Toon posts:

Thomson 510 ADSL MODEM + 3COM DSL Router/Secure Gateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, volgende situatie: Thomson 510 adsl modem/router, ik wil de route functie graag overdragen aan mijn 3com router, ik heb lopen klooien bij het leven gister maar het niet voor elkaar gekregen, heeft iemand hier ervaring mee???? (nee het staat niet op de faq in dit forum, en ja ik ken de faq). Vraag me niet waarom ik die 3com router wil, daar heb ik zo mijn redenen voor. Het lijkt mij toch dat het te realiseren moet zijn?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dan zet je de router functionaliteit uit in je modem ? Staat hierover niets in handleidingen van beide routers ?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55
Als die Thomson niet moet 'routen', dan moet ie 'bridgen'. Misschien kom je dat ergens tegen in de webmanagement of CLI.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb me rot gezocht, die functie zit nergens echt waar. Je moet dat ding via de cd met kpn troep configuren, als je daarna naar de web interface gaat kan je dhcp dns configurenen en verder wat met nat routing instellen maar niet uitzetten. Tis echt een wereld van elende die modem/router. Geef mij maar de conventionele alcatel modems, die kickte aars in combo met zo'n 3com secure DSL gateway. Maar goed hebben jullie nog suggesties of ervaring met HOE je dat ding terug kan dopen tot conventionele modem??