier wanadoo cable premium op 2 computers, die van mijn huisgenoot is de server, en ik heb dus internet via zijn PC. Niks aan de hand, bijna alles werkt.
Alleen zijn er een aantal pagina's die ik om de een of andere reden niet kan openen. Het zijn hele simpele pagina's als abnamro.nl google.com ebay.com
andere vergelijkbare pagina's opent ie wel gewoon. Ik heb java apart geinstalleerd, en naast de internet explorer ook Opera 7.1 geprobeert, echter zonder succes.

Waar ligt het aan?

Geen inspiratie

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Probeer eens een andere DNS op die client aan te geven.

Heb het ook eens gehad namelijk.

Gebruik als DNS op de client de DNS van je provider.

Voor planet internet bijvoorbeeld:

primair dns 195.121.1.66
secundair dns 195.121.1.34

;)

edit: Ohwja.. tik eens op de client in (waar je dus niet op bijv. google kan komen):

http://216.239.51.99

Als het goed is doet ie het dan wel. En als dat zo is, is je DNS brak :)

[ Voor 28% gewijzigd door DeMoN op 06-05-2003 11:32 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Kan je die pagina's wel bereiken dmv een ping of een traceroute?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
DeMoN schreef op 06 May 2003 @ 11:31:
Probeer eens een andere DNS op die client aan te geven.

Heb het ook eens gehad namelijk.

Gebruik als DNS op de client de DNS van je provider.

Voor planet internet bijvoorbeeld:

primair dns 195.121.1.66
secundair dns 195.121.1.34

;)

edit: Ohwja.. tik eens op de client in (waar je dus niet op bijv. google kan komen):

http://216.239.51.99

Als het goed is doet ie het dan wel. En als dat zo is, is je DNS brak :)
Hoe kom ik achter die DNS nr's. Sorry, ik ben echt een N00p op dit gebied.
Als ik op die link klik die je neer hebt gezet, krijg ik de pagina ook niet geladen.
en als ik het commado "ping http://216.239.51.99" (dit is toch het goede commando ? ) geef, kan hij hem ook niet bereiken.

Geen inspiratie

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

martijn12345 schreef op 06 mei 2003 @ 12:07:
[...]

Hoe kom ik achter die DNS nr's. Sorry, ik ben echt een N00p op dit gebied.
Als ik op die link klik die je neer hebt gezet, krijg ik de pagina ook niet geladen.
en als ik het commado "ping http://216.239.51.99" (dit is toch het goede commando ? ) geef, kan hij hem ook niet bereiken.
Probeer eens:

ping 216.239.51.99

&

ping www.google.com

Nu even posten wat er gebeurt :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik snap er niks van. Ik kan google.com nu wel laden :?
Ik krijg keurig de pings terug, en kan de pagina openen

Ik heb nu het volgende commando gegeven: ping www.ebay.com

antwoord: time-out by server (4x) 4 verzonden, 4 verloren naar 66.135.192.87
100% verlies

Geen inspiratie

Verwijderd

Wat zijn de specs van de server??? Andere vraag: staat er bijv. Kazaa op de server geinstalleerd?? Op het moment van surfen is Kazaa dan iets binnen aan het halen??

Wij (lees:straatlan) hebben Kazaa eraf gedonderd en sindsdien loopt alles weer A OK!

Nog een vraag: ben jij de enige die dit probleem hebt?? Andere huisgenoten niet??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 12:23 . Reden: tsja ]

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
server is een duron600 met 128 Mb geheugen. Kazaa staat daar wel op, maar op dit moment niet aan. En ik ben de enige computer die aan de server hangt. Op de server laden wel alle pagina's. Moet ik Kazaa, en al die andere troep verwijderen van de server, om op mijn PC ebay.com te kunnen bekijken???

Geen inspiratie

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

martijn12345 schreef op 06 May 2003 @ 12:19:
Ik snap er niks van. Ik kan google.com nu wel laden :?
Ik krijg keurig de pings terug, en kan de pagina openen

Ik heb nu het volgende commando gegeven: ping www.ebay.com

antwoord: time-out by server (4x) 4 verzonden, 4 verloren naar 66.135.192.87
100% verlies
Niet keurig dus, geen enkel pakketje is goed terug gekomen zoals je kan zien.

Zo hoort het:
antwoord: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies)
Heb je ondertussen al bekeken hoe je in Windows je DNS server adressen kan aanpassen? Ik zou dit dus eerst proberen.

Als er niks staat ingesteld als DNS kan dat ook geen kwaad (we hebben het hier over de client he) want die krijgt hij dan wel van de server toegewezen.

Als je ipconfig /all geeft op de SERVER in een DOSBOX zie je ook de DNS servers staan. Als je die nou op de client invoert ben je iig een stap verder.

Trouwens, toen je die verloren pakketjes terug kreeg had je toen gepinged op IP of op naam? Als je op naam had gepinged heeft het weinig met je DNS te maken want het blijkt dan dat hij het IP wel kan resolven van de naam, dus DNS werkt dan gewoon. Maar dan nog zou ik alsnog kijken of je wel de DNS van je ISP gebruikt :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49
Zelfde probleem heb ik bij mijn vriendin.

Hun draaien winXP als computer waarop internet is gedeeld. En ALLE Pc's erachter (ook als ik mijn laptop eraan hang) kunnen bepaalde pagina's niet opvragen. Bijv. www.gmx.net werkt niet, maar www1.gmx.net (vul voor 1 elk willekeurig getal in) werkt wel. Je kunt alles gewoon pingen.

Ze hebben ook wanadoocable, maar of dat uitmaakt???

Op de XP machine werkt alles wel goed.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik bedoelde dat de ping naar google goed was, zoals jij zei. Wat ik daar gepost heb is de ping naar Ebay.com
Verder heb ik de ping gedaan op naam. Dat IP adres heeft ie zelf gevonden :?

Moet ik nu nog die DNS zooi doen, of zit het probleem hem ergens anders in?

Je kunt trouwens niet bij iedere site een 1 achter www zetten, dus dat is ook geen oplossing. Ik gebruik zelf XP, en de server draait ook met XP. weet niet of dat relevante info is....

Als ik ipconfig /all op de server doe, krijg is zo'n waslijst met info, dat ik niet meer weet wat ik wil weten zeg maar.

[ Voor 68% gewijzigd door martijn12345 op 06-05-2003 13:32 ]

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Kon ik net nog google.com laden. Nu had ik google nodig en ging het weer niet. Ping ik echter naar google.com krijg ik keurig alle 4 de pakketjes terug, met het bericht dat ze allemaal aangekomen zijn zeg maar.
Ook als ik naar het IP adres wil gaan, kan ik de site echter niet laden dus http://xxx.xxx.xx.xx of zoiets werkt ook niet.

Ik snap het echt niet meer.

Geen inspiratie

Verwijderd

Probeer het volgende eens op zowel je server als je client:
Ga naar start > run > cmd
type hier: ipconfig /flushdns
en probeer het nogmaals....

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
heb het op beide geprobeert. Echter, ik kan de pagina's nog steeds niet laden.

Geen inspiratie

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Dan adviseer ik om KaZaa op beide machine's er TOTAAL af te gooien (behalve je warez dan ;) ).

Het is een kleine moeite om het er later weer op te zetten.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Mmm, ik zal het proberen. maar daar zal wel even een discussie opleveren denk ik :)

Iemand nog een ander idee wat ik ook nog zou kunnen proberen?

Geen inspiratie

Verwijderd

je primaire DNS is 195.96.96.97 en je secundaire moet zijn 195.96.96.33. Dat moet je ergens in de eigenschappen van je netwerkverbinding (bij TCP-IP) wel op kunnen geven.

Verder kun je het IP-adres van de server als gateway instellen bij jouw pc.
Waarschijnlijk is dat 192.168.0.1 al hoeft dat niet. Dat kun je zien bij de netwerkeigenschappen van de netwerkverbinding tussen de beide pc's op de server.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Eerste stuk ging goed, toen ik dat IP adres invoerde (wat klopte) toen deed internet het niet meer omdat die IP al in gebruik was, en dus was ik de verbinding met de server weer kwijt. Die heb ik dus weer terug gezet op automatisch.

Uiteindelijk resultaat. Geen google.com noch ebay.com

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
mag ik schoppen?

Geen inspiratie

Verwijderd

Niet na 3/4 uur :9

Verwijderd

firewall?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
5 :P

je hebt gelijk, maar het is echt storend.
Nee, ik heb geen firewall, of zone alarm of wat dan ook aanstaan. De server ook niet. Beide systemen hebben alleen norton antivirus en norton utilities, als je het hebt over onderhoudt/beveiliging.

Geen inspiratie

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 22:18
Lalalallalal search lalalallalalal :P

Cable wanadoo, sommige sites laden niet zoals google

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Lalalalala ... Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/muziek/music049.gif ... dat gaat over win98 ... Heeft martijn12345 toevallig ook win98?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
nee, waarschijnlijk is de oplossing hetzefde, maar waar vind ik die instellingen
ik zit nu te zoeken met de helpfunctie van windows... maar das geen pretje

Geen inspiratie

• pven
  • Niet online
Welke OS heb je daar draaien?

• Rickbv
Het OS maakt in feite niets uit...de oplossing is hetzelfde. Ik heb overigens het programma DrTCP oid gebruikt (weet de naam niet meer exact).

• pven
  • Niet online
Als je het OS weet, is het wat makkelijker om de weg te wijzen richting die instelling. :P

(Voor motivering: martijn12345 in "Cable wanadoo, sommige sites laden niet " zie ik zojuist :))

[ Voor 42% gewijzigd door pven op 06-05-2003 22:40 ]

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Windows XP Prof. NL met SP1

Geen inspiratie

Verwijderd

vaag, eens kijken of alles goed staat dan. Op de server heb je waarschijnlijk drie verbindingen. Drie? Ja, want Casema werkt met het brakke PPPoE. Dus je hebt een verbinding naar je kabelmodem en een PPPoE inbel verbinding die over je ethernetkaart via je je kabelmodem inbelt naar jawel, WanadooCasema.

De derde, is voor je netwerk. Bij de inbelverbinding naar WanadooCasema moet onder de eigenschappen bij geavanceerd of iets dergelijks staan: deze verbinding delen voor "de derde voor je netwerk".

De derde heeft een vast IP-adres: 192.168.0.1 en een subnetmask van 255.255.255.0
Bij gateway staat niets en bij DNS staat 195.96.96.97 en 195.96.96.33.

Bij het werkstation staan maar één verbinding, die naar de server. Die heeft als IP-adres 192.168.0.2 en als subnetmask 255.255.255.0 of het staat op automatisch.
De gateway staat op 192.168.0.1 want dat is de poort naar je internet. Bij de DNS'en staan eventueel weer de DNS-servers.

Als je op het werkstation het IP-adres automatisch laat toewijzen, is het verstandig even na te gaan of dat gebeurd is. Start, uitvoeren (of run), tik cmd.
Je krijgt een dos schermpje, tik ipconfig. Je krijgt je IP. Als je erna iets veranderd in de instellingen en je hebt geen zin om opnieuw op te starten, tik je in dat zelfde schermpje: ipconfig /release en vervolgens ipconfig /renew. (misschien kun je ook wel in één keer renew doen maargoed, zo weet je zeker dat het goed gaat).

Mwa, dat moet het wel zo'n beetje zijn. Laat even weten in hoeverre de instellingen zo staan; en wat ipconfig geeft.

• Rickbv
Lalalalal google lalalalalla ;) ;) -edit: whoops, die deed het natuurlijk niet 8)7

Duitse site met DrTCP Hiermee even de MTU instellen (staat in dat andere topic beschreven), en het werkt als het goed is :)

edit:

The_Tzar: waarschijnlijk is Martijn een nieuwe klant (anders had hij dit probleem toch al eerder moeten hebben?), en heeft hij daarbij een Motorola Surfboard gekregen. Deze maakt gebruik van het L2TP-protocol

[ Voor 41% gewijzigd door Rickbv op 06-05-2003 22:51 ]

Verwijderd

Rickbv schreef op 06 May 2003 @ 22:43:

edit:

The_Tzar: waarschijnlijk is Martijn een nieuwe klant (anders had hij dit probleem toch al eerder moeten hebben?), en heeft hij daarbij een Motorola Surfboard gekregen. Deze maakt gebruik van het L2TP-protocol
O, dat wist ik niet. Al ben ik zelf ook nog niet zo'n oude klant, maar mij hebben ze toch mooi met zo'n oude COM21 opgescheept. Dus helemaal zeker is het niet dat hij een motorola heeft, maar idd wel vrij aannemelijk. Laten we het em vragen :)

Heb je een witte of een zwarte kabelmodem?

edit:
op zich veranderd er niet zo heel veel aan de instellingen. Je hebt iig een verbinding voor internet en een verbinding voor je netwerkje

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 22:48 ]

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb die problemen al langer, alleen ipv google gebruikte ik altavista, abn-amro deed ik op school. en zo omzeilde ik alles. maar ik heb thuis vanaf een andere pc vrolijk lopen bieden op Ebay.com en al die veilingen kan ik nu niet meer bijhouden, en dat is kut.

Kan iemand me toch nog helpen. Ik heb nu dat programma, maar het is echt abrakadabara voor me. Ik weet niet wat ik waar in moet vullen, ook met dat andere topic ernaast kom ik er niet uit.

We hebben hier een zwarte kabelmodem.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn12345 op 06-05-2003 23:07 ]

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:43:
vaag, eens kijken of alles goed staat dan. Op de server heb je waarschijnlijk drie verbindingen. Drie? Ja, want Casema werkt met het brakke PPPoE. Dus je hebt een verbinding naar je kabelmodem en een PPPoE inbel verbinding die over je ethernetkaart via je je kabelmodem inbelt naar jawel, WanadooCasema.

rest van het verhaal
iedere keer als ik het IP-adres op de client anders instel dan automatisch werkt de internet verbinding niet meer. Maar na het verhaal van die pakkets, kan ik toch concluderen dat dit het probleem niet is, met die DSN zooi. Toch?

Geen inspiratie

• Rickbv
Hmz, sorry, zwart modem is COM21, daar weet ik helaas verder niets meer van af.

Toch vind ik het erg raar, want ik had precies dezelfde sites die het niet deden met het EuroDOCSIS modem. Misschien dan de manier van het witte motorola (eurodocsis) ff proberen? Zelf zoeken met de search kan trouwens ook geen kwaad, er zijn vast nog wel meer topics over die MTU timings :)

Verwijderd

martijn12345 schreef op 06 mei 2003 @ 23:09:
[...]

iedere keer als ik het IP-adres op de client anders instel dan automatisch werkt de internet verbinding niet meer. Maar na het verhaal van die pakkets, kan ik toch concluderen dat dit het probleem niet is, met die DSN zooi. Toch?
Als je een zwarte kabelmodem hebt heb je een COM21-modem en maak je dus gebruik van PPPoE wat een soort virtuele inbelverbindin over je Ethernetkaart is.

Volgens mij is het geen DNS probleem namelijk. Als het een DNS probleem was dan wist ie niet bij welk IP-adres de naam google.nl hoort. Als je dan op het ip-adres van google.nl zou pingen zou alles perfect moeten gaan (is dat zo? doe eens ping 216.239.39.100).
Als je op naam, ping google.nl zou pingen zou je met een DNS probleem volgens mij niet moeten krijgen dat je je vier pakketjes niet terugkrijgt, maar dat je direct een melding unknown host krijgt, want dan kan hij niet eens weten waar hij vier pakketjes naar toe moet sturen.
Als er wel data naar buiten gaat maar het komt niet terug... staat de Firewall van XP aan? Dat is een vinkje bij netwerkeigenschappen van de verschillende netwerkconnecties, die geeft wel eens problemen.

Het lijkt mij persoonlijk dus geen DNS probleem, al weet je het nooit als het maar half wel werkt en half niet.

Je kan natuurlijk ook op zoek gaan naar Sygate en dat op zowel server als werkstation draaien, maar het moet natuurlijk ook gewoon zonder brakke recourse-etende hulpsoftware kunnen draaien. Er moet gewoon ergens iets verkeerd zitten.
Pagina: 1