winxp: dial-up connectie alleen verbreken door uit te loggen

Pagina: 1
Acties:

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Sinds ik windows xp opnieuw geinstalleerd heb, en de door windows update aangerade updates heb geinstalleerd, treedt het volgende probleem op.

Ik heb een dial-up connectie aangemaakt, exact zoals vroeger (en toen waren er geen problemen), en de verbinding werkt ook. Maar: als de verbinding er is komt geen icoon in de sys-tray (terwijl deze optie wel staat aangevinkt), en windows xp ontkent overal dat de verbinding bestaat (connected is). Resultaat: de verbinding is alleen te verbreken door uit te loggen of de computer uit te zetten. Erg irritant.

Iemand?

Specs Casemod

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
XP 'hide' van die icoonen in je systray.... doet ie dat ook bij jouw ?

• JSK

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
SileX schreef op 06 May 2003 @ 11:41:
XP 'hide' van die icoonen in je systray.... doet ie dat ook bij jouw ?
Nee, de verbinding is er gewoon niet, niet alleen het icoon is weg. Die autohide functie is het probleem niet.

Specs Casemod

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je weet zeker dat de vink bij Show icon in notification area when connected aan staat ?

Gooi anders de inbel verbinding weg - en maak een nieuwe aan

• JSK

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
SileX schreef op 06 mei 2003 @ 12:32:
je weet zeker dat de vink bij Show icon in notification area when connected aan staat ?

Gooi anders de inbel verbinding weg - en maak een nieuwe aan
1) Ja ik weet zeker dat show icon aan staat. Ik heb ook een shortcut gemaakt op de desktop, en normaal, als alles werkt en de verbinding is aan, dan kan je hier (rechter muisknop) de status opvragen en de verbinding verbreken. Ook dat werkt niet meer. Ik kan `connecten' via de rechtermuisknop, terwijl de verbinding er al is.

2) Ik heb de verbinding opnieuw gemaakt (weggegooid, aangemaakt); ook dat hielp niet. Via Google/nieuwsgroepen heb ik meer mensen gezien met dit probleem, maar zonder oplossingen.

Specs Casemod