Ik heb een 226W peltier aangeschaft, met de volgende specs:
Imax = 24 Amps
Qmax = 226.1 Watts
Vmax = 15.2 Volts
Nou moet ik hier uiteraard nog een goede voeding voor hebben. Ik zit te denken aan een Enermax EG465P-VE FMA. Deze geeft 33A op de 12V lijn.
Als ik de peltier 12V geef, trekt 'ie volgens mij nog 19A.
Ik moet ook nog wat ruimte overhouden voor evt. uitbreidingen voor NB en VGA.
Let wel, dit moet een dedicated voeding worden voor de peltiers, de rest heeft een eigen voeding.
Een paar vragen:
- Is 12V voldoende voor deze peltier om een AXP2800+ te koelen?
- Zijn er misschien andere (betaalbare) oplossingen voor de voeding? Ik vond een Meanwell wel erg duur.
Edit - Volgens mij ben ik er zo'n beetje uit. Verkeerde berekening gemaakt trouwens. FF m'n collega gevraagd, en die zei dat je Amperage juist stijgt bij een lager voltage. De uitkomst is trouwens wel hetzelfde, 19A.
Ik denk dat ik m'n huidige 365W Enermax voeding voor de peltier ga gebruiken, en een 360W Chieftec die ik nog heb voor de rest van m'n systeem. Nou nog zien dat ik die twee ingebouwd krijg.
Imax = 24 Amps
Qmax = 226.1 Watts
Vmax = 15.2 Volts
Nou moet ik hier uiteraard nog een goede voeding voor hebben. Ik zit te denken aan een Enermax EG465P-VE FMA. Deze geeft 33A op de 12V lijn.
Als ik de peltier 12V geef, trekt 'ie volgens mij nog 19A.
Ik moet ook nog wat ruimte overhouden voor evt. uitbreidingen voor NB en VGA.
Let wel, dit moet een dedicated voeding worden voor de peltiers, de rest heeft een eigen voeding.
Een paar vragen:
- Is 12V voldoende voor deze peltier om een AXP2800+ te koelen?
- Zijn er misschien andere (betaalbare) oplossingen voor de voeding? Ik vond een Meanwell wel erg duur.
Edit - Volgens mij ben ik er zo'n beetje uit. Verkeerde berekening gemaakt trouwens. FF m'n collega gevraagd, en die zei dat je Amperage juist stijgt bij een lager voltage. De uitkomst is trouwens wel hetzelfde, 19A.
Ik denk dat ik m'n huidige 365W Enermax voeding voor de peltier ga gebruiken, en een 360W Chieftec die ik nog heb voor de rest van m'n systeem. Nou nog zien dat ik die twee ingebouwd krijg.
[ Voor 24% gewijzigd door Dionysus007281 op 06-05-2003 11:17 . Reden: Foutje, bedankt. ]
Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.