Toon posts:

Intel Vero Beach (SE7505VB2) LAN probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de onboard LAN functies van het Intel Vero Beach moederbord, hier zit een 10/100Mbit controller en een Gbit controller op.

Als ik de 10/100Mbit controller (type 82550PM) op mijn 3Com OfficeConnect 8 port 100Mbit hub aansluit, krijg ik niets anders dan collissions. Alle andere PC's op het netwerk hebben Sitecom netwerkkaartjes met een Realtek chipset, en dat werkt perfect. De Gbit controller (82540EM) werkt beter, maar vindt niet altijd direct een verbinding bij het opstarten. Hij geeft dan aan dat de netwerkkabel niet verbonden is. Soms duurt dit 5 seconden, soms duurt dit 15 minuten, en als je even snel op internet wilt is dat best hinderlijk.

Ik heb er ondertussen 3 verschillende installaties opzitten, oa als MPS Multi Processor Systeem, Standaard Systeem en het 'normale' ACPI Systeem, maar in alle installaties krijg ik dezelfde probleem. Ook het updaten van Windows en andere apparaten biedt geen uitkomst. Zelfs als ik, terwijl Windows nog aan het installeren is, de 10/100Mbit controller verbindt, slaat de hub gelijk uit van de botsingen.

Heb gister voor de gein het o zo goedkope Sitecom kaartje weer teruggezet en het werkt direct weer. Maar toch ben ik erg benieuwd of iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen Ik heb niet 2 onboard LAN aansluitingen om ze uit te zetten 8)7

Edit: bios is ook geupdate naar de laatste versie trouwens

Systeemspecs:
- Intel Vero Beach SE7505VB2 moederbord
- 2 x Intel Xeon 2.66Ghz, 533MHz
- 2 x Kingston 512MB DDR ECC-R geheugen
- 1 x Promise UltraATA 133 Fasttrack 2 controller
- 1 x Vantec 520watt voeding
- Windows XP Professioneel geinstalleerd als ACPI systeem

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 10:10 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 21:09

DDX

zou een hw defect kunnen zijn

mijn SE7500CW2 had 1 defecte 100mbit poort
98% packetloss
heel soms kwam er een pakketje aan

snapte er ook niets van....
snel een awr aangevraagd bij intel en volgende dag ander mainbord ingebouw die het probleem niet had.

(niet dat ik de 2*100mbit gebruik (beide in bios disabled) maar voor het geval dat... ;) )

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

auto sensing ?? zet hem eens fixed op 100mb half duplex . kan een duplex fout zijn.