Verwijderd

Topicstarter
Ik zat samen met een vriend me af te vragen of er ook zoiets bestaat als een GSM Tracker. Dus dat je de plaats van iemands GSM kunt "tracken"/vinden. Je kunt dan als het ware de exacte plaats van iemand weten. Is dit mogelijk? Bestaat dit (al)?
Zoja, wie gebruiken het? En kan ik ook 1 bestellen..? ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:23

Exterazzo

Qeasy

Het is technisch volgens mij wel mogelijk, maar het lijkt me niet dat dit voor de gewone mens verkrijgbaar is. Anders kun je wel heel bruut iemand privacy schenden.

Audentia

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dit is alleen mogelijk met o2: http://www.o2.nl/spotter

Verwijderd

Het kan, het gebeurt, maar het mag niet.
Bij het gebruik van een gsm wordt gebruik gemaakt van een zendpaal, die locatie kan opgevraagd worden door de politie enzow, niet door GoTters ;)

zooi van O2 nog niet geziend.. vaag

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 10:51 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 10:49:
Het kan, het gebeurt, maar het mag niet.
Bij het gebruik van een gsm wordt gebruik gemaakt van een zendpaal, die locatie kan opgevraagd worden door de politie enzow, niet door GoTters ;)

zooi van O2 nog niet geziend.. vaag
mja, bij deze dienst weet degene die gespot wordt dat hij gespot kan worden en moet dit ook zelf eerst activeren ;)
niet vaag dus :)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

privacy technisch zal het niet in een andere vorm dan dat O2 zijn spotter in de markt heeft gezet niet anders terug te vinden zijn.

De telco's zijn wel verplicht door justitie om deze plaatslogs voor ± 4 mnd. op te slaan voor rechere doeleinden. Echter ze zullen niet scheutig zijn met deze informatie naar anderen.

Wel heb ik bij de Vodafone helpdesk wel eens de laatst bevonden locatie van een gestolen SIM-kaart los gekregen, maar gemakkelijk was dat niet :P

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 10:49:
maar zo een zendpaal : welk gebied dekt die? één straat? een wijk? een (deel)gemeente? m.a.w. hoe precies kunnen ze jouw locatie 'meten' ?

en kunnen ze dat enkel tijdens het gesprek achterhalen of ook nadien?

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-02 10:05

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 11:33:
[...]

maar zo een zendpaal : welk gebied dekt die? één straat? een wijk? een (deel)gemeente? m.a.w. hoe precies kunnen ze jouw locatie 'meten' ?

en kunnen ze dat enkel tijdens het gesprek achterhalen of ook nadien?
Als ze vanaf 3 punten weten hoever het is tot jouw telefoon (zouden ze aan de response tijd kunnen zien), die 3 een driehoek vormen en jij in die driehoek zit kunnen ze het exact berekenen :)

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-02 10:01
Ze zullen de locatie bepalen door een driehoeksmeting (meerdere palen) en dat kan altijd zolang je telefoon aanstaat (aangezien hij dan verbinding heeft met het netwerk)

Verwijderd

Op het moment dat ze weten op welke paal je ingebeld hebt kunnen ze met een driehoekspeiling je exacte locatie toch bepalen?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
in principe moet dat toch met een paal kunnen ? ..... ik neem aan dat ze met die palen toch ook wel een richting van het signaal kunnen bepalen, want je zal natuurlijk niet altijd binnen het bereik van 3 palen zijn (zelden zelfs)

Verwijderd

kunnen ze dan echt m'n exacte locatie bepalen (straat + huisnummer) aan de hand van één telefoontje dat ik gepleegd heb :? ??

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 12:13:
kunnen ze dan echt m'n exacte locatie bepalen (straat + huisnummer) aan de hand van één telefoontje dat ik gepleegd heb :? ??
neen, de resolutie is afhankelijk van de dichtheid van de masten in je omgeving.

voor plaatsbepaling heb je minimaal drie masten nodig.

In stedelijk gebied is dit vaak meer en is de resolutie op straat niveau te bepalen, op het platteland is de resolutie echter een stuk hoger.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 22:50

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 12:13:
Je hoeft niet eens gebeld te hebben, je zendt al een signaal uit.

Heeft er iemand ervaring met die spotter van O2? Ik ben benieuwd hoe precies deze de locatie weergeeft. En zit er veel vertraging in?

[ Voor 5% gewijzigd door Smarron op 06-05-2003 12:20 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 06 May 2003 @ 12:15:
[...]
In stedelijk gebied is dit vaak meer en is de resolutie op straat niveau te bepalen, op het platteland is de resolutie echter een stuk hoger.
dus ze kunnen maximaal (in de stad) de straat bepalen
dan kunnen ze je eigenlijk nooit echt te pakken krijgen... tenzij ze in heel de straat de huizen uitzoeken

• Vurabes
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Mitch schreef op 06 May 2003 @ 11:47:
in principe moet dat toch met een paal kunnen ? ..... ik neem aan dat ze met die palen toch ook wel een richting van het signaal kunnen bepalen, want je zal natuurlijk niet altijd binnen het bereik van 3 palen zijn (zelden zelfs)
Nee, je hebt minimaal 2 palen nodig. Ze kunnen daar volgens mij geen richting mee bepalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Vurabes op 06-05-2003 12:29 ]

On a clear day you can C#

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 13:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Smarron schreef op 06 mei 2003 @ 12:20:
[...]
Je hoeft niet eens gebeld te hebben, je zendt al een signaal uit.

Heeft er iemand ervaring met die spotter van O2? Ik ben benieuwd hoe precies deze de locatie weergeeft. En zit er veel vertraging in?
heb het laatst op mezelf geprobeert, en daar kwam een cirkel uit met een straal van 2200 meter ofsow waarbinnen ik me zou bevinden (klopte wel). heb wel van anderen gezien dat ze nauwkeurigere resultaten hadden. (van mij was gewoon in een dorp (Vught)).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Orion84 schreef op 06 mei 2003 @ 12:56:
[...]
heb het laatst op mezelf geprobeert, en daar kwam een cirkel uit met een straal van 2200 meter ofsow waarbinnen ik me zou bevinden (klopte wel). heb wel van anderen gezien dat ze nauwkeurigere resultaten hadden. (van mij was gewoon in een dorp (Vught)).
een cirkel met een straal van 2,2 km? da's een heel groot gebied hé?
en hoe nauwkeurig precies zijn de resultaten van die anderen (stad?) ?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 13:00:
[...]

een cirkel met een straal van 2,2 km? da's een heel groot gebied hé?
en hoe nauwkeurig precies zijn de resultaten van die anderen (stad?) ?
mja, het klopt bij mij net niet :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.j.erkens/michael/o2amsterdam.gif
toen ik op school zat vanochtend (Amstel station)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.j.erkens/michael/o2lelystad.gif
ik woon net buiten die cirkel :P

let wel dat ik wat heb ingezoomt vanaf het standaard plaatje

[ Voor 7% gewijzigd door Erkens op 06-05-2003 14:17 ]

Verwijderd

Erkens schreef op 06 May 2003 @ 14:16:
[...]

mja, het klopt bij mij net niet :P

[afbeelding]
toen ik op school zat vanochtend (Amstel station)

[afbeelding]
ik woon net buiten die cirkel :P

let wel dat ik wat heb ingezoomt vanaf het standaard plaatje
hoever zitten ze er dan naast ? en welke straal heeft die cirkel?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:22:
[...]

Staat zo'n balkje bij he, straal zal zo'n 3 km zijn.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:22:
[...]

straal mag je zelf meten :P

die in amsterdam schat ik op een meter of 400 buiten de cirkel

die hier in lelystad schat ik op 200meter

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:30

qless

...vraag maar...

Bij een GSM mast zitten er meestal 3 zenders (of meer) per mast. Ze kunnen dus zien op welke zender je zit. Ook kunnen ze aan de vertraging van het signaal zien hoeveel meter afstand van de zender jij bent (ongeveer 200 meter nauwkeurig). Doe je dit met een aantal masten dan krijg je keurig een positie die zeker in stedelijke gebieden flink nauwkeurig kan zijn.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

_-SToFFeL-_ schreef op 06 mei 2003 @ 11:37:
[...]

Als ze vanaf 3 punten weten hoever het is tot jouw telefoon (zouden ze aan de response tijd kunnen zien), die 3 een driehoek vormen en jij in die driehoek zit kunnen ze het exact berekenen :)
Moet ie niet bewegen 7(8)7 :P ;)

iStockphoto

Verwijderd

qless schreef op 06 May 2003 @ 14:33:
Bij een GSM mast zitten er meestal 3 zenders (of meer) per mast. Ze kunnen dus zien op welke zender je zit. Ook kunnen ze aan de vertraging van het signaal zien hoeveel meter afstand van de zender jij bent (ongeveer 200 meter nauwkeurig). Doe je dit met een aantal masten dan krijg je keurig een positie die zeker in stedelijke gebieden flink nauwkeurig kan zijn.
maar hoe nauwkeurig preciés ? mijn huisnummer ??

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
met 3 masten kun je pinpointen tot op 10 meter nauwkeurig.

Da's best wel veel in een drukke winkelstraat, maar een stuk nauwkeuriger op de grote stille heide. ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Pagina: 1