Misschien in het verkeerde forum, maar...
ik heb had o.a. een Sony DSC-P50 digitale camera.
Deze maakte een tijdje geleden een raar krakend geluid bij het in -en uitzoomen. Nadat de camera ongeveer een week niet was gebruikt, kraakte de camera ook gigantisch bij het aanzetten.. De lens zoomde constant uit en in. Na een aantal seconden hield dit op en de camera functioneerde weer, er verscheen alleen een fout-code in het display.
Nu is de camera terug naar Sony (nog net binnen de garantieperiode) en die zeggen dat het valschade is !? Die camera ziet er nog helemaal puik uit en is nooit gevallen..
Ik heb Sony vanmorgen gebeld en gevraagd waar die conclusie vandaan komt. Het mechanisme van de lens bezit nu scheuren die door valschade zijn ontstaan, en dat de behuizing geen schade heeft opgelopen (denk aan krassen, deuken, etc.) maakt hun niets uit.. Op een dreigende toon werd mij medegedeeld dat valschade, valschade is.. En valschade is..... pech.. Reperatiekosten +/- €400,- (waar je een nieuwe voor hebt !)
Is hier nog iets aan te doen, of heb ik gewoon pech gehad..
ik heb had o.a. een Sony DSC-P50 digitale camera.
Nu is de camera terug naar Sony (nog net binnen de garantieperiode) en die zeggen dat het valschade is !? Die camera ziet er nog helemaal puik uit en is nooit gevallen..
Ik heb Sony vanmorgen gebeld en gevraagd waar die conclusie vandaan komt. Het mechanisme van de lens bezit nu scheuren die door valschade zijn ontstaan, en dat de behuizing geen schade heeft opgelopen (denk aan krassen, deuken, etc.) maakt hun niets uit.. Op een dreigende toon werd mij medegedeeld dat valschade, valschade is.. En valschade is..... pech.. Reperatiekosten +/- €400,- (waar je een nieuwe voor hebt !)
Is hier nog iets aan te doen, of heb ik gewoon pech gehad..