Toon posts:

Firewall/router met trunking support

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een firewall/router die 2 poorten heeft voor een wlan 100mbit, en waarmee het mogelijk is deze poorten te trunken/bundelen zodat de snelheid 200mbit wordt.
De computer die er wordt op aangesloten heeft ook 2 netwerkkaarten, dus de firewall zal ook 2 uitgaande poorten moeten hebben, en kunnen trunken.

Weet iemand een firewall die dit heeft?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Ik denk niet dat die er zijn, en als ze er wel zijn niet voor onder de €2000,- . Waarvoor heb je 200 mbit bandbreedte nodig trouwens?! 200 mbit/s is VEEL voor n routers/firewall, n huis-tuin-en-keuken router haalt tussen de 5 en 30 mbit/s ongeveer.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23
ipchains :)

Een trunk nar je router heb je niet nodig daar deze toch beperkt wordt door de internetverbinding, en wil je trunken naar de rest van je netwerk heb je echt een fatsoenlijke switch nodig.

Een wlan is trouwens slechts 11 of 54mbit, dus 200mbit heb je dan al helemaal nooit nodig.

Anderzijds is het ook mogelijk dat je iets compleet anders bedoeld, maar dan moet je iets duidelijker zijn :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak servers en zet ze in datacenters neer.
Nu leek het me leuk om een 200mbit server neer te zetten die aangesloten is met 2 poorten. Maar ik wil er wel een firewall ervoor hebben.

Op de server draaien een paar gameservers, dus ik d8 dat het wel handig was om wat xtra brandbreedte te hebben.

Maar als er geen firewalls zijn die 2 nics supporten gaat het verhaal niet door en wordt het er 1. Tenzei iemand een goeie Software firewall weet die ook op win2k3 draait.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Je kunt ook een Gigabit kaartje in je server zetten... Is volgens mij goedkoper en nog sneller ook.

Verwijderd

Topicstarter
dr zitten 2 gigabits kaartjes in alleen kan de switch maar op 100 mbit aan (datacenter)
en een 2e poort kost me maar 10 euro eenmalig, dus das het probleem niet :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Het is zo te zien bedrijfsniveau? Cisco maakt zulke dingen. Ik heb ooit een Level3 router/switch gebruikt en die konden trunken, ook kon je alle protocollen enzo instellen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

McAfee heeft een dedicated Firewall, dat is een pc die je netwerk bridged

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1