Toon posts:

[WORD2000]Sjabloon o.b.v. voorbedrukt papier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een sjabloon, wat uiteindelijk afgedrukt zal worden op voorbedrukt papier.

Nu zit ik met een klein probleem, ik heb voor de Laserjet 2200 die hier staat alles op de juiste plek kunnen zetten, maar druk je het af op een deskjet dan staan de gegevens te hoog of te laag. (dit komt omdat elke printer verschillende invoer hebben, bijv de 1 pak het papier net een seconde later op.)

Nu mijn vraag, hoe kun je in woord instellen dat bijv.
klant gegevens op 10cm van boven en 2cm van rechts staat zodat het sjabloon printer onafhankelijk wordt.

Iemand enig idee.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eigenlijk heel simpel: niet (zonder de printer waar het echt op afgedrukt gaat worden te installeren & als printer in te stellen op de machine waar je het document opmaakt)...

Naast eerder / later oppikken is trouwens misschien meer een probleem dat marges-instellingen per printer/driver afwijken.

Beter kan je er dan een PDF van maken. Op de millimeter nauwkeurig zal je echter nooit redden, maar dat hoeft ook niet lijkt me.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nou eigenlijk wel, dat is het probleem.
Er zit een tabel in van:

___ x 5 = ____
___ x 10 = ____
___ x 20 = ____
___ x 50 = ____
___ x 10 = ____
etc.

En ik heb het nu zo op de lijnen staan met speling van 2 millimeter boven en onder.
Maar het sjabloon is volledig ogebouwt dmv velden (FILL IN) dus zogauw het document word geopent wordt er gevraagt voor de benodigde gegevens.

Dus in een PDF is het volgens mij niet mogelijk omdat je daar niks in kunt vullen. Is dit wel zo laat het dan even weten, dan moet ik het daarin proberen.

Misschien dat je/jullie nog meer tips hebben hoe het misschien wel mogelijk blijkt te zijn.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Bij ons wordt er in een macro gekeken naar de geinstalleerde printer en op basis daarvan worden de settings voor het sjabloon geplaatst.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat ik begrijp heb jij voor het desbetreffende document voor een aantal printers gewoon aangepast.

Wat ik dus ook zou kunnen doen is voor alle printers die ik kan vinden het sjabloon aanpassen. Maar dat schiet dus echt niet op.

Er moet vast een oplossing of een alternatief zijn. Ben vast niet de enige die zoiets wil maken :D

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Het geheel bij ons is een huisstijl die aangeroepen kan worden via een knop. Deze macro die er aan gekoppeld is detecteerd een printer en pakt aan de hand van het type printer het sjabloon wat er bij hoort.
Het is inderdaad niet de meest optimale situatie, vanwege de verschillende versies van 1 document, maar werkt wel prima.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Kappie

Tell me your secrets...

Kun je de tekst/tabel niet in een frame plaatsen? De linkerkant en bovenkant maak je dan afhankelijk van de pagina.

verder is het algemeen bekend dat deksjets de marge bijstellen. Je kan het sjabloon op maat maken voor de deskjet en dan deze door de laserjet laten afdrukken. Grote kans dat hij hem nu wel pakt.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 12:06:
Dus in een PDF is het volgens mij niet mogelijk omdat je daar niks in kunt vullen. Is dit wel zo laat het dan even weten, dan moet ik het daarin proberen.
Met Acrobat kan je wel invulbare formulieren maken. Je hebt dan wel Acrobat Pro nodig: klik.

Word is niet gemaakt om onafhankeliijk van de printer exact gelijke pagina's uit te printen. Als het zo nauw luistert zou je trouwens misschien beter kunnen overwegen om gelijke printers te nemen (of de lijntjes ook te printen ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1