Philips 109P40 garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb gisteren een 109P40 gekocht, best een dure monitor.
Nu heb ik rechtsonder een covergentieprobleen, en het beeld bovenaan is uitgerekt, een rondje is dus ovaal, naar boven gericht. Ik vind het stom, dat je bij zo'n dure monitor (een duurdere in deze klasse is er nog niet eens, geloof ik), zo'n verkracht beeld kunt krijgen. :X

Kan ik nu de Philips servicelijn bellen en ik krijg ik dan een nieuwe, of krijg ik een "refurbished"? Of kan ik hier om vragen? Of kan ik beter terug naar de winkel?

Ik woon in een flat, dus je begrijpt dat het nogal wat tillen is, met zo'n zware doos. Hiervoor had ik een andere (Iiyama), maar die beviel me niet, en daarvoor een NEC, al met al is deze Philips mijn 3e binnen een aantal dagen. Dit doe ik omdat ze me in de winkel niet het beeld van de monitor kunnen laten zien, ik moest dat dus zelf maar uitproberen.

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 06-05-2003 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Kun je het niet instellen met je OSD?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb geloof ik alles al geprobeerd. De afwijking rechtsonder is minimaal, maar ik tolereer dat gewoon niet van zo'n dure monitor.
De Brilliance lijn is gewoon de top-line van Philips, hiervan mag je toch wel enige kwaliteit verwachten, niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Jij hebt die monitor gekocht bij die winkel, dan ga je toch niet naar de fabrikant met problemen? Zeker niet als hij nog zo 'vers' is.

Maar kun je dit niet instellen met het OSD van de monitor? En misschien heb je een of ander magnetisch veld in de buurt liggen van je scherm? (speakers, trafo ofzoiets)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ook eens de andere topics over de 109p40, daar staan behoorlijk wat dingen over garantieregelingen in. Kort gezegd: ruil het ding snel in, dan krijg je nog een nieuwe terug. En als het goed is komen ze de monitor halen/brengen. Maar goed, er is een redelijk actief topic over de garantie op de monitor, gebruik de search daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

eX0duS schreef op 06 mei 2003 @ 09:39:
Dit doe ik omdat ze me in de winkel niet het beeld van de monitor kunnen laten zien, ik moest dat dus zelf maar uitproberen.
Waarom ga je niet naar een zaak waar je wel mag testen? Scheelt je een hoop ellende.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik heb zelf dit probleem ook, dat het scherm er nogal 'bol' uitziet, maar dit gebeurt alleen bij mij als ik géén 4:3 resolutie gebruik. Dus stel, ik gebruik een resolutie van 1280x1024, wat geen 4:3-resolutie is, dan heb een 'bol' scherm. Zet je je reso iets lager, naar 1280x960 (wat wel een 4:3 reso is), dan is bij het beeld perfect :)

Voor de rest had ik ook nog een ander prob met dit scherm, de printplaat bij mijn D-SUB connector zat los, ik weet niet hoe dit gekomen is, maar volgens mij was het bij de levering al zo. Daardoor heb ik soms een scherm met een 'paarse/roze-uitslag'. Ik heb een BNC-kabel gekocht, en daarna was mijn prob wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik draai 1600 x 1200.

De reden waarom ik niet naar de winkel wil (als het even kan), is dus dat ik in een flat woon, ik heb nu al 3x met een loeizware monitor moeten sjouwen.
Verder heb ik hem bij Mycom Eindhoven gehaald, als ik wil ruilen oid, moet ik eerst minstens een half uur bij de Technische balie wachten, ze hebben daar altijd lange wachtrijen, daar word ik niet vrolijk van iig. Dus als het makkelijk kan, graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
Mhh, ik heb ook even 1600x1200 geprobeerd, maar die draait hier perfect. Zeer vaag, kan het toevallig ook niet aan je videokaart liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

1600x1200 kan nooit scherp op een 19" omdat het ding simpelweg niet genoeg beeldpunten heeft. Dat je convergentieproblemen krijgt is niet zo heel raar. Bij dat soort resoluties (welke refreshrate?) is het ook aan te raden om met een fatsoenlijke BNC kabel te werken (en dus niet die dingen die je voor 2 tientjes op de beurs haalt).
Simpel gezegd: je wil te veel, koop een 21" of stel je wensen bij.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Ik heb zelf 7 van die schermen hier thuis gehad (serieus 7 dit is geen ongein) en daar was elke keer wat meej aan de hand, tot blauwe vlekken, slechte convergentie, brommen bij lage res, zoemend geluid, wazige letters. vanalles en nog wat dus. Heb uiteindelijk een 202P40 gekregen voor al het gekloot (heeft in totaal 3 kwart jaar geduurd) maar dat ding begint nu ook weer kuren te vertonen. Dus binnekort weer even bellen met philips... :(

Als je voor 1 uur smiddags belt komen ze het ding (mits op voorraad) de dag erop omruilen.

Na 1 uur bellen en ze komen 2 dagen later pas.

Noteer de naam van de persoon waar je mee gesproken hebt en noteer alles wat er mis is met de monitor. (is handig als je dalijk evenveel gekloot gaat hebben als ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja dat vind ik dus echt crap. Die 109P40 heeft een dp van 0,24 wat voldoende is om een resolutie van 1600x1200 fatsoenlijk weer te geven, en dat doet hij ook, het is haarscherp, en bij zo'n monitor als deze (prijs 430 euro) mag je toch zeker wel verwachten dat je deze resolutie kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou zeggen "join the club" :(
Er zijn heel erg veel problemen met deze monitor, daar lopen nu ook al meerdere threads over. Ik heb tot nu toe al een hele lading nieuwe monitoren van Philips gehad en allen hadden ze andere (en overeenkomende) problemen. Een 109p40 zonder convergentiefouten heb ik hier nog niet gehad. Lees ook eens de andere draadjes door zou ik zeggen. Persoonlijk zou ik hem terugbrengen naar de winkel of ga de strijd met Philips aan op dit vlak.

Andere draadjes (enkele):

philips 109p40 kleurfouten (convergentie fouten)
philips omruil garantie 109p40

Met de search is er wel nog meer over dit onderwerp te vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik had inderdaad voordat ik hem kocht, grondig op GoT gekeken naar de problemen, en het viel me idd ook op dat er veel probs waren. Maar ik heb maar gewoon de gok genomen, ik dacht dat Philips toch wel leerde van deze problemen, maar helaas.
Echt diep triest dat je zo'n meukbeeld krijgt voor zo'n geldbedrag. :( Het is gewoon geluk als je een goede krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

eX0duS schreef op 06 May 2003 @ 10:50:
Ik had inderdaad voordat ik hem kocht, grondig op GoT gekeken naar de problemen, en het viel me idd ook op dat er veel probs waren. Maar ik heb maar gewoon de gok genomen, ik dacht dat Philips toch wel leerde van deze problemen, maar helaas.
Echt diep triest dat je zo'n meukbeeld krijgt voor zo'n geldbedrag. :( Het is gewoon geluk als je een goede krijgt.
Het begint er op te lijken dat de nieuwere series van de 109P40 allemaal slecht zijn. Ik heb alles meegemaakt, brommen, piepen, rare vlekken in het scherm (bij bijna alle monitoren aan de linker kant), erge convergentiefouten, onscherp beeld (tot nu toe hadden alle monitoren een andere graad van scherpte :? ).

De oudere exemplaren zien er allemaal wel goed uit lijkt het. Gelukkig is er on-site garantie en komen ze de monitor steeds weer ophalen (maar of dat nu een troost is). Heb je de andere threads al doorgelezen? Er zijn enkelen hier die echt diep ongelukkig zijn met deze monitor.

Je stelling dat het beeld slecht is vergeleken bij de aankoopsprijs is dan ook absoluut waar. Ik heb alles al geprobeerd: andere kabel, bnc kabel, andere pc, 4 andere grafische kaarten (waaronder matrox, bekend om zijn superieure beeldkwaliteit) en zelfs in verschillende vertrekken om straling van buitenaf ook tegen te gaan. Helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

wat misschien een goede monitor vervanging voor je is: Dell P991. Is al 2 jaar oud, maar nog steeds brute specs.

0.24dpi. 1600x1200 @ 85hz. Trinitron Beeldbuis.

Er staan er bij Mediamarkt ofzo nog keiveel.

Afbeeldingslocatie: http://www.3t.ru/images/tn_monitorp991.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Pubbert op 06-05-2003 11:01 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Maar in principe krijg ik een nieuwe als ik gebruik maak van Philips' service? Ik doe dat liever dan weer heel die 30 kg wegende doos terug naar de winkel te brengen, en dan maar hopen dat die nieuwe wel goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Waarom bel je niet gewoon ff met Philips wat je het beste kan doen. Bovendien, Philips heeft voor haar monitoren ook nog eens onsite service/garantie dus hoef je helemaal niet te sjouwen.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

eX0duS schreef op 06 May 2003 @ 10:59:
Maar in principe krijg ik een nieuwe als ik gebruik maak van Philips' service? Ik doe dat liever dan weer heel die 30 kg wegende doos terug naar de winkel te brengen, en dan maar hopen dat die nieuwe wel goed is...
Ik zou gewoon de RMA afdeling van Philips ff bellen. Daar kunnen ze je vast meer vertellen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja ik zal iid Philips bellen, maar aangezien dat hij pas een dag oud is, zeggen ze misschien wel, van ga maar terug naar de winkel oid.

Afbeeldingslocatie: http://www.philips.nl/Assets/Picture/nl_nl_about-con_servicetelefoon.jpg-794.jpg That is? ;)

[ Voor 29% gewijzigd door eX0duS op 06-05-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor, mij gestorven tft 6 dagen oud wordt ook aan de deur omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, doe het nu! Vaak hebben fabrikanten de regeling dat monitoren die een x aantal dagen na de koop worden geruild, alleen nog worden vervangen door een tweedehands exemplaar. Bovendien, wat houdt je tegen, Philips komt het halen/brengen!

Oh ik heb trouwens ook een 109p40, die 1600x1200 draait, zij het met een heel klein beetje convergentie, maar niet noemenswaardig. Ik ben dus redelijk tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
IK heb gebeld, nou ik heb nog nooit zo'n triest verhaal gehoord! :(
Ik moet er maar mee naar de computerwinkel, ik heb aangegeven dat ik het echt zeer matig vind van ze, dat ik zo'n monitor voor zoveel geld koop, en dan zo'n matig beeld krijg!
En dan breng ik hem terug naar de computerwinkel, en wat doen ze daar? Juist, ze sturen hem terug naar Philips...

Ik vind dit toch echt een defect, maar Philips denkt daar toch anders over.

Misschien kan ik hem beter omruilen voor een Pyama oid.

*zucht*

Ik zie me al weer sjouwen, heel die flat af, 30 kg tillend, in de auto proppen, naar Mycom, daar een half uur wachten, en dan te horen krijgen dat het beeld wel goed is, want daar zie ik ze nog wel voor aan...

Ik kan daar echt niet bij, je koopt een Brilliance, gewoon het duurste wat Philips maakt, en dan krijg je dit!

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 06-05-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 13:28:
Oh ik heb trouwens ook een 109p40, die 1600x1200 draait, zij het met een heel klein beetje convergentie, maar niet noemenswaardig. Ik ben dus redelijk tevreden.
Nou, om eerlijk te zijn ben ik best redelijk tevreden, het zal best slechter kunnen, maar zoals ik al zei verwacht ik van een monitor van deze prijsklasse gewoon een perfect beeld, en eigenlijk dult ik geen enkel artefact what so ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
Blijkbaar is de 109P40-serie niet zo'n goede lichting. Ik zelf heb geen probs, op dit moment met 't scherm. Maar die heb ik dus wel gehad, de D-SUB aansluiting achter op de monitor zat los, waardoor er vaak sprake was een soort 'paars/roze'-uitslag, met het gebruik van een BNC-kabel was dit opgelost. Ik ken ook iemand die een 109P20 heeft, wat blijkbaar een veel betere lichting was, want diegene heeft nog nooit probs gehad met 't scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Laatst online: 05-09 10:19
eX0duS schreef op 06 May 2003 @ 13:30:
Ik zie me al weer sjouwen, heel die flat af, 30 kg tillend, in de auto proppen, naar Mycom, daar een half uur wachten, en dan te horen krijgen dat het beeld wel goed is, want daar zie ik ze nog wel voor aan...
Daar vergis je je in. Bij MyCom mag je altijd binnen 8 dagen ruilen of terugbrengen zolang je het product en de verpakking maar netjes houdt. Gewoon eventjes overleggen aldaar. Komt vast wel goed.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
*blaat*

[ Voor 99% gewijzigd door eX0duS op 06-05-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

eX0duS schreef op 06 May 2003 @ 10:59:
In principe zou je binnen een x aantal dagen een nieuwe moeten krijgen. De praktijk blijkt soms anders (ik neem aan dat nieuwe monitoren niet onder de vette vingers zitten in de doos :? ). Ik zou ermee terug gaan naar de winkel en wel om het volgende:

ik heb hetzelfde gehad als jij nu hebt met mijn philips 109p40 monitoren. Gelijk na aanschaf (was voor mij verder weg) bleek dat ie niet goed was -> philips gebeld, omgeruild, ook de nieuwe niet goed. Dit ging een poosje zo door totdat ik de monitor op een gegeven moment niet meer kon terugbrengen naar de winkel (da's bijna altijd al na ongeveer 8 dagen). Op dat moment zit je aan philips vast voor het correct afhandelen van het probleem waar ik nu al ongeveer 2 maanden mee bezig ben :(

P.s. die pics mogen er van mij wel uit, wordt het alleen maar onoverzichtelijk van en ze voegen niets toe aan het topic omdat jouw problemen er niet op te zien zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 06-05-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mjah, maar Philips wilde dus niks voor me doen.
"Ga maar terug naar uw dealer".

Ja, krijg de k*l*r* maar! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik kan natuurlijk ook gewoon nog een keer naar Philips bellen, als ik iemand anders aan de lijn krijg, misschien wil die hem wel gewoon omruilen...

Of is een nagenoeg perfecte monitor (voor dit geld dan) niet mogelijk?

[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 06-05-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

eX0duS: Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop wat vaker. Ipv op deze manier je topic weer omhoog te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

eX0duS schreef op 06 May 2003 @ 22:05:

Of is een nagenoeg perfecte monitor (voor dit geld dan) niet mogelijk?
Tuurlijk wel? Wat heb je er voor betaald? De advies prijs is meer dan 500 euro! Ik ben ook echt niet tevreden met de geleverde kwaliteit. Het rare is alleen dat de 109p40 in alle reviews als beste (of bijna beste) uit de tests komt. Hoe moet de rest dan wel niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
430 euro zoals ik al zei.
Ik ga morgen eerst maar weer eens naar Philips bellen, en daarna naar Mycom, met de vraag of dat ik hem terug kan brengen (zal wel gaan, zit nog ruim binnen de 8 dagen), en of we er dan uitkomen ,want als hun gaan zeggen dat dit binnen de marges valt (zie ze er wel voor aan, zodat ze er weer vlug klaar mee zijn), kan ik verder ook niet veel meer doen, en ik erger me echt gruwelijk aan zo'n beeld.

Dat is ook vreemd van die tests, hier op GoT lees ik ook maar hier en daar dat de 109P40 goed bevalt, elders op internet zou hij het in principe aardig moeten doen.

Stel nou dat ik een professioneel CAD tekenaar was, of iets anders belangrijks, en dat de dingen op je scherm goed in verhouding met elkaar zouden meoten staan, dan klopt er gewoon iets niet, en zou je best grove fouten kunnen maken, met zo'n afwijking.

Zou ik anders evt. kunnen zeggen dat ik CAD tekenaar ben, en dat ik optimaal beeld moet hebben? :?

Brilliance monitoren zijn toch juist bedoelt voor een professionele doelgroep?

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 06-05-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

eX0duS schreef op 06 mei 2003 @ 22:20:

Brilliance monitoren zijn toch juist bedoelt voor een professionele doelgroep?
De Brilliance monitoren vormen de beste en duurste monitorenreeks van Philips speciaal ontworpen voor de veeleisende professionele gebruiker (op de website stond / staat ie niet eens bij de normale monitoren maar alleen onder prof. apparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou, ik heb hem omgerolen, en het is eigenlijk niet te geloven... Precies dezelfde problemen, op hetzelfde punt (rechtsonder) convergentie niet optimaal, en bovenaan is de monitor uitgetrokken...
Je zou denken dat het dan aan mijn computer zou liggen...

Maar wat vreemd is, op een andere computer (en een andere gfx kaart), heb ik hetzelfde probleem...

Wat nu? :? Weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

eX0duS schreef op 07 May 2003 @ 15:58:
Nou, ik heb hem omgerolen, en het is eigenlijk niet te geloven... Precies dezelfde problemen, op hetzelfde punt (rechtsonder) convergentie niet optimaal, en bovenaan is de monitor uitgetrokken...
Je zou denken dat het dan aan mijn computer zou liggen...

Maar wat vreemd is, op een andere computer (en een andere gfx kaart), heb ik hetzelfde probleem...

Wat nu? :? Weer terug?
Zelfde had ik ook, philips vertelde mij dat ze een fout in het productieproces of een slecht vervoer ervan verdenken deze problemen te veroorzaken. Ik had in het overgrote deel van de monitoren (die ik (en anderen) uitvoerig getest heb) dezelfde problemen vaak op precies dezelfde plaatsen in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Update: Weer met Philips gebeld, kreeg deze keer een man/jongen aan de lijn.
Nu krijg ik dus als het goed is een nieuwe (heb ik ook specifiek om gevraagd).

Dus nu kan het ineens wel... Terwijl die andere me niet eens wilde helpen.

Ik vroeg nog, of het logisch is dat deze monitor goed moet draaien met een resolutie van 1600*1200, en hij zei dat hij daar juist uitstekend voor geschikt was.

Hij zei nog dat er juist heel weinig problemen waren met deze monitor... :?
Dus ik zeg dat ik andere dingen gelezen heb, zegt hij dat je alleen de slechte dingen leest over deze monitor, niet de goede, ja daar heeft hij wel gelijk in.

Maar ik wil voor bijna 450 euro gewoon een nagenoeg perfecte monitor. :7

[ Voor 31% gewijzigd door eX0duS op 07-05-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Soms krijg ik mensen aan de lijn van Philips die nog nooit van het model gehoord hebben. Lekker daar... De service die je krijgt is gewoon sterk afhankelijk van de persoon die je aan de telefoon krijgt. Waar de ene geen monitor voor terug laat komen maakt de andere er totaal geen probleem van.

[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 07-05-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Join the club 2e keer: [rml][ philips] Wat ze me nu weer flikken[/rml]

Dit gaat dan om de 107s maar dat maakt niet uit
ALles gaat via de service lijn, UPS komt razendsnel een nieuwe brengen, maar TEST EM VOORDAT IE WEG GAAT!!! echt! zooo snel maar zoooo brakke service.. binnen 2 week na aankoop krijg je een nieuwe monitor,anders wordt het een gereviceerde dus :/

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Wat ik me afvraag; er is nog niemand geweest voor die monitor, zal wel morgen gebeuren denk ik, maar stel dat ik niet thuis ben, wat dan? Word dat ding op het postkantoor afgeleverd ofzo, want dat zou slecht uitkomen, dan moet ik met deze moni zeker weer helemaal naar het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

eX0duS schreef op 08 mei 2003 @ 15:50:
Wat ik me afvraag; er is nog niemand geweest voor die monitor, zal wel morgen gebeuren denk ik, maar stel dat ik niet thuis ben, wat dan? Word dat ding op het postkantoor afgeleverd ofzo, want dat zou slecht uitkomen, dan moet ik met deze moni zeker weer helemaal naar het postkantoor.
Als er geen afspraken zijn gemaakt over tijd / dag dat ze komen halen / brengen en je bent er niet komen ze gewoon later weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
Hier ook een lotgenoot. Net als bor_de_wollef heb ik alles geprobeerd, verschillende computers, kabels, orientaties (welke kant de monitor op wijst). En zoals altijd ben ik altijd de enige als ik naar de helpdesk bel... Ik heb nou monitor nummer 5 in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb nog niks ontvangen helaas...

/edit
Nog steeds niks. :(

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 09-05-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Die helpdesk is niet helemaal ok... Ik wachten op die monitor, ik denk ik, ik zal eens bellen, verteld die meneer me dat ze niet op vooraad zijn... :O Ja kan gebeuren natuurlijk, maar dat hadden ze wel meteen mogen vertellen.

Hij zei dat het wel een week kan duren voordat ze weer leverbaar zijn, kan iemand me vertellen of dit waar is, en of ik misschien nog wel maanden moet wachten als ik pech heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Ze hebben bij mij nooit moeilijk gedaan met omruilen. Ik heb nu dus monitor nummer 5 en hij was altijd binnnen twee dagen hier. Ik denk niet dat je maanden hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

eX0duS schreef op 09 May 2003 @ 19:12:
Die helpdesk is niet helemaal ok... Ik wachten op die monitor, ik denk ik, ik zal eens bellen, verteld die meneer me dat ze niet op vooraad zijn... :O Ja kan gebeuren natuurlijk, maar dat hadden ze wel meteen mogen vertellen.

Hij zei dat het wel een week kan duren voordat ze weer leverbaar zijn, kan iemand me vertellen of dit waar is, en of ik misschien nog wel maanden moet wachten als ik pech heb?
Ik heb hetzelfde gehad, moest toen 3 week wachten totdat ik een vervangend exemplaar kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem hier. Khad die monitor nog maar net en ik kreeg zo'n roodroze gloed op mijn scherm. Ik heb gebeld naar de Philipshelpdesk en de monitor zou geruild worden binnen de twee werkdagen. Ik nam speciaal verlof maar niemand gezien, een foutje met de koerierdienst zo bleek. Tientallen telefoontjes heb ik gedaan maar men bleef me van het kastje naar de muur sturen, tot nu toe en we zijn drie maanden later heb ik nog steeds geen ruilmonitor gekregen . 48 uur service my ass :r De laatste telefoon die ik gedaan heb heb ik die helpdeskkerel es goed de huid volgescholden want ik was het goed zat. Oerkalm bleef ie zeggen dat ie begrip had voor mijn probleem maar... Ongelofelijk dat zo'n firma als Philips zo'n belabberde service biedt. Helaas hebben ze me 450 € armer gemaakt met een scherm die me constant op een gaykleur doet kijken. Soms helpt het om es aan de vgakabel te schudden om beter beeld te hebben maar dat duurt helaas niet lang. Ik ga zeker es AK47 zijn tip proberen en zo'n vga bnc cable kopen, hopelijk ben ik dan van dit euvel verlost maar 1 ding staat vast NOOIT meer een Philips gezien de baggere garantieservice

Greets

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou nog niks ontvangen, ik vandaag bellen, hij was donderdag na de middag opgestuurd, zou dan in principe vandaag aan kunnen komen, maar helaas, niemand geweest. :(

Ben wel benieuwd of ik nu wel een goede krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Het word steeds gekker.
Vandaag kwam er eindelijk een monitor; was ik niet thuis, kon ik weer naar Philips Helpdesk bellen, nu word er wéér een nieuwe opgestuurd, en ze hebben er _natuurlijk_ weer geen op vooraad (net zoals de vorige keren)... Ja hoe lang gaat dit duren zeg? :? Kan ik anders niet gewoon vragen om een andere "betere" monitor, omdat ik zo lang moet wachten, eentje die wel op voorraad is?

[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 22-05-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Tuurlijk je kunt altijd eisen gaan stellen. Op een gegeven moment is de maat vol natuurlijk..

Ik heb ook weer problemen met mn 202 P40 (dis de 2e alweer) dus ik bel ook op, vrouwtje heel formulier aangemaakt enzo.. zegt ze uiteindelijk jah hij is niet op voorraad.. toen heb ik maar tegen haar gezegd dat ze heel de zooi maar ongedaan maakt, ik bel wel weer een keer terug.. Erg slecht geregeld ook, niet alle helpdeskmedewerkers weten waar ze over praten, de ene zegt dat er tot 1 uur smiddags geleverd wordt, de ander zegt dat er heel de dag geleverd wordt.. :| maarja ik ben nu al een jaartje bezig met hun service, heb ze nu ongeveer 3 a 4 maanden niet aan de lijn gehad (op die laatste keer na dan), maarja de monitor begint steeds erger te kutten dus wordt eens tijd dat ik nog maar eens ga bellen.

[ Voor 80% gewijzigd door tec op 22-05-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja die meneer zei dat het mijn eigen schuld was dat ik niet thuis ben. Ja dat zal wel, maar ik moet ook werken etc. natuurlijk. En ik weet niet wanneer zo'n monitor word geleverd. Ik vind het ook vreemd dat "mijn" monitor die ik zou krijgen nu gewoon aan iemand anders geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Yup je mag gewoon weer opnieuw een afspraak maken, en ze leveren alleen als het hun uitkomt.. zeggen dat je dan en dan thuis bent maakt dus geen zak uit. Dus die meneer aan de telefoon met lekker zn bakkes dicht houwen. Want uiteindelijk is het hun slechte service die geen rekening houd met klanten die niet 24/7 thuis zitten te wachten op hun knietjes tot de monitor eindelijk geruild wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Dat probleem heb ik ook. Ik moet helemaal wachten totdat mijn stage is afgelopen totdat ik weer eens mijn 4e 109p40 kan omruilen voor nummer 5.

Misschien een lomp voorstel, maar is "ook dat nog" niet iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik ben al lang blij dat ze die monitor überhaupt omruilen, de eerste keer dat ik belde wilde ze niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Waar woon je? Kan je hem niet gaan ophalen :)?

want zo blijf je bezig, als jij zij komen, jij bent niet thuis, dan nemen zij hem weer mee.

Vraag of ze hem met de post sturen, dan mag jij hem de volgende dag op het postkantoor ophalen.. maar ze willen natuurlijk je oude monitor meenemen?

[ Voor 73% gewijzigd door Pubbert op 23-05-2003 10:04 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik denk niet dat ik zo'n ding op kan halen. En ze willen idd de oude monitor terug (logisch hé), dus ja, dan zou ik alsnog met zo'n hele bak moeten gaan slepen, ik krijg dat ding nauwelijks in mijn auto, en ik woon in een flat, dus al die kilo's versjouwen is geen pretje. ;)
Hij zei dat ik hem anders aan de buren moest geven, maar ja daar heb ik verder geen contact mee, met niemand in de flat trouwens.

[ Voor 22% gewijzigd door eX0duS op 23-05-2003 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Wildfire

Joy to the world!

Ik zie hier meerdere mensen negatief over de 109P40. Is dat nou echt zo'n slechte monitor?

Ik begin nog bijna te vrezen dat hetzelfde zou gaan gebeuren met mijn 109S... :(

[ Voor 34% gewijzigd door Wildfire op 23-05-2003 15:59 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wildfire schreef op 23 May 2003 @ 15:58:
Ik zie hier meerdere mensen negatief over de 109P40. Is dat nou echt zo'n slechte monitor?

Ik begin nog bijna te vrezen dat hetzelfde zou gaan gebeuren met mijn 109S... :(
Er lopen al meerdere topics over de problemen met deze monitor. Met een 109s hoef je je vooralsnog geen problemen te maken volgens mij. De problemen lijken zich alleen voor te doen met de duurdere Apperture Grill monitoren zoals 109P40 en 202P40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Wildfire

Joy to the world!

Bor_de_Wollef schreef op 23 mei 2003 @ 16:04:
[...]

Er lopen al meerdere topics over de problemen met deze monitor. Met een 109s hoef je je vooralsnog geen problemen te maken volgens mij. De problemen lijken zich alleen voor te doen met de duurdere Apperture Grill monitoren zoals 109P40 en 202P40.
Toch raar, zoals de TS al schreef in de beginpost... geef je veel geld uit aan een dure monitor, blijkt het een pokkeding te zijn en de vervangingen ook al. Om vervolgens ook nog eens tegen brakke service aan te lopen.

Jammer dat zoiets nog voor kan komen vandaag de dag...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

eX0duS schreef op 23 May 2003 @ 10:20:
Ik denk niet dat ik zo'n ding op kan halen. En ze willen idd de oude monitor terug (logisch hé), dus ja, dan zou ik alsnog met zo'n hele bak moeten gaan slepen, ik krijg dat ding nauwelijks in mijn auto, en ik woon in een flat, dus al die kilo's versjouwen is geen pretje. ;)
Hij zei dat ik hem anders aan de buren moest geven, maar ja daar heb ik verder geen contact mee, met niemand in de flat trouwens.
Nee ophalen kan niet, ik heb dat voorgesteld maar daar konden ze niet aan beginnen. (ze zijn daar niet echt flexibel.. zeg maar gerust helemaal niet flexibel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb identiek hetzelfde probleem als jou exodus (zie post hierboven) na drie maand bijna elke dag telefoneren heb ik het opgegeven en ben ik 450 € armer. NOOIT meer een Philips blijft mijn motto. Mijn medeleven alvast ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Op zich is het een prima monitor... 0.24 dp voor dat geld zie je niet vaak, 1600x1200@85 hz is geen enkel probleem met deze monitor.

Alleen zie maar eens een goede te krijgen.

Ik denk dat je beter af bent met een Philips 108B, dit is gewoon een shadow mask monitor, maar wel "plat". Is ook iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Zo gister weer iemand van de monitor aflever service geweest, 8:50.
Ik was weer niet thuis natuurlijk. |:(
Dus ik weer bellen, er word weer een nieuwe opgestuurd.

Wel fijn natuurlijk, maar niet praktisch, ben waarschijnlijk toch weer niet thuis. :)

Ja moet ik dit nou goede of een klote service vinden? Ik bedoel, als ze nog gewoon een afspraak zouden maken van vrijdag tussen 13.00 en 14.00 uur, dat zou veel handiger zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door eX0duS op 28-05-2003 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

eX0duS schreef op 28 May 2003 @ 09:36:
Zo gister weer iemand van de monitor aflever service geweest, 8:50.
Ik was weer niet thuis natuurlijk. |:(
Dus ik weer bellen, er word weer een nieuwe opgestuurd.

Wel fijn natuurlijk, maar niet praktisch, ben waarschijnlijk toch weer niet thuis. :)

Ja moet ik dit nou goede of een klote service vinden? Ik bedoel, als ze nog gewoon een afspraak zouden maken van vrijdag tussen 13.00 en 14.00 uur, dat zou veel handiger zijn.
Yup maar dat kan niet. Ik heb net weer gebeld voor mn 202P40, afspraak gemaakt voor maandag morgen.. ze gaan er vanuit dat ie tussen 9 en 1 geleverd wordt.. maar zeker was het niet te zeggen.. ik ga er iig vanuit dat of de monitor niet arriveerd maandag of dat de monitor die arriveerd nog gaarder is dan degene die ik nu heb. :/

(op een gegeven moment, in dit geval na 6 109P40's en 2 202P40's, dan wordt je zo negatief dan is het heel moeilijk om nog positief te denken over zo'n monitor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja dit is mijn 2e 109P, en die is even gaar. Zelfde productieweek, dus ja dat zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik zie hier trouwens op dat velletje wat ik heb gekregen van E-care, bij de eerste staat service policy: DOA en op die andere staat service policy: AS NEW.

Ja nu krijg ik natuurlijk een refurbished! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kun je na een aantal omruilingen niet je geld terug eisen?

Wij hebben ook een 109P40 van oktober 2002, de eerste zoemde, meteen omgerolen. Die we nu hebben is wegens omstandigheden niet vaak gebruikt, toen ik hem laatst aanzette viel me op dat linksboven en rechtsonder het beeld naar boven afloopt. Ik krijg het niet weg :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Echt triest! :r

Ik zit er aan te denken deze monitor gewoon te houden, misschien word het met een nieuwe nog wel erger! En dan heb ik bijna 500 euro gelapt voor een klote monitor, nee bedankt! Hij zuigt nu al zwaar voor dat geld, de volgende zuigt misschien nog veel harder.

Sorry maar nóóit geen Philips meer voor mij! Ik heb er echt gruwelijke spijt van! Het beeld op zich is echt wel mooi, maar sorry hoor, voor dat geld verwacht ik gewoon beter, en daar bedoel ik dan vooral de covergentie en geometrie mee.

Mijn Philips 107s21 die ik inmiddels al 2 jaar in bezit heb doet het nog steeds prima en dat beeld is gewoon ook super, maar zo'n 109P... :r

Als we nou eens gewoon met zo'n grote vrachtwagen met die klotemonitoren naar Philips rijden en ze daar dan dumpen en gewoon fatsoenlijke monitors eisen!

[ Voor 67% gewijzigd door eX0duS op 28-05-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Inmiddels heb ik resultaat. Vandaag is er een 202P40 afgeleverd hier omdat ik en philips er geen heil meer in zagen om de 109p40 nog eens om te ruilen voor een nieuwe 109. Het verschil in kosten is voor Philips gelukkig, want de 202P40 heeft een adviesprijs van meer dan 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
* eX0duS wil ook een 202p40

:)

Best wel mazzel heb je dan eigenlijk, als je gewoon een beter model krijgt.

[ Voor 54% gewijzigd door eX0duS op 28-05-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 28 May 2003 @ 19:03:
Inmiddels heb ik resultaat. Vandaag is er een 202P40 afgeleverd hier omdat ik en philips er geen heil meer in zagen om de 109p40 nog eens om te ruilen voor een nieuwe 109. Het verschil in kosten is voor Philips gelukkig, want de 202P40 heeft een adviesprijs van meer dan 1000 euro.
Hm, dat is wel erg cool. De 202P40 is wel zonder fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

ik hoop dat mijn volgende 202p40 ook zonder fouten is.. :) anders weet ik niet wat ik moet gaan eisen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

eX0duS schreef op 28 May 2003 @ 19:28:
* eX0duS wil ook een 202p40

:)

Best wel mazzel heb je dan eigenlijk, als je gewoon een beter model krijgt.
Zo'n mazzel vond ik het niet. Ik ben erg lang bezig geweest met het omruilen en onderhandelen / eisen met het hoofdkantoor van Philips. Er is gewoon een dermate slechte kwaliteit elke keer geleverd dat het onacceptabel was. Ik heb weet ik hoe vaak moeten wachten op nieuwe monitoren die niet op voorraad waren, koeriers die niet kwamen opdagen, afspraken over terugbellen die 5 keer niet worden nagekomen etc. Ik was er echt helemaal zat van (net als jullie allemaal). Philips had de keuze of iets anders te bieden of het geld terug te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik wacht nu vanaf 5 mei, ze zijn 3x niet op vooraad geweest, er is hier 2x een koerier geweest, maar ik was niet thuis, heb de monitor 1x omgeruild bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Om het even wat centraler te houden (3 topics over zelfde probleem bij zelfde monitor is wat overdone :P ): Philips 109p40 convergentie fouten / garantievragen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.