Office 2000 snapt functie VB script uit access XP niet

Pagina: 1
Acties:

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 23:32
ik heb onder win XP in access XP een database gemaakt met Visual Basic achter de formulieren. Als ik deze database open in Onder Win 2000 in access 2000 (met alle updates) kan deze de functie .RemoveItem niet vinden (van een listbox).

Ik heb de VBA Directorie (C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VBA\VBA6) al gekopieert maar dat werkt helaas niet.

Moet ik misschien nog andere .dll bestanden kopieeren of is er een andere functie beschikbaar die dit probleem verhelpt.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Kijk eens bij Tools, References of alle referenties naar dll's compleet zijn. Als daar een MISSING: ... staat, kun je dit soort problemen krijgen. Als je b.v. Excel objecten gebruikt, kan Office 2000 deze niet vinden. Je moet dan bij Tools, References refereren naar de Excel9 object library ipv de Excel10.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• BaBBeloedie
Remy schreef op 06 mei 2003 @ 09:47:
Kijk eens bij Tools, References of alle referenties naar dll's compleet zijn. Als daar een MISSING: ... staat, kun je dit soort problemen krijgen. Als je b.v. Excel objecten gebruikt, kan Office 2000 deze niet vinden. Je moet dan bij Tools, References refereren naar de Excel9 object library ipv de Excel10.
Sorry maar ik kan die optie niet vinden en waarschijnlijk werkt het niet omdat ik in office 2000 die functie moet gebruiken.

• BaBBeloedie
O ja en Office XP installeren is geen optie het is namelijk een bedrijfs netwerk

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Sorry, Tools, References kun je vinden als je de programmacode van een formulier, rapport of module bewerkt (in de Visual Basis Editor dus).

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• BaBBeloedie
de gebruikte references in XP zijn:
- Visual Basic For Applications
- Microsoft Access 10.0 Object library
- OLE Automation
- Microsoft Active X Data Objects 2.1 library

de gebruikte references in 2000 zijn:
- Visual Basic For Applications
- Microsoft Access 9.0 Object library
- OLE Automation
- Microsoft Active X Data Objects 2.1 library

ik heb geprobeert de MSACC.OLB van office xp te kopieeren naar 2000 maar als ik deze importeer (via bladeren) kan ik deze nergens terug vinden

• BaBBeloedie
*kick*

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Als XP .RemoveItem niet slikt, dan kun je met listboxnaam.Clear de hele lijst leegmaken, om hem weer opnieuw te vullen.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• BaBBeloedie
De functie .Clear bestaat ook niet in de property/functie lijst van de listbox tenzij je weet welke references ik daarvoor aan moet zetten

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Hmmm... Ik heb hier op mijn werk alleen Office97 tot mijn beschikking (vandaar .Clear). Thuis heb ik alleen XP. Maar er MOET een functie zijn waarmee je één item kan verwijderen of de hele lijst kan leeghalen. Even goed zoeken in de Help, lijkt me. (Zoek voor de zekerheid ook even naar RemoveItem, misschien zit 'ie wel in 2000, maar moet 'ie anders aangeroepen worden.)
Met refences heeft dit volgens mij weinig te maken. Visual Basic For Applications en de Microsoft Access 9.0 Object library moeten voldoende zijn. Deze staan standaard "aan".

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• BaBBeloedie
*laatste kick*
Pagina: 1