Ik heb een Toshiba Satellite Pro 6100. Sinds een paar dagen heb ik last van het feit dat mijn laptop ineens blijft hangen. Niks doet het meer. Afsluiten niet, m'n optische usb-muis krijgt ook geen stroom meer. Het enige dat het nog doet, is dat mijn beeldscherm het beeld blijft weergeven waarmee ik op dat moment mee bezig was. Dit vastlopen gebeurt random. Waar kan dit aan liggen, want ik heb geen enkel idee. Gebeurt onder windows als onder linux.
Aangezien het onder verschillende OS'en gebeurt duidt het er op dat het een hardware probleem is... Zit er nog garantie op de laptop?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Test je geheugen eens met memtest86/
de betaler vervuilt
Ik kan m'n laptop alleen afsluiten door de stroomtoevoer af te kappen, dus de accu eruit trekken. Als ik de laptop dan opstart krijg ik ook foutmeldingen uit het bios, nl:
**** Bad RTC battery ****
**** Bad Check sum (CMOS) ****
Orion84, wat heb jij er dan tegen gedaan?
Ter reparatie aanbieden voor het erger wordt. CHB in Gorinchem is een authorised repair center dat redelijk eerlijk is aan de telefoon (kon me ook vertellen wat er met mijn 6100 mis was, dat het 1 week zou gaan duren, en dat de hele serie problemen had). Had 'm dus ook na een week terug , maar ik heb 't ding nooit meer vertrouwd.
Ik kocht 'm toen 'ie net uitkwam, en hij begaf het na een maand of 9. 1 LED op het front knipperde nog, verder niets meer. Hier dus ook geen Toshiba's meer (vooral omdat ze me voorgelogen hebben aan de telefoon, dat er geen bekende problemen met die serie laptops waren, en dat ze erg verbaasd waren dat er iets aan die van mij mankeerde).
Verder vond ik de werktijd op de batterij tegenvallen (en na 1,5 uur is het contrast al erg laag
). Succes met je reparatietraject, ik hoop dat het snel verloopt allemaal.
Ik kocht 'm toen 'ie net uitkwam, en hij begaf het na een maand of 9. 1 LED op het front knipperde nog, verder niets meer. Hier dus ook geen Toshiba's meer (vooral omdat ze me voorgelogen hebben aan de telefoon, dat er geen bekende problemen met die serie laptops waren, en dat ze erg verbaasd waren dat er iets aan die van mij mankeerde).
Verder vond ik de werktijd op de batterij tegenvallen (en na 1,5 uur is het contrast al erg laag
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Maar wat houdt bovenstaande foutmelding dan in? De 2e bedoel ik dan. Eerste lijkt me nogal logisch. Kan dat iets te maken hebben met mijn probleem of staat dat er los van en heb ik eigenlijk een 2e "probleem"?
Helpt een BIOS update niet?
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
ik heb em naar et service-centrum van de universiteit gebracht. daar wisten ze me te vertellen dat et vaker voorkwam (wist ik al, een paar vrienden hadden er ook last van).Fresh T. schreef op 06 May 2003 @ 12:57:
Ik kan m'n laptop alleen afsluiten door de stroomtoevoer af te kappen, dus de accu eruit trekken. Als ik de laptop dan opstart krijg ik ook foutmeldingen uit het bios, nl:
bij mij ging het bovendien gepaart met spontaan aan en uitgaan van de laptop, niet meer aangaan en idd "freezen". maar dat was dus al in een gevorderd stadium, want die meldingen van de RTC batterij had ik toen al een paar maanden af en toe.
ik weet niet hoe jij aan de laptop komt, maar als je hem net als ik via school hebt zou ik em naar service-centrum brengen. als je hem gewoon los hebt gekocht zou ik er ook mee teruggaan.
BTW: je kunt hem ook uitzetten door de powerknop +/- 8 sec ingedrukt te houden.
[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 06-05-2003 16:27 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
BIOS is al up-to-date. Heb het idee dat mijn laptop ook al gebreken vertoont met betrekking tot het spontaan aangaan. Gister zat de batterij 30-35% vol, vanmorgen zonder ook maar een moment aangestaan te hebben (door mij iig), was ie compleet leeg. Ik ga er dan ook maar mee terug.
Laptop is BTW gekocht via de KUN.
Laptop is BTW gekocht via de KUN.
Weet iemand trouwens een progje waarmee ik kan bijhouden wanneer de computer wordt opgestart? Dus als windows is opgestart (in het inlogscherm) dat er in een bestand de tijd en datum wordt opgeslagen? De bedoeling achter dit is om te kijken of mijn laptop ook daadwerkelijk spontaan opstart.
Op de toshiba heb ik gelezen dat als je een checksum error krijgt, je waarschijnlijk het RTC-batterij'tje moet vervangen. Zou dat in dit geval ook helpen of is dit toch weer anders?
Verwijderd
Trek lering uit deze topics mensen: KOOP GEEN 6100 meer! Die dingen zijn zo bagger als de pest en ik denk een grote smet op de reputatie van Toshiba. De hardware vertoont gebreken als de pest... niet alleen 't scherm, maar ook oververhitting van de videokaart, een zwakke HD, ondermaatse prestaties en ga zo maar door. Als ik jullie was en de keus had zou ik toch voor 'n Dell gaan.
Hmmz... mijn oom heeft ook het RTC-probleem...
Verder werkt de laptop nog top, alleen de tijd instellen elke keer. Vastloper had ik een oplossing voor: draadloos netwerk uitschakelen...
De laptop komt zelfs bij CAB Holland (uit Gorinchem...) vandaan en ik ken redelijk wat mensen die er werken... 4 dingen kan ik zeggen: Ze zijn snel, ze zijn goed, ze zijn eerlijk en ze zijn deskundig... Me oom al geadviseerd om ffies te bellen
Verder werkt de laptop nog top, alleen de tijd instellen elke keer. Vastloper had ik een oplossing voor: draadloos netwerk uitschakelen...
De laptop komt zelfs bij CAB Holland (uit Gorinchem...) vandaan en ik ken redelijk wat mensen die er werken... 4 dingen kan ik zeggen: Ze zijn snel, ze zijn goed, ze zijn eerlijk en ze zijn deskundig... Me oom al geadviseerd om ffies te bellen
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Daarbij komt dan nog de houding van Toshiba ten opzichte van deze systemen. Ze hebben meer dan een halfjaar volgehouden dat deze systemen gewoon GOED waren, terwijl 20% ervan sneuvelt binnen 5 maanden... Fabricagefouten? Ho maar, het ligt aan de studenten.Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 19:55:
Trek lering uit deze topics mensen: KOOP GEEN 6100 meer! Die dingen zijn zo bagger als de pest en ik denk een grote smet op de reputatie van Toshiba. De hardware vertoont gebreken als de pest... niet alleen 't scherm, maar ook oververhitting van de videokaart, een zwakke HD, ondermaatse prestaties en ga zo maar door. Als ik jullie was en de keus had zou ik toch voor 'n Dell gaan.
Nooit meer Toshiba, period.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verwijderd
Ik ben er ook niet over te spreken. Ik heb hem nu 7 maanden (via mijn werk) en twee keer een onverklaarbare harde schijf fout gehad (die deed niets meer).....die vanzelf weer verdween. Bij de reparatiedienst deed hij het weer......
Yo, hier nog een kandidaat...
Ben ook TU/e-er en heb ook met een leenlaptop (ja je leest het goed) dit probleem...
Ben je dus mooi klaar mee....
Mijn eigenlijke laptop is al vanaf begin april in reparatie voor een kapot beeldscherm en losse videokaart en nu dit weer met het leensysteem....
Ik kan 1 ding zeggen.... NOOIT MEER EEN TOSHIBA....!
ps. goed nieuws voor alle TU/e-ers met een Toshiba 6100. In september krijgen we allemaal een nieuwe, het zal geen Toshiba zijn en ze worden nu eerst uitgebreidt getest.!
(pssst... schijnt een DVD/RW-combo in te komen)
Ben ook TU/e-er en heb ook met een leenlaptop (ja je leest het goed) dit probleem...
Ben je dus mooi klaar mee....
Mijn eigenlijke laptop is al vanaf begin april in reparatie voor een kapot beeldscherm en losse videokaart en nu dit weer met het leensysteem....
Ik kan 1 ding zeggen.... NOOIT MEER EEN TOSHIBA....!
ps. goed nieuws voor alle TU/e-ers met een Toshiba 6100. In september krijgen we allemaal een nieuwe, het zal geen Toshiba zijn en ze worden nu eerst uitgebreidt getest.!
(pssst... schijnt een DVD/RW-combo in te komen)
Pagina: 1