Toon posts:

[SBAWE32] Failed to initialize

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb thuis een oud gebakje staan en wilde daar weer allemaal oude dos spellen op spelen. Ik had nog een SoundBlaster AWE32 (niet PnP) en aangezien dat een héél goede kaart is voor dos spellen dacht ik, laat ik die nog maar eens installeren. Heb op die machine ook Windows98 staan voor Internet e.d. en daar werkt ie goed. Als ik alleen "AWEUTIL.EXE /S" start onder dos krijg ik de melding "Failed to Initialize"..

Kan iemand mij hiermee helpen??

ps. Ik heb de originele installatie diskette's gebruikt en heb géén IRQ conflict.

• bluewarlord
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 09:58
Het is een tijd geleden, maar het kan te maken hebben met je bios. De pnp fratsen van een ISA kaart wordt niet altijd gewaardeerd aan bios zijde. Ik kan me herrineren dat mijn 1e pentium bios hier gigantisch over zijn nek heen ging, maar gelukkig zat er een optie in om te zeggen dat ie van de kaart af moest blijven, ik hoop dat je er iets aan hebt ...

Language exists to conceal true thought

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat dacht ik ook toen ik de DOS-installatie-schermen van die AWE32 Software zag.. (en die van Qemm enzo)

Ik zal eens kijken of ik er iets aan kan doen.. Het originele systeem waar die AWE in zat was een P90 en heb er nooit problemen mee gehad.. Heb nu een P233MMX dus dat zou niet zo gek veel uit mogen maken, toch?

Als er nog meer mensen zijn met soortgelijke problemen dan hoor ik het graag... (of als je gewoon wil ouwehoeren over die goeie oude tijd)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 08:42

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Bij een aantal pc's is het noodzakelijk een aantal dingen te reserveren voor een niet-pnp kaart.
Daardoor weet je zeker dat een wel-pnp kaart die zaken niet bezet houdt.

Dus in je setup bij isa legacy devices reserveren:
Adres h220 en h330
Interrupt (Irq) 5
Direct Memory Access (DMA) 1 en 5

Tenminste dat zijn de standaard settings voor een Soundblaster Awe 32 isa.
Ik heb ook nog zo'n kaart in een oude P1-166MMX zitten. >:)
Daar draait nog een Commodore 64 emulator op (dos),
met 4000 spellen (32MB harddisk ruimte totaal) :D

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB